اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی Z با مکانیسم تاشونده دوگانه در سال 2021 عرضه خواهد شد

بر اساس گزارش نشریه Nikkei Asia امسال شرکت سامسونگ احتمالا اسمارت‌فونی با مکانیسم تاشونده دوگانه را به بازار عرضه خواهد کرد. گزارشات پیشین ادعا کردند که در سال 2021 غول فناوری کره‌ای از 3 گوشی تاشو با اسامی گلکسی زد فلیپ 3، گلکسی زد فولد 3 و یک هندست تاشو نسبتا مقرون‌به‌صرفه رونمایی خواهد کرد.

گزارش ماه دسامبر این نشریه کره‌ای نشان داد که امسال 4 مدل تاشو و 1 گوشی رول شونده به بازار عرضه خواهند شد. اکنون به‌نظر می‌رسد که چهارمین دستگاه تاشو در واقع اسمارت‌فونی با ساختار لولایی دوگانه است. پتنت پیش‌تر ثبت شده توسط تولیدکننده کره‌ای نشان داد که دستگاه مجهز به لولای دوگانه در آینده به بازار عرضه خواهد شد؛ اما امروز برای نخستین بار شاهد اعلام برنامه‌ای مشخص جهت عرضه چنین محصولی هستیم.

دستگاه گلکسی Z با مکانیسم تاشونده دوگانه ظاهرا در دست توسعه بوده و احتمالا تا پایان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. به گفته برخی منابع خصوصی جزئیات مربوط به این محصول هنوز نهایی نشده است. ظاهر سامسونگ به‌دنبال استفاده از طراحی برنامه‌پسندتری بوده و مایل است تا نسبت ابعاد نمایشگر در وضعیت باز شده با یکی از الگوهای اصلی 16:9 یا 18:9 مطابقت داشته باشد. این موضوع امکان اجرای روان تعداد بیش‌تری از بازی‌های ویدیویی و اپلیکیشن‌ها روی گجت را فراهم می‌کند.

نمایشگر گلکسی فولد 2 در وضعیت باز شده از نسبت ابعاد 25:9 برخوردار است و این مشخصه تولیدکنندگان اپلیکیشن را ملزم می‌کند تا محصولات خود را متناسب با این نسبت ابعاد منحصربه‌فرد تنظیم نمایند.

سامسونگ به‌دنبال فروش 10 میلیون دستگاه تاشو در سال 2021 است

بر اساس اعلام جف پو؛ تحلیل‌گر موسسه GF Securities کمپانی سامسونگ در سال 2020 موفق به فروش حدودا 3.5 میلیون دستگاه اسمارت‌فون تاشو شد. امسال این رقم می‌تواند به 7.5 میلیون واحد افزایش پیدا کند. آقای پو همچنین ادعا می‌کند که اکنون مدت‌هاست غول کره‌ای در صدد جایگزین نمودن سری گلکسی نوت خود با گوشی‌های تاشو است.

به گفته یکی از افراد مطلع از موضوع، سال گذشته شرکت سامسونگ تصمیم گرفت تا تولید سری گلکسی نوت را به‌طور کامل متوقف نماید. چنین تصمیمی با هدف تمرکز بیش‌تر کمپانی بر گوشی‌های تاشو با حاشیه سودآوری بالاتر و طراحی متمایزتر اتخاذ شد. بعلاوه شباهت فزآینده میان هندست‌های سری گلکسی S و گلکسی نوت، سامسونگ را برای توقف تولید سری گلکسی نوت متقاعد کرد.

“این یک اقدام هوشمندانه است. اکنون اسمارت‌فون‌ها بسیار شبیه به یکدیگر هستند. بعلاوه روی آوردن به تولید گوشی‌های تاشو به‌معنای افزایش قیمت فروش است. سامسونگ نسبت به کلیه رقبای خود کماکان برتری دارد؛ زیرا نمایشگرهای تاشو موردنیاز خود را شخصا تولید نموده و برای مدت زمانی طولانی در زمینه تحقیق و توسعه این فناوری سرمایه‌گذاری کرده است” جف پو.

غول کره‌ای مایل است تا فروش گوشی‌های تاشو این شرکت به سطحی همتراز با سری گلکسی نوت برسد؛ هندست‌هایی که فروش سالیانه آن‌ها به‌طور معمول از مرز 10 میلیون دستگاه فراتر می‌رود. کمبود مداوم تراشه در جهان احتمالا مانع از تحقق چنین برنامه‌هایی خواهد شد. همچنین تامین برخی اجزای ویژه دستگاه‌های تاشو نظیر شیشه فوق‌العاده باریک (UTG) یکی دیگر از موانع احتمالی تحقق این اهداف به‌شمار می‌رود.

“ما با تمام قوا تلاش می‌کنیم تا تولید گوشی‌های هوشمند تاشو را افزایش دهیم. در گوشی‌های تاشو، نمایشگر از بیش‌ترین میزان اهمیت برخوردار است. ما بخش قابل‌توجهی از مشکلات در زمینه تامین نمایشگرهای موردنیاز را برطرف کرده‌ایم. اگرچه کماکان قادر به تولید هندست‌های تاشو به سطحی برابر با سایر اسمارت‌فون‌ها نیستیم”. کوه دونگ‌جین؛ مدیرعامل واحد موبایل سامسونگ

3 در مورد “اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی Z با مکانیسم تاشونده دوگانه در سال 2021 عرضه خواهد شد”

  1. گوشی تاشو کلا هیچ کاربردی نداره یه عده جوگیر شدن گول تبلیغاتو خوردن خریدن یکی دو سال که میگذره میفهمن چه کلا گشادی سرشون رفته بجای هزینه واسه این اشغالا یه ایفون بگیرید از کیفیت و دوام و سیستم عامل امنش لذت ببرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH