بحران در بخش تلویزیون سونی، حراج در کار نخواهد بود

sony-tv-droid

شرکت سونی دوران عجیبی را پشت سر می‌گذارد و در بسیاری از بخش‌ها با افت فروش روبرو شده است ولی علیرغم بحران در بخش تلویزیون سونی، حراج در کار نخواهد بود و مدیران این شرکت قصد دارند تا این بخش از این کمپانی سونی را به‌عنوان قسمتی از بدنه اصلی شرکت نگاه‌ دارند.

سونی به معنای واقعی کلمه شرکت عجایب است، کافی است تا به روال چند سال اخیر این شرکت دقت کنید تا ببینید که می‌توان در هر سال، انتظار یک رخداد ویژه از این شرکت را داشت. ابتدا بخش موبایل این کمپانی بزرگ، ارتباط و شراکت خود را شرکت اریکسون متوقف ساخت و موبایل‌های سونی اریکسون به تاریخ پیوستند. سپس تولید لپ‌تاپ‌های شرکت به‌صورت کلی متوقف گردید تا لپ‌تاپ‌های محبوب و معتبر سونی نیز به بخشی از خاطرات ما بدل گردند. در ادامه بحران گریبان بخش تلویزیون سونی را گرفت ولی این بار به نظر می‌رسد که خبری از تعطیلی این بخش نباشد و لازم نیست تا نام تلویزیون‌های سونی را نیز به‌عنوان بخشی از گذشته ببریم.

کازو هیرایی به‌عنوان رییس شرکت سونی معتقد است که این کمپانی توان کافی برای حفظ بخش تلویزیون را دارد ولی ممکن است با تغییراتی در این بخش روبرو باشیم. البته هیرایی با جدیت اعلام کرد که هیچ شانسی برای فروخته شدن بخش تلویزیون سونی وجود نخواهد داشت ولی ممکن است شریک تجاری نیرومندی برای بهبود این بخش از شرکت، به کمک سونی بیاید.

هیرایی معتقد است که شرایط صنایع تولید تلویزیون در سونی به نحوی نیست که تعطیلی یا فروش این بخش بتواند مشکلی را تغیر بدهد و به همین دلیل نیز مسئولان این کمپانی به دنبال شریکی هم‌طراز برای بهبود شرایط این بخش از صنایع خود می‌اندیشند: «احتمال شراکت با یک شریک هم‌رده را نمی‌توان رد کرد ولی در حال حاضر نیز شرایط ما به نحوی نیست که بخواهیم تجارت خود را بر پای رخ دادن چنین واقعه‌ای بنا کنیم.»

شایان‌ذکر است که بخش تلویزیون سونی از سال 2012 و از زمانی که هیرایی به ریاست این شرکت بزرگ ژاپنی ارتقا یافته است، با ضرر دهی همراه بوده است و مفسران تجاری فراوانی به این مدیر پیشنهاد کردند که هر چه زودتر برای فروش این بخش اقدام کند ولی تقلا برای بقا ادامه خواهد داشت و سونی تصمیم دارد تا این بخش را ترمیم و بازسازی کند.

هیرایی به هیچ شرکت خاصی اشاره نکرد ولی به‌طورقطع تعداد گزینه‌هایی که بتوانند با نام سونی برای شراکت همسو گردند بیشتر از انگشتان دودست نخواهد بود ولی هرگونه گمانه‌زنی ممکن است نادرست از آب دربیاید. سونی امیدوار است که بتواند در سال جاری میلادی، تعداد 16 میلیون تلویزیون را به فروش برساند و در صورت رسیدن به این رقم ممکن است حتی جریان شراکت نیز به‌صورت کامل منتفی گردد.

3 در مورد “بحران در بخش تلویزیون سونی، حراج در کار نخواهد بود”

  1. تلویزیون موبایل لب تاپ و هر چیزی رو که سونی میسازه بهترینه فقط نمیدونم چرا فروشش کمتر از بقیه برندها هست.
    رفتم توی این تلویزیون فروشیا سونی هزار برابر از سامسونگ الجی و ماراکای دیگه بهتره

  2. آقا اصلا این حرف ها نیست کی گفته سونی خیلی عالی تلویزیونهاش و کی گفته سامسونگ و ال جی ارزونن و بی کیفیت؟مشکل این جاست که همون طور که آیفون مارک با ارزشی سونی هم برن باارزشی و شمل طبعا باید بخشی از هزینه رو به عنوان برن پ مارک و کلاس کار در نظر بگیرید وگرنه اختلاف کیفیت در همه عرصه های فتاوری کم شده

  3. مشکل اینجاست که تلوزیون های سونی با کیفیت هستند اما کمی گرون تر از برند های دیگر هستند …

    مردم هم دنبال چیز ارزونند !!!! ترجیح میدن ارزون تر بخرن . به خاطر همین سونی ضرر کرده

    مثلا وقتی یک تلویزیون 46 ” سونی 2.500000 تومان باشه . تلویزیون سامسونگ با سایز 55 و تیلوزیون ال جی با سایز 55 نیز همین قیمته . در صورتی که تلویزیون سونی با کیفیت تره . اما مردم دوست دارن پول کمتر و سایز بزرگتر ببرن و به کیفیت اهمیتی نمیدن .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH