فروش آی‌فون‌های اپل طی سال 2021 کمتر از حد انتظار خواهد بود

سامیک چاترجی؛ تحلیل‌گر موسسه JPMorgan طی گزارش رسانه‌ای اخیر خود اعلام کرد که در سال 2021 علیرغم کاهش تقاضا برای سری آی‌فون 12 این هندست‌ها کماکان شاهد افزایش میزان فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل خواهند بود. همچنین وی پیش‌بینی قبلی خود در خصوص فروش گوشی‌های آی‌فون طی سال 2021 را از 236 میلیون به 230 میلیون دستگاه کاهش داد. موضوع جالب‌توجه اینکه رقم جدید در مقایسه با فروش آی‌فون در سال 2020 کماکان 13 درصد بیش‌تر است. 

به گفته این تحلیل‌گر کاهش پیش‌بینی میزان فروش از کاهش نقل و انتقالات گوشی آی‌فون 12 پرو ناشی شده است. بعلاوه میزان فروش آی‌فون 12 مینی نیز بسیار کمتر از حد مورد انتظار بوده است. موسسات تحقیقاتی ادعا می‌کنند که این 2 مدل با تقاضای ضعیف از جانب مشتریان مواجه شده‌اند. همچنین برخی گمانه‌زنی‌ها از تصمیم اپل برای توقف تولید آی‌فون 12 مینی در 3 ماهه دوم سال 2021 حکایت دارند.

بر اساس آمار قبلی سهم آی‌فون 12 مینی از کل فروش گوشی‌های آی‌فون تنها برابر با 6 درصد بوده است. این رقم در مقایسه با پیش‌بینی‌ها بسیار کمتر است. یک گزارش دیگر نیز نشان می‌دهد که فروش این مدل آی‌فون در ایالات‌متحده طی ماه ژانویه سال جاری با افتی مضاعف مواجه شده و تنها معادل 5 درصد بوده است.

تحلیل‌گران موسسه JPMorgan اعلام کردند که کاهش کلی تقاضا برای سری آی‌فون 12 اپل از کاهش فروش این هندست‌ها در کشور چین و کمرنگ شدن تازگی شبکه‌های 5G برای کاربران ناشی شده است. این تحلیل‌گران همچنین پیش‌بینی می‌کنند که در 3 ماهه دوم سال جاری میلادی 52 میلیون دستگاه آی‌فون به فروش خواهد رفت. این رقم در 3 ماهه سوم سال به 42 میلیون واحد خواهد رسید.

فیس‌بوک به‌دنبال ترغیب کاربران آی‌فون برای فعال‌سازی مشخصه ردیابی تبلیغات است

شرکت فیس‌بوک بار دیگر در شرایطی دشوار و جنجالی جهت ردیابی اطلاعات کاربران خود قرار گرفته است. کمپانی مالک پیا‌م‌رسان واتس‌آپ اخیرا با تغییر سیاست‌های خود و مسدود نمودن امکان ارسال پیام توسط کاربران پیش از پذیرش قوانین جدید از جانب آن‌ها، اپلیکیشن بزرگ رسانه اجتماعی خود را به تیتر اول بنگاه‌های خبری تبدیل کرد. اکنون این پلتفرم رسانه اجتماعی در تلاش است تا کاربران آی‌فون را برای فعال‌سازی مشخصه ردیاب تبلیغات متقاعد نماید. استفاده فیس‌بوک و سایر کمپانی‌های مرتبط از قابلیت ردیاب تبلیغاتی با هدف شخصی‌سازی تبلیغات برای یک کاربر اقدامی نامتعارف به‌شمار نمی‌رود. فیس‌بوک به منظور نمایش تبلیغات بر اساس بافت جمعیتی، موقعیت جغرافیایی، علایق و فعالیت‌های کاربران از قابلیت ردیاب تبلیغاتی استفاده می‌کند.

در پایان سال 2020 شرکت اپل از تغییراتی جدید با محوریت حریم خصوصی رونمایی کرد. این تغییرات کلیه توسعه‌دهندگان برنامه را ملزم کرد تا به منظور گردآوری اطلاعات کاربران صریحا از آن‌ها کسب اجازه نمایند. این تغییر برای فیس‌بوک چندان خرسندکننده نبود. به هرحال این شرکت داده‌های موردنیاز خود را به‌صورت مخفیانه گردآوری می‌کرد و اکنون برای انجام این‌کار بایستی از کاربران درخواست مجوز کند.

پیش از انتشار سیبستم‌عامل iOS 14.5 کلیه اپلیکیشن‌ها قادر به گردآوری داده از کاربران خود بودند. اکنون این موضوع تا زمانی امکان‌پذیر است که کاربران با شرایط یا ضوابط فعالیت سرویس یا اپلیکیشن موافقت نمایند. با توجه به نگرانی‌های اخیر در زمینه حفظ حریم خصوصی شرکت اپل نیز به منظور حراست از حریم خصوصی کاربران آی‌فون تصمیم گرفت تا سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را اتخاذ نماید. با انتشار جدیدترین به‌روزرسانی iOS کلیه اپلیکیشن‌ها نیازمند کسب مجوز از سوی کاربران خواهند بود.

3 در مورد “فروش آی‌فون‌های اپل طی سال 2021 کمتر از حد انتظار خواهد بود”

  1. میثم اخوان

    اپل با فیسبوک همکاری کنه فاتحه اش خونده اس حتی توی امریکا
    البته این امر بعیده چون اپل خیلی بیشتر از برندهای دیگه به حریم خصوصی اهمیت میده
    این خبر ممکنه از سمت رقبا و واسه خراب کردن اعتبارشون باشه

  2. هرسال میگن فروشش کم میشه اما روند برعکس میشه . ایفون با این روند و حرکت جامعه جهانی به سمت لاکچری بودن همیشه برند اول دنیا باقی میمونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH