نگاهی به بروزرسانی‌های خاص دیجی‌بایت

آقای جرد تیت در سال 2013 کار بر روی دیجی بایت را آغاز کرد و در ماه ژانویه 2014 استخراج بلاک جنسیس این ارز دیجیتال انجام شد. پس از عرضه رسمی و بی سر و صدای دیجی بایت، تیم توسعه این ارزدیجیتال به طور جدی برای بهترشدن و توسعه فنی دیجی بایت قدم برداشتند.

دیجی بایت با استفاده از کد بیت‌کوین ایجاد شد ولی از زمان عرضه اولیه تا سال 2019 به روزرسانی‌های زیادی روی این ارز اتفاق افتاده است که در این مطلب می‌خواهیم به آن نگاهی بی‌اندازیم.

فوریه سال 2014؛ دیجی شیلد (DigiSheield) فورک اول!

فورک دیجی شیلد برای تعادل بیشتر در دیجی بایت در فوریه سال 2014 اجرا شد تا بعد از هر بلاک، سختی استخراج تنظیم شود. در بیت‌کوین تقریبا دو هفته طول می‌کشد تا سختی استخراج تنظیم شود.

سپتامبر 2014؛ مولتی آلگو (MultiAlgo) فورک دوم!

در دومین فورک با هدف تمرکز زدایی بیشتر استخراج دیجی بایت، امکان ماینینگ با 5 الگوریتم مختلف فراهم شد. این به‌روزرسانی تحت عنوان مولتی آلگو بازهم در سال 2014 اتفاق افتاد.

دسامبر 2014؛ مولتی شیلد (MultiShield) فورک سوم!

سومین فورک برای ایجاد سختی استخراج بر روی هر 5 الگوریتم دیجی بایت در دسامبر 2014 فورک مولتی شیلد اتفاق افتاد!

دسامبر 2015؛ دیجی اسپید (DigiSpeed) فورک چهارم!

یکی از اهداف مهم دیجی بایت افزایش سرعت تراکنش‌ها بود. این هدف نهایتا در دسامبر 2015 با بروزرسانی دیجی اسپید به دست آمد. در این به‌روزرسانی سایز هر بلاک هر دو سال یکبار دوبرابر می‌شود. با این به‌روزرسانی میزان ظرفیت شبکه برای تایید تراکنش‌ها هر دو سال یکبار دو برابر می‌شود.

راه اندازی Segwit در سال 2017

یکی از راهکارهای موجود برای افزایش سرعت تراکش‌های یک بلاک چین استفاده از سگویت است که هم اکنون بیت‌کوین نیز از آن بهره می‌برد. در واقع اول دیجی بایت بود که با پیاده سازی سگویت این به‌رورسانی جذاب را برای خود ایجاد کرد و پس از آن بیت کوین نیز از سگویت بهره برد.

اضافه شدن DigiAssets در سال 2019

دیجی استس یا دارایی‌های دیجیتال لایه جدیدی بود که در آوریل 2019 به شبکه دیجی بایت اضافه شد. با این قابلیت کاربران می‌توانند قراردادهای هوشمند و توکن‌های دیجیتال ایجاد کنند.

3 در مورد “نگاهی به بروزرسانی‌های خاص دیجی‌بایت”

  1. چه فایده داره خب الان که دیگه‌نمیتونیم بخریم
    میشه مستر کارت بخیرم و با اون مستقیم از اکسچینج های خارجس خرید کنیم؟

  2. نگار تیموری

    منطق و ریاضیات میگه که هیچ قفلی بدون رمز و کلید نیست
    و این دو به هم وابسطه هستن
    رمز ارز در واقع تولید رمز بدون هیچ دلیل منطقیه
    کل موجودیت ارز دیجیتال بی خوده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH