تصاویر مربوط به کابل لایتنینگ جدید اپل همراه با کانکتور یک طرفه منتشر شد

چنان‌چه کانکتور 30 پین قدیمی اپل را به‌خاطر داشته باشید؛ در این‌صورت احتمالا مدت زیادی است که از محصولات این شرکت استفاده می‌کنید. بنابراین از تعویض این اتصال ورودی بزرگ و دست و پاگیر با اینترفیس جمع‌وجورتر لایتنینگ نیز آگاهی دارید. کابل لایتنینگ صرفنظر از اندازه کوچک‌تر خود دارای مزیت دیگری است. در واقع کابل نسل فعلی که هر روزه از آن استفاده می‌کنید؛ دارای کانکتور ورودی معکوس‌پذیر است. با این‌حال شرایط همواره به این منوال نبوده است؛ زیرا ظاهرا اپل پیش‌تر ورژنی از این کابل با درگاه ورودی معکوس‌ناپذیر (مشابه کابل‌های USB-A) را مورد ارزیابی قرار داده است.

نمونه اولیه کابل لایتنینگ تولید شده دارای نشانگرهایی بود که برای تشخیص جهت اتصال کانکتور به کاربران کمک می‌کرد

تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط یکی از کاربران توئیتر با شناسه Apple Demo نشان می‌دهند که کابل لایتنینگ احتمالا فاقد کانکتور معکوس‌پذیر است. خوشبختانه اپل چنین کاری را انجام نداده و کاربران با خریداری یک کابل لایتنینگ جدید به این موضوع پی خواهند برد. چنان‌چه تصاویر زیر را به شکلی دقیق‌تر بررسی نمایید؛ در این‌صورت متوجه نشانگر حک شده روی کانکتور لایتنینگ خواهید شد. این نشانگر جهت اتصال کابل به دستگاه نمایش می‌دهد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که رابط لایتنینگ پیش‌تر در سال 2012 همزمان با معرفی گوشی آی‌فون 5 رونمایی شد. از آن زمان تا به امروز این درگاه همواره در انواع مختلف محصولات اپلی مورد استفاده قرار گرفته است. با این‌حال اپل به آرامی از رابط لایتنینگ فاصله گرفته و به سوی اتصال USB-C گرایش پیدا کرده است. چنین تغییر رویکردی در آی‌پد پرو سال 2020 و آی‌پد ایر 4 قابل رویت است. استفاده از پورت USB-C امکانات بسیار بیش‌تری نظیر اتصال به طیف گسترده‌ای از ابزارهای جانبی و مانیتورهای خارجی را برای کاربران این تبلت‌ها به ارمغان آورده است.

همچنین بر اساس برخی شایعات اپل در خانواده آی‌فون 13 خود از به‌کارگیری پورت لایتنینگ صرفنظر نموده و به سراغ درگاه USB-C خواهد رفت. همچنین یک شایعه دیگر نیز ادعا می‌کند که اپل از درگاه USB-C نیز کاملا فاصله گرفته و از ایده طراحی بدون پورت استفاده خواهد کرد. با توجه به معرفی ابزارهای جانبی سری MagSafe اپل طی سال گذشته رونمایی از آی‌فون 13 بدون پورت در ماه‌های آینده سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد.

اگرچه اتصال لایتنینگ طی مدت تقریبا یک دهه گذشته از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار بوده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این درگاه در آینده‌ای نه‌چندان دور به تدریج کنار گذاشته خواهد شد. چنین سناریویی حداقل برای مدل‌های جدیدتر آی‌فون محتمل خواهد بود. در خصوص سایر محصولات اپلی انتظار می‌رود که کمپانی کماکان برای مدت زمانی نسبتا طولانی از پورت لایتنینگ استفاده نماید.

2 در مورد “تصاویر مربوط به کابل لایتنینگ جدید اپل همراه با کانکتور یک طرفه منتشر شد”

  1. اینا که دارن کابل هارو حذف میکنن چرا واسه گوشیای قدیمی طرح جدید میزنن
    کابل لایتینگ قدیمی مشکلی نداشت خیلی هم خوب بودن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH