مشکلات جدی کوالکام برای تامین تراشه اسنپ‌دراگون 888 متناسب با نیاز بازار

سال گذشته شرکت کوالکام از تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 888 رونمایی کرد. در حال حاضر این نیمه‌هادی جدیدترین و قدرتمندترین تراشه ارائه شده توسط کمپانی به‌شمار می‌رود. از آن زمان به بعد شاهد به‌کارگیری این تراشه در دستگاه‌های پرچم‌داری نظیر سری گلکسی S21 سامسونگ، ایسوس راگ‌فون 5، برخی محصولات ساخت برندهای اوپو و شیائومی و البته اسمارت‌فون‌های معرفی نشده سری وان‌پلاس 9 بوده‌ایم. بی‌تردید در آینده نیز دستگاه‌های متعددی با تراشه اسنپ‌دراگون 888 روانه بازار خواهند شد. اما یک گزارش جدیدا مخابره شده نشان می‌دهد که کوالکام احتمالا قادر به تامین تراشه اسنپ‌دراگون 888 به میزان موردنیاز نخواهد بود.

کوالکام در خصوص تراشه‌های میان‌رده و چیپست پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 888 با مشکل کمبود موجودی مواجه شده است

گزارش جدید خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که کمپانی کوالکام در تامین تقاضای بازار برای تراشه‌های میان‌رده و اسنپ‌دراگون 888 با مشکل مواجه شده است. این مشکل از کمبود نیمه‌هادی‌ها در جهان ناشی شده است. برخی منابع آگاه از جزئیات، پیرامون نحوه تاثیرگذاری تراشه‌های کوالکام بر تولید مدل‌های میان‌رده و پایین‌رده سامسونگ و تاثیرات کمبود موجودی تراشه اسنپ‌دراگون 888 بر تولید اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار توضیحاتی را ارائه نموده‌اند.

اگرچه سامسونگ در این زمینه سکوت اختیار کرده است؛ اما یکی از نمایندگان کوالکام در خصوص باور کمپانی به توانایی تامین تقاضای بازار طی 3 ماهه دوم سال مالی توضیحاتی را ارائه نموده است. علیرغم اظهارات این نماینده، مدیر ارشد یکی از تولیدکنندگان بزرگ طرف قرارداد کوالکام اعلام کرده که چندین کمپانی تولیدکننده گوشی با کمبود قطعات ساخت کوالکام مواجه بوده و امسال فروش هندست‌های خود را کاهش خواهند داد.

با توجه به اینکه کمبود موجودی نیمه‌هادی‌ها صرفا به تراشه اسنپ‌دراگون 888 محدود نمی‌شود؛ لذا انتظار می‌رود که امسال به‌طور کلی شاهد کاهش چشمگیر فروش اسمارت‌فون‌ها باشیم. همچنین بایستی به این نکته مهم اشاره کرد که کوالکام تنها شرکتی نیست که از کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است. بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده لوزم الکترونیکی خودرو و تجهیزات الکترونیکی مصرفی نیز با مشکل مشابهی مواجه هستند. این پدیده به مشکلات فعلی دامن زده و شرایط را بیش از پیش وخیم‌تر خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که وضعیت بازار چه زمانی به حالت عادی بازخواهد گشت. کارشناسان امیدوارند که کمبود تراشه بر قیمت محصولات تاثیرگذار نباشد؛ چرا که کمبود موجودی احتمالا موجب افزایش قیمت نیمه‌هادی‌ها شده و این موضوع نهایتا بر قیمت‌گذاری اسمارت‌فون‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

3 در مورد “مشکلات جدی کوالکام برای تامین تراشه اسنپ‌دراگون 888 متناسب با نیاز بازار”

  1. بخاطر کروناس احتمالا اکثریت کشورا تعطیل یا نیمه تعطیل شدن این کرونای لعنتی رفع بشه کمبود ها هم جبران میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH