واکسن اسپوتنیک وی

در سال آینده 180 میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که در یک سال اول واکسیناسیون کرونا بیش از 180 میلیون دوز واکسن (برای 90 میلیون نفر) از طریق تولید داخلی، تولید مشترک، واردات مستقیم و واردات از طریق کوواکس در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. جهانپور در این زمینه گفت: برنامه جامع واکسیناسیون علیه کویید 19 در ایران با پیش‌بینی چهار مسیر موازی برای تامین واکسن پیش می‌رود، طبق پیش‌بینی ما در یک سال اول واکسیناسیون، 180 میلیون دوز واکسن در اختیار بسیج ملی واکسیناسیون قرار خواهد گرفت که بالاتر از نیاز کشور است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: تا این لحظه 21 میلیون دوز واکسن کرونا از مسیر مستقیم و کوواکس خریداری شده که به مرور زمان بر اساس ظرفیت تولید کنندگان وارد کشور می‌شود، همچنین طبق برنامه تولید 40 میلیون دوز واکسن به صورت مشترک در دستور کار قرار دارد. در کنار این موارد در سال آینده 120 میلیون دوز واکسن ایرانی در داخل کشور تولید می‌شود تا در مجموع 180 میلیون دوز واکسن در اختیار هموطنان ما قرار بگیرد.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای ما تا پایان سال میلادی جاری 120 میلیون دوز واکسن در کشور تامین خواهد شد، از این نظر علاوه بر فراهم آوردن نیاز هموطنان، می‌توانیم در کنار سایر ملل، تامین کننده واکسن برای جوامع نیازمند باشیم.

جهانگیری روز جمعه ضمن اعلام ورود محوله سوم واکسین اسپوتنیک وی به کشور تاکید کرد: محموله سوم واکسن اسپوتنیک وی شامل 200 هزار دوز واکسن به کشور وارد شده است، با این حساب تاکنون 320 هزار دوز واکسن روسی وارد کشور شده است. در عین حال دهم اسفند نیز 250 هزار دوز واکسن چینی سینوفارم وارد کشور شد تا به این ترتیب در مجموع تا این لحظه 570 هزار دوز واکسن کرونا از چین و روسیه وارد کشور شده باشد.

از ابتدای شروع ویروس کرونا در کشور تاکنون یک میلیون و 673 هزار و 470 نفر به صورت قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند که متاسفانه 60 هزار و 512 نفر از هموطنان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

1 در مورد “در سال آینده 180 میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH