وضع مالیات 20 درصدی بر روی بیت‌کوین در کره جنوبی تا سال 2022!

پس از اینکه روسیه در مجلس خود قانونی را برای رمزارزها پیش‌بینی کرده و به دنبال اخذ مالیات از تریدرهای ارزهای دیجیتال است، حال کشور کره جنوبی نیز پس از مدت‌ها بحث و جدل در این خصوص، نهایتا به دنبال تصویب تصمیمی سخت و عجیب برای گرفتن مالیات از رمز ارزهاست.

کره جنوبی از اول ژانویه سال 2022 حدود 20 درصد مالیات بر بیت‌کوین و سود حاصل از خرید و فروش رمز ارزها را اعمال خواهد کرد. بر اساس گزارش یکی از منابع موثق کره‌ای، دولت و وزارت اقتصاد این کشور اعلام کرده است که سود حاصل از تجارت و یا حتی نگه‌داری ارزهای رمز پایه نیز مشمول مالیات خواهد بود.

طبق قانون وضع شده، این مالیات زمانی اخذ خواهد شد که سود حاصل از خرید و فروش ارزهای رمز پایه از 2.5 میلیون وون یا حدود 2300 دلار بیشتر شود. سود حاصله تا این عدد از مالیات معاف خواهد بود.

دولت کره جنوبی قصد داشت اخذ مالیات از رمز ارزها را از سال 2020 اجرا کند، اما با فشار علاقه‌مندان و لابی گران این حوزه؛ اجرای این قانون تا سال 2022 به تعویق افتاد. حال با توجه به انتخاب بیت‌کوین به عنوان یک دارایی مالی، دیگر BTC و سایر رمز ارزها به عنوان سرگرمی‌های بدون مالیات شناخته نخواهند شد.

جالب است بدانید که مالیات از ارزهای دیجیتالی که به عنوان ارثیه به وراث رسیده یا حتی هدیه داده می‌شوند نیز اخذ می‌شود. گزارش منتشرشده در این خصوص می‌گوید: در چنین مواردی؛ قیمت دارایی بر اساس قیمت متوسط روزانه برای یک ماه قبل و یک ماه پس از تاریخ ارثیه یا هدیه محاسبه شده و بر اساس آن مالیات اخذ خواهد شد.

پیش از این حدود 38 هزار شهروند کره‌ای در اعتراض به این قانون طوماری را امضا و به دولت ارسال کردند. اگر تا پایان ماه مارس تعداد این امضاها به 200 هزار نفر برسد، دولت کره جنوبی مجبور به پاسخ‌گویی خواهد شد.

جالب است بدانید که از مارس امسال، ضمن تجدیدنظر در قانون‌های معاملات مالی، مبادلات ارزهای دیجیتال نیز تحت نظارت جدی قرار می‌گیرند. در واقع علاوه بر رویه‌های قانونی قدیمی، از این به بعد ضمن بررسی‌های امنیتی اطلاعاتی قوی‌تر، اقدامات ضد پول‌شویی جدیدی نیز اجرا خواهد شد که افراد را مجبور به داشتن حساب‌های واقعی می‌کند!

1 در مورد “وضع مالیات 20 درصدی بر روی بیت‌کوین در کره جنوبی تا سال 2022!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH