با برخی ویژگی‌های جدید و مفید سیستم‌عامل اندروید گوگل آشنا شوید

شرکت گوگل سرگرم افزودن مجموعه‌ای از امکانات جدید به سیستم‌عامل اندروید 12 است؛ ویژگی‌هایی که استفاده از آن‌ها مستلزم عضویت کاربران جهت دریافت نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان اندروید 12 نخواهد بود. در واقع این ویژگی‌های جدید با ورژن آینده سیستم‌عامل اندروید هیچ‌گونه ارتباطی ندارند. تمامی این امکانات افزونه‌های مفید برای کاربران اندروید به‌شمار می‌روند.

به‌عنوان مثال کاربران با وجود مشخصه پیام‌های متنی برنامه‌ریزی شده می‌توانند پیام‌های متنی پیش‌تر نگارش یافته خود را مطابق یک جدول زمانی مشخص در آینده ارسال نمایند. برای تعیین زمان ارسال یک پیام خاص کافیست انگشت خود روی دکمه ارسال فشار داده و نگه دارید. بدین‌ترتیب فهرستی از زمان‌های پیشنهادی نمایان شده و شما می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. این مشخصه برای کاربران دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید 7 و ورژن‌های جدیدتر از آن قابل دسترس خواهد بود.

گوگل معتقد است که چنین قابلیتی هنگام ارسال پیام‌های متنی به دوستان یا اعضای خانواده که در منطقه زمانی متفاوتی زندگی می‌کنند؛ مفید واقع خواهد شد.

مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های جدید و مفید اندروید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت

مشخصه صفحه‌خوان TalkBack گوگل ابزاری بسیار مفید برای نابینایان و افرادی است که در زمینه خواندن محتوای نمایشگر هندست خود دچار مشکل هستند. گوگل بنا بر درخواست‌های متعدد کاربران تغییراتی را در سرویس TalkBack اعمال نموده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ژست‌های بصری بیش‌تر، منوی یکپارچه، منوی کنترل خواندن جدید و مواردی از این‌دست اشاره کرد.

همچنین حالت تاریک واقعی نیز به گوگل مپس اضافه می‌شود؛ مشخصه‌ای که احتمالا به آرامش چشم تعداد زیادی از کاربران اندروید کمک خواهد کرد. با فعال‌سازی حالت تاریک کاربران قادر به مشاهده متون سفیدرنگ روی پس‌زمینه مشکی خواهند بود؛ در حالی‌که پیش‌تر عکس این سناریو قابل رویت بود. در نتیجه در حالت تاریک کلیه فضاهای کور سفید به رنگ مشکی درآمده و هنگام شب یا با قرارگیری کاربران اندروید در محیط‌های کم‌نور از چشم آن‌ها محافظت می‌کند. همچنین چنان‌چه هندست شما مجهز به یک پنل اولد باشد؛ در این‌صورت استفاده از حالت تاریک به بهبود مدت شارژدهی باتری تا حدودی کمک خواهد کرد. دلیل چنین پدیده‌ای این است که نمایشگرهای اولد دارای نور پس‌زمینه اختصاصی هستند. در این پنل‌ها نمایش رنگ مشکی از طریق خاموش شدن برخی پیکسل‌ها انجام می‌شود. با فعال‌سازی حالت تاریک مساحت مناطق مشکی‌رنگ افزایش یافته و این موضوع به‌معنای خاموش شدن تعداد بیش‌تری از پیکسل‌ها و عدم نیاز آن‌ها به شارژ باتری خواهد بود. گزینه مربوط به فعال‌سازی حالت تاریک بهبودیافته از طریق مراجعه به قسمت “Theme” در منوی تنظیمات برنامه قابل دسترس خواهد بود.

گوگل مپس مشغول نمایش نقشه شهر سان‌فرانسیسکو در حالت تاریک است

گاهی اوقات کاربران حتی هنگام قفل بودن گوشی خود نیز با دستیار صوتی گوگل اسیستنت گفتگو می‌کنند. در چنین سناریویی گوگل با ارائه کارت‌های جدیدی جهت بررسی به کمک شما خواهد آمد. حتی هنگامی‌که گوشی در دستان شما قرار ندارد؛ گوگل امکان ارسال پیام‌های متنی، پخش آهنگ یا حتی تنظیم زنگ هشدار توسط دستیار مجازی خود را تا حدود زیادی تسهیل می‌کند. گوگل مثال‌هایی را در این زمینه ارائه می‌کند. شما می‌توانید از میانه اتاقی که گوشیتان روی میز واقع در آن قرار دارد عبور کرده و با بیان عباراتی نظیر “Hey Google, set an alarm” یا “Hey Google play pop music on Spotify” کماکان فرامین خود را با دستیار صوتی گوشی در میان بگذارید.

همچنین با وجود مشخصه Password Checkup میزان امنیت پسوردهای شما برای یک نوبت توسط گوگل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این‌کار با هدف جلوگیری از نفوذ ناخواسته بازیگران خرابکار انجام می‌شود. همچنین این مشخصه سرقت احتمالی اطلاعات ورود شما به حساب‌های ‌کاربری اپلیکیشن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. در صورت مشاهده موارد مشکوک، اعلان هشدار نمایش داده شده و از شما درخواست می‌کند تا کلمه‌عبور خود را تغییر دهد. همچنین در صورت نقض امنیت داده‌های کلمه‌عبور توسط یک وبسایت یا اپلیکیشن، پیام‌‌های هشدارآمیز نمایش داده شده و درخواست تغییر کلمه‌عبور را با شما در میان می‌گذارد. گوگل در بیانیه خود اعلام می‌کند: “ما مشتاقانه سرگرم ارائه جزئیات مختلف پیرامون سیستم‌عامل اندروید از دانلود اپلیکیشن‌ها گرفته تا پیمایش در فضای وب جهت انتخاب زمان و موقعیت اشتراک‌گذاری داده‌های شما هستیم.”

نهایتا خودروهای سازگار مجهز به سیستم‌عامل Android Auto در کنار گوشی‌های مجهز به اندروید 6 و ورژن‌های جدیدتر از آن به امکانات جدیدی دسترسی خواهند یافت. مسافران برای وقت‌گذرانی در مسافت‌های طولانی‌تر قادر به انجام بازی‌های سرگم‌کننده خواهند بود. بعلاوه میانبرهای موجود در قسمت Launch Screen نیز بررسی وضعیت آب‌وهوای خارج یا ترموستات داخلی را تسهیل خواهند کرد.

2 در مورد “با برخی ویژگی‌های جدید و مفید سیستم‌عامل اندروید گوگل آشنا شوید”

  1. تغییرات خیلی شاخی نیست
    مهمترین مشکل اندروید هنگ کردن و کش نرم افزاراشه که باعث کند شدن میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH