DxOMark: دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا در حد گلکسی S20 اولترا نیست

وبسایت DxOMark نتایج ارزیابی‌های خود از دوربین اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S21 اولترا مجهز به تراشه اگزینوس را منتشر کرد. با توجه به کسب امتیاز کلی 121 توسط این هندست عملکرد دوربین آن در سطح مطلوب ارزیابی نشده است. امتیاز فوق نه‌تنها کم است؛ بلکه در مقایسه با 126 امتیاز کسب شده توسط مدل سال گذشته گلکسی S20 اولترا نیز کمتر است. به‌عنوان یک نکته مهم بایستی خاطرنشان کرد که گلکسی S20 اولترا با چهارمین ورژن فرآیند ارزیابی مورد تست مجدد قرار گرفته است. بنابراین امتیازات کسب شده توسط 2 هندست بایستی با یکدیگر قابل مقایسه باشند.

بررسی نتایج به‌صورت تفکیک شده نشان می‌دهند که گلکسی S21 اولترا در حوزه‌های عکاسی، قابلیت بزرگنمایی و ضبط ویدیو به‌ترتیب امتیازات 128، 76 و 98 را کسب کرده است. این در حالیست که مدل قدیمی‌تر گلکسی S20 اولترا در همین حوزه‌ها به‌ترتیب امتیازات 128، 88 و 106 را به خود اختصاص داد.

اما در این میان چه اشتباهی روی داده است؟ دوربین فوق‌عریض در تست بزرگنمایی عملکرد مطلوبی از خود ارائه داد. از سوی دیگر 2 ماژول تله‌فوتو گوشی مطابق انتظارات ظاهر نشدند. گلکسی S21 اولترا در امتیازات کلی نسبت به ورژن معمولی گلکسی نوت 20 تنها 1 امتیاز جلوتر بوده و در زمینه عملکرد زوم نیز چند امتیاز بیش‌تر کسب کرده است. برآوردهای DxOMark نشان می‌دهند که لنز پریسکوپی با بزرگنمایی 10 برابری و ماژول زوم برد متوسط دیگر در مقایسه با پیکره‌بندی زوم اصلی در گلکسی S21 اولترا ارزش چندانی ندارند. در خصوص نسخه معمولی گلکسی نوت 20 نیز بایستی خاطرنشان کرد که این هندست تنها مجهز به یک ماژول 64 مگاپیکسلی با زوم دیجیتالی حداکثر 3 برابری است.

با بررسی امتیاز گلکسی S21 اولترا در زمینه فیلم‌برداری متوجه خواهیم شد که کارآیی این هندست با گوشی مقرون‌به‌صرفه پیکسل 4a برابری می‌کند؛ اگرچه فرآیند تست صرفا در حالت فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم برثانیه انجام شده است (حالات فیلم‌برداری 8K و 4K با نرخ 30 فریم برثانیه مورد ارزیابی قرار نگرفته‌اند). قابلیت تثبیت‌کنندگی ویدیو مشخصا بزرگترین مشکل به‌شمار می‌رود و ظاهرا DxOMark نیز به همین دلیل از انجام تست در رزولوشن 8K صرفنظر کرده است.

2 در مورد “DxOMark: دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا در حد گلکسی S20 اولترا نیست”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH