چگونه بازدیدهای کانال یوتیوب خود را افزایش دهیم؟

یوتیوب یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌ها در فضای اینترنت است. بنابراین تعجبی هم ندارد که انواع و اقسام کانال‌ها در این پلتفرم حضور داشته و هرکدام بخواهند که مخاطبین بیشتری به خود جذب کنند. جهت جذب بیشتر مخاطبین، باید مطمئن شوید که محتوای کانال شما، جذاب و خوش‌نما باشد. در زیر قصد داریم که چند روش جهت بهبود کیفیت کانال یوتیوب را برای شما بازگو کنیم. اگر شما نیز صاحب یک کانال بوده و می‌خواهید که بیشتر دیده شوید، آنگاه در ادامه می‌توانید راه‌کارهای افزایش بازدید کانال یوتیوب خود را مشاهده کنید.

1. محتوای ویدیویی متمرکز شده

افزایش بازدید یوتیوب

یکی از مؤثرترین راه‌کارها جهت افزایش بازدید کانال یوتیوب، استفاده از عناوین و یا کلمات کلیدی مشخصی است. به کار بردن درست تکنیک‌های سئو می‌تواند باعث هر چه بیشتر دیده شدن محتوای کانال شما شود.

در فضای آنلاین، ابزارهای مختلفی جهت پیدا کردن کلید واژه‌های مرتبط با محتوای موردنظر شما، وجود دارند. با استفاده از این کلید واژه‌ها می‌توانید محتوای خود را بر اساس علاقه‌مندی‌های مخاطبین، پایه‌ریزی کنید.

اگر پیش از تولید محتوا، کلید واژه و یا موضوع خاص موردنظر خود را مشخص کنید، آنگاه می‌توانید ذهن خود را بر روی یک هدف مشخص، متمرکز کنید. می‌توانید ویدیوهای دیگران را که بر اساس موضوع موردنظر شما ساخته شده‌اند نیز مشاهده کرده، تا بدین ترتیب بتوانید بفهمید که آیا در مسیری دست حرکت می‌کنید یا خیر. این کار باعث می‌شود که بدانید جهت رقابت با دیگران باید چه چیزی را ارائه کرده و در ادامه نیز سبک خاص خود را به آن موضوع اضافه کنید.

هنگامی‌که برای ویدیوهای خود کپشن تهیه می‌کنید، آنگاه باید کلید واژه‌های موردنظر را به‌صورت طبیعی به کار ببرید تا یوتیوب بتواند آن‌ها را به‌درستی تشخیص دهد. همیشه مطمئن شوید که عنوان و توضیحات ویدیوی شما، بهینه بوده و همچنین سعی کنید که طول ویدیوهایتان نیز از 5 دقیقه تجاوز نکند.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه نام کانال یوتیوب خود را تغییر دهیم؟

2. محتوای فعلی را مجددا بازبینی کنید

افزایش بازدید یوتیوب

یکی دیگر از راه‌کارهای بهبود عملکرد کانال‌های یوتیوب، تازه و خلاقانه نگه داشتن محتوا است. لزوما قرار نیست که محتواهای قدیمی شما نسبت به محتوای امروزی، ساده به نظر برسند. بسیاری از کانال‌های یوتیوبی، موفقیت خود را مدیون بازبینی و به‌روزرسانی محتوای قدیمی خود هستند.

شاید محتوای تولید شده شما مفید و تعامل‌پذیر بوده و همچنین ارزش زیادی نیز داشته باشد، اما راه‌هایی نیز وجود داشته که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بخش‌هایی از محتوای خود را ایزوله کنید. این کار باعث می‌شود که بتوانید در آینده، محتوای اضافی بیشتری نیز تولید کنید. اکثر کاربران یوتیوبی، جهت پیدا کردن پاسخ‌ها و راهنمایی‌های گوناگون به این وب‌سایت مراجعه می‌کنند.

محتوای نوشته شده خود در سایر پلتفرم‌ها را ارزیابی کرده و سپس عناوین موجود را که می‌توانید در یک ویدیوی کوتاه پوشش دهید، مشخص سازید. از خلاقانه بودن و همچنین کاربر پسند بودن ویدیوی ایجاد شده خود، اطمینان حاصل کنید. بدین ترتیب کاربری که ویدیوی شما را مشاهده می‌کند، ارزش بیشتری برای آن قائل خواهد بود. این رویه باعث می‌شود که مشترکین فعلی کانال شما، همچنان عضو باقی بمانند و همچنین کاربران جدیدی نیز که از محتوای شما راضی هستند، به عضو کانال شما درآیند.

3. برای افزایش بازدید یوتیوب با مخاطبین خود، تعامل داشته باشید

افزایش بازدید یوتیوب

یکی دیگر از راه‌کارهای افزایش بازدید یوتیوب، تعامل با مخاطبین و بازدیدکنندگان است. به هر حال یوتیوب در ریشه‌های خود، یک پلتفرم اجتماعی است. ارتباط با کاربرانی که محتوای شما را مشاهده کرده‌اند، حیاتی خواهد بود. بنابراین ضروری است که نه‌تنها به‌صورت مرتب محتوای جذاب آپلود کنید، بلکه با کسانی هم که محتوای شما را مشاهده می‌کنند، تعاملی فعال داشته باشید.

کامنت‌های مثبت و همچنین ترغیب کاربران به بحث در رابطه با موضوع ویدیو، می‌توانند دو مورد از بهترین راه‌کارها جهت افزایش بازدید کانال یوتیوب شما باشند. علاوه بر این، یوتیوب به کانال‌هایی که با مخاطبین خود تعامل دارند نیز جایزه‌ها و پاداش‌هایی خواهد داد. از موارد مورد توجه یوتیوب می‌توان به زمان تماشا، کامنت‌ها، لایک و دیسلایک‌ها و همچنین زمان کلی صرف شده در کانال شما، اشاره کرد.

اگر بتوانید که به تمامی کامنت‌ها پاسخ داده و همچنین کاربران را نیز وادار کنید که به شیوه‌‎های مختلف با شما تعامل داشته باشند، آنگاه می‌توان گفت که گامی عالی در رابطه با بهبود عملکرد کانال خود برداشته‌اید. همیشه پستی را آپلود کنید که بتواند مخاطب را به تعامل وادار کند. همچنین شما نیز باید با کاربر، تعامل داشته باشید.

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش ساخت زیرنویس برای ویدئوهای یوتیوب

4. برای کانال خود، برندسازی کنید

افزایش بازدید یوتیوب

بسیاری از کانال‌های یوتیوبی، محتوای بسیار ارزنده‌ای داشته، اما اکثر اوقات نمی‌توانند کاربران زیادی را به خود جذب کنند. این موضوع بدین دلیل است که کانال و محتوای آن‌ها، زیبایی بصری چندانی ندارد. اگر می‌خواهید که کاربرانی که از کانال شما بازدید می‌کنند، در آن نیز عضو شوند، آنگاه باید ظاهر کانال و محتوای آن نیز حرفه‌ای به‌ نظر برسد. این کار به وسیله برندسازی انجام می‌شود. این قضیه باعث می‌شود که مخاطب، کانال شما را جدی گرفته و همچنین سریعا بتواند محتوای مورد پوشش شما را نیز تشخیص دهد.

اگر در سایر پلتفرم‌های اجتماعی برای خود یک برند ایجاد کرده باشید، آنگاه یکپارچه کردن آن برند با محتوای کانال یوتیوب می‌تواند کاری آسان باشد. البته در عوض انجام این کار نیز می‌توانید فرایند برندسازی برای کانال یوتیوب خود را به‌صورت جدا از سایر پلتفرم‌ها، انجام دهید. برند شما به‌صورت ناخودآگاه، با کیفیت محتوای تولیدی شما ارتباط داده می‌شود. حال اگر کیفیت محتوای کانال شما بالا باشد، آنگاه کاربران نیز به برند شما، اعتماد خواهند کرد.

علاوه بر برندسازی بصری، افزودن URLهای شخصی‌سازی شده به هدر کانال نیز می‌تواند حیاتی باشد. علاوه بر این، بیو نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر کاربران داشته باشد. بنابراین باید در هنگام توضیح در رابطه با خودتان و محتوای تولید شده، سعی کنید که در بیوی خود، از کلمات جذاب استفاده کنید.

5. در سایر پلتفرم‌های اجتماعی نیز تبلیغ کنید

یکی از موارد جذاب در رابطه با شبکه‌های اجتماعی این است که کاربران می‌توانند محتوای خود را بر روی پلتفرم‌های گوناگون، تبلیغ کنند. با قرار دادن کانال یوتیوبی و محتوای آن در سایر پلتفرم‌های اجتماعی می‌توانید سریعا تعداد مخاطبین و اعضای کانال خود را بالا ببرید.

از بهترین پلتفرم‌ها جهت تبلیغ کانال یوتیوب می‌توان به LinkedIn، فیسبوک، Pinterest و اینستاگرام، اشاره کرد. اگر هم وبلاگ شخصی خود را دارید، آنگاه می‌توانید محتوای خود را نیز در آنجا به اشتراک بگذارید. برخی از شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که در آن‌ها تیزری از کانال یوتیوب خود را به همراه لینک مستقیم آن، قرار دهید. این کار باعث می‌شود که کاربران بیشتری به سمت کانال شما سرازیر شوند.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه ویدیوهای یوتیوب را با استفاده از هشتگ، جست‌و‌جو کنیم؟

6. از تصاویر بندانگشتی جذاب استفاده کنید

افزایش بازدید یوتیوب

بسیاری از کانال‌های یوتیوبی، اهمیت تصاویر بندانگشتی را دست‌کم می‌گیرند. تصاویر بندانگشتی تأثیر زیادی در این دارند که آیا کاربر ویدیوی شما را مشاهده کند یا خیر. در هر جایی از وب‌سایت یوتیوب که ویدیوهای شما قرار داده شوند، آنگاه بیشترین چیزی که از محتوای شما توسط کاربر دیده می‌شود، همین تصاویر بندانگشتی هستند. بنابراین بهتر است که در این زمینه بتوانید خودتان را از رقبا، برجسته و جدا کنید.

حتی اگر کاربری در موتورهای جست‌و‌جو همانند گوگل نیز به دنبال موضوعی بگردد، آنگاه از آنجایی که ویدیوی شما در یوتیوب، نرخ کلیک بالاتری از رقبا داشته، پس طبیعی است که تصویر بندانگشتی آن نیز در نتایج جست‌و‌جوی گوگل، رتبه بالاتری داشته باشد. جهت افزایش نرخ کلیک محتوای خود، می‌توانید از فلش‌ها، نوشته‌های بزرگ، تصویر غیرعادی و همچنین بخش‌های هایلایت شده، استفاده کنید.

سخن پایانی

اگر قصد افزایش بازدید کانال و محتوای یوتیوب خود را دارید، آنگاه باید تلاش خود را متمرکز کرده و همچنین سعی کنید که کیفیت محتوای خود را بهبود بخشید. البته از آنجایی که رقابت در این پلتفرم بسیار شدید است، پس باید تلاش خود را نیز چند برابر کنید. راه‌کارهایی که در بالا به آن‌ها پرداختیم، می‌توانند شما را در این راه یاری برسانند.

هر چند که برخی از روش‌ها نسبت به سایرین، تلاش بیشتری را می‌طلبند، اما باید بتوانید که همه این تکنیک‌ها را به‌صورت همزمان و همیشگی، به کار ببرید. به هر حال امپراتوری‌ها، یک روزه به وجود نیامده‌اند، پس شما نیز باید ببینید که چه چیزی داشته و سپس بر روی آن، امپراتوری خود را بنا کنید.

2 در مورد “چگونه بازدیدهای کانال یوتیوب خود را افزایش دهیم؟”

  1. کلیپای آموزشی خیلی خوب جواب میده
    و کلیپ رقص هم خوبه کلا این دوتا توی ایران خیلی بازدید داره

  2. نادر کریمی پور

    رقابت در یوتیوپ خیلی سخت تر از اینستاگرام و تلگرام و جاهای دیگه اس
    حتما باید محتوای قابل رقابت و خوبی تولید کنی و کلا حرفی واسه گفتن داشته باشی
    اما اگه بتونی چیزی واسه ارائه داشته یاشی که متفاوت باشه خیلی جای پیشرفت داره نسبت به شبکه های اجتماعی دیگه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH