دولت چین به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی کارمندان خود را از رانندگی با خودروهای تسلا منع کرد

خودروهای برقی شرکت تسلا از محبوبیت بسیار بالایی در سراسر جهان برخوردار بوده و کشورهای زیادی خواهان خریداری این اتومبیل‌ها و استفاده از آن‌ها هستند. این موضوع از آینده‌نگری خودروهای تسلا ناشی می‌شود. این خودروها مجهز به تعداد زیادی سنسور و دوربین بوده و حتی به تنهایی می‌توانند به رانندگی وسیله نقلیه کمک کنند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که دقیقا وجود همین سنسورها موجب نگرانی دولت‌مردان چینی شده است.

بر اساس گزارش نشریه وال استریت ژورنال به‌نظر می‌رسد که دولت چین با صدور قانون جدیدی اعلام کرده که کارمندان دستگاه‌های دولتی، ارتش یا شرکت‌های دولتی مرتبط با صنایع حساس این کشور مجاز به رانندگی با خودروهای ساخت شرکت تسلا نخواهند بود. ظاهرا نگرانی‌های دولت از به‌کارگیری دوربین‌های موجود در اتومبیل برای جمع‌آوری اطلاعات پیرامون چین و فعالیت‌های این کشور و ارسال احتمالی آن‌ها به ایالات‌متحده موجب صدور چنین فرمانی شده است.

با این‌حال ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا نسبت به این نگرانی‌ها واکنش نشان داده و در جریان گفتگوی مجازی با یک انجمن چینی اعلام کرده که چنان‌چه از خودروهای تسلا برای اهداف جاسوسی در چین یا هر نقطه دیگری از دنیا استفاده می‌شد؛ در این‌صورت اکنون این خودروها خاموش شده و در سراسر جهان مشغول تردد نبودند. بی‌تردید تصویب این قانون جدید موجب نگرانی ایلان ماسک شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز طی سال گذشته کمپانی تسلا موفق به فروش 147445 دستگاه خودرو در کشور چین شده است؛ رقمی که تقریبا 30 درصد از کل فروش کمپانی در بازارهای جهانی را تشکیل می‌دهد. بنابراین بی‌تردید چین یکی از بازارهایی است که شرکت تسلا به هیچ‌عنوان مایل به از دست دادن سهم خود در آن نخواهد بود.

2 در مورد “دولت چین به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی کارمندان خود را از رانندگی با خودروهای تسلا منع کرد”

  1. قبلا میگفتن دوربین لپ تاپارو بپوشونید الان باید دنبال دوربینای ماشیت بگردن و چسب کاری کنن?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH