سامسونگ کماکان پرطرفدارترین برند برای تولیدکنندگان گوشی‌های تقلبی محسوب می‌شود!

روز 15 مارس (25 اسفند ماه) در کشور چین به‌عنوان روز مبارزه با جعل و تقلب در نظر گرفته شده است. اگرچه کیفیت محصولات کپی‌برداری شده امروزی در مقایسه با 10 سال قبل بسیار بهبود یافته است؛ اما این دستگاه‌ها هرگز قادر به تقلید دقیق ویژگی‌های محصول اصلی نیستند. پیش از این یک دستگاه کپی‌برداری شده صرفا از ظاهری مشابه محصول اصلی برخوردار بود؛ اما اکنون همه‌چیز دستخوش تغییر شده است. از همین منظر امروز وبسایت CNBeta بر اساس داده‌های بنچمارک AnTuTu اقدام به انتشار گزارشی پیرامون اسمارت‌فون‌های تقلبی کرده است.

گوشی‌های تقلبی

وبسایت AnTuTu در حد فاصل ماه‌های مارس 2020 تا فوریه 2021 برای تعداد 572303 نوبت موفق به شناسایی دستگاه‌های تقلبی شده است. این رقم تقریبا معادل 4.24 درصد از کل دستگاه‌های مورد ارزیابی خواهد بود.

گوشی‌های 5G تقلبی

از زمان ورود رسمی اسمارت‌فون‌ها به عصر تجاری ارتباطات 5G، گوشی‌های هوشمند تقلبی نیز خود را با گذر زمان هماهنگ نموده و استفاده از برچسب 5G را آغاز کردند. اما در واقع این هندست‌ها از اتصال 5G پشتیبانی نکرده و صرفا نمایش‌دهنده لوگوی 5G هستند. مشاهده لوگوی 5G آرامش خاطر زیادی را به کاربران القاء خواهد کرد؛ اما در واقع پردازنده مورد استفاده در این گوشی‌ها نظیر MT6735، MT6737 و هلیو P23 معمولا بسیار قدیمی هستند. لذا هندست‌های مذکور از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کنند. بر اساس آمار موجود تعداد گوشی‌های 5G تقلبی طی سال جاری به 45289 دستگاه رسیده است.

محبوب‌ترین برندهای گوشی‌های تقلبی

چنان‌چه مایل هستید تا بدانید که گوشی‌های کدام برند تولیدکننده اسمارت‌فون بیش از همه مورد کپی‌برداری قرار می‌گیرد؛ در این‌صورت کافیست تا به بازار واقعی اسمار‌ت‌فون نگاهی بیندازید. قانون بسیار ساده است. پرطرفدارترین برند تولیدکننده اسمارت‌فون (با بیش‌ترین میزان سهم از بازار) بیش‌ترین تعداد گوشی‌های تقلبی را نیز در اختیار خواهد داشت. داده‌ها نشان می‌دهند که وضعیت بازار اسمارت‌فون‌های جعلی در سال 2021 مشابه سال 2020 خواهد بود. لذا برندهایی شامل سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی، آنر و اوپو کماکان رتبه‌های اول تا ششم را به خود اختصاص خواهند داد.


رتبه‌بندی گوشی‌های تقلبی

امسال نیز بیش‌ترین دستگاه کپی‌برداری شده مشابه مدل سال گذشته بوده و کماکان همان هواوی P10 است. تعداد دستگاه‌های کپی‌برداری شده از این هندست به 66085 واحد رسید. آی‌فون X با رکورد 16495 مورد کپی‌برداری با فاصله‌ای زیاد در رتبه دوم قرار گرفت. با این‌حال فهرست مذکور دربردارنده مدل‌هایی نظیر سامسونگ W2019 و هواوی P40 است.


دلیل تفکیک 2 هندست فوق این است که سامسونگ W2019 از نمایشگر دوگانه در بخش فوقانی بهره می‌گیرد؛ بنابراین کپی‌برداری از چنین گوشی‌هایی برای شرکت‌ها کاری دشوار خواهد بود. اما در خصوص هواوی P40 بایستی خاطرنشان کرد که مدل اصلی این هندست در بازار موجود نیست؛ لذا تولیدکنندگان گوشی‌های تقلبی با عرضه نمونه کپی شده این محصول احتمالا درآمد مناسبی را کسب خواهند کرد.

2 در مورد “سامسونگ کماکان پرطرفدارترین برند برای تولیدکنندگان گوشی‌های تقلبی محسوب می‌شود!”

  1. مشخصا تولید بیشتر علت این مسئله اس
    تنوع مدل های سامسونگ از همه برندها بیشتره پس جا تقلب و کپی هم بیشتر میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH