اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 9 و وان‌پلاس 9 پرو با نمایشگر 120 هرتزی رسما معرفی شدند

چند هفته پیش کمپانی وان‌پلاس با اعلام خبر همکاری 3 ساله خود با Hasselblad؛ تولیدکننده افسانه‌ای دوربین در قالب یک قرارداد 150 میلیون دلاری سروصدای زیادی به‌راه انداخت. دوربین‌های Hasselblad همراه با فضاپیمای آپولو 11 به ماه اعزام شدند. اکنون این دوربین‌ها توسط جدیدترین پرچم‌دار مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

وان‌پلاس 9 پرو از نمایشگر Fluid AMOLED 2.0 و فناوری شارژ بی‌سیم Warp Charge 50 رونمایی می‌کند. دوربین اصلی این هندست مجهز به یک سنسور سفارشی از نوع IMX789 ساخت شرکت سونی است. مدل معمولی وان‌پلاس 9 نیز با پیشرفت‌های خاص خود به بازار عرضه می‌شود.

وان‌پلاس 9 پرو

مشخصه اصلی این نسل دوربینی است که با مشارکت کمپانی Hasselblad طراحی شده و بهترین نسخه آن در اسمارت‌فون وان‌پلاس 9 پرو قابل دسترس است. این شرکت سوئدی تولیدکننده دوربین طی نخستین کاوش خود در دنیای اسمارت‌فون‌ها بر بهبود علم رنگ در این 2 گوشی تمرکز کرده است.

دوربین اصلی هندست از سنسور IMX789 بهره می‌گیرد. این حسگر با مشارکت شرکت سونی توسعه یافته است. سنسور بزرگ IMX789 با اندازه 1/1.43 اینچی و پیکسل‌های 1.12 میکرونی دارای رزولوشن 48 مگاپیکسلی است. این سنسور از جدیدترین فناوری‌های دوربین شامل Dual Native ISO، Digital Overlap HDR، لنز تراشه‌ای (2×2 (OCL و البته تثبیت‌کننده نوری تصاویر (OIS) برخوردار است.

وان‌پلاس 9 پرو در مدل رنگی جدید سبز (Pine Green)

این سنسور قادر به ثبت تصاویر 12 بیتی RAW است. حالت اختصاصی Hasselblad Pro Mode در اپلیکیشن دوربین به کاربران کمک می‌کند تا به تصاویر خود ظاهری طبیعی ببخشند. سنسور اصلی قادر به ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم برثانیه و ویدیوهای 4K با سرعت 120 فریم برثانیه است. دوربین سیاه و سفید 2 مگاپیکسلی در زمینه ثبت تصاویر تک‌ رنگ به دوربین اصلی گوشی کمک می‌کند.

سنسور دوربین IMX789 ساخت سونی – حالت Hasselblad Pro Mode

دوربین فوق‌عریض مجهز به یکی دیگر از حسگرهای ساخت سونی موسوم به IMX766 است. این سنسور 50 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.56 اینچی خود در پشت یک لنز فری‌فرم قرار گرفته است. این لنز میزان اعوجاجات در نزدیکی لبه‌ها را به 1 درصد کاهش می‌دهد (در مقایسه با اعوجاج 10 تا 20 درصدی برای لنزهای معمولی). این دوربین مجهز به سیستم فوکوس خودکار است که امکان ثبت تصاویر ماکرو از فاصله تنها 4 سانتی‌متری را فراهم می‌کند.

این هندست فاقد لنز پریسکوپی بوده و در عوض از یک لنز تله‌فوتو استاندارد بهره می‌گیرد. این دوربین از بزرگنمایی اپتیکال 3.3 برابری برخوردار است. این در حالیست که وان‌پلاس 8 پرو از یک لنز تله‌فوتو با بزرگنمایی 3 برابری بهره می‌گیرد. سنسور 8 مگاپیکسلی به‌کارگیری شده در این دوربین دارای پیکسل‌های 1 میکرونی و قابلیت OIS است.


نمایشگر جدید Fluid Display 2.0 نخستین بار همراه با وان‌پلاس 9 پرو معرفی شده است. این پنل 6.7 اینچی LTPO نویدبخش صرفه‌جویی حداکثر 50 درصدی در مصرف انرژی خواهد بود. این بهره‌وری مدیون توانایی نمایشگر برای تنظیم خودکار نرخ نوسازی تصویر در محدوده 1 هرتز (هنگام مطالعه متن یا فعال‌سازی مشخصه نمایشگر همیشه روشن) الی 120 هرتز (نمایش کاملا روان رابط کاربری) است. نرخ نوسازی نمایشگر بسته به محتوا قابل تنظیم است. به‌عنوان مثال هنگام پخش فیلم نرخ نوسازی نمایشگر به 24 هرتز رسیده یا حین اجرای بازی فورتنایت به 90 هرتز خواهد رسید.


نمایشگر +1440p با استفاده از یک ماده ساطع‌کننده نور موسوم به E4 و عمق رنگ بومی 10 بیتی تولید شده است. این نمایشگر دارای سنسورهای نور محیطی در قسمت‌های پشتی و جلویی بوده و این مشخصه به تنظیم خودکار دمای رنگ نمایشگر کمک می‌کند. تمامی این امکانات دارای امتیاز +A از موسسه دیسپلی‌میت هستند. نمایشگر گوشی کاملا روشن بوده و حداکثر روشنایی آن به 1300 نیت می‌رسد. پنل نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی پشتیبانی می‌کند. این مشخصه موجب بهبود زمان پاسخگویی نمایشگر حین اجرای بازی‌ها می‌شود.


توان پردازشی وان‌پلاس 9 پرو از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 888، حافظه رم LPDDR5 و حافظه‌داخلی UFS 3.1 تامین می‌شود. پیکره‌بندی جدید Cool Play بر اساس سامانه خنک‌کننده اسمارت‌فون وان‌پلاس 8T طراحی شده است. با این‌حال کمپانی به منظور افزایش ظرفیت تخلیه حرارتی از محفظه بخار بزرگتر، ورقه‌های گرافیتی ضخیم‌تر و فویل مسی بیشتر بهره گرفته است.

این هندست به‌صورت استاندارد با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود؛ اما مشتریان قادر به خریداری مدل مجهز به رم 12 گیگابایتی نیز خواهند بود. ظرفیت حافظه‌داخلی در مدل پایه 128 گیگابایت بوده و ورژن 256 گیگابایتی گوشی نیز قابل دسترس خواهد بود.

شارژ باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی وان‌پلاس 9 پرو با کمک شارژر 50 واتی جدید بی‌سیم ظرف مدت تنها 43 دقیقه از 1 به 100 درصد خواهد رسید

این هندست علاوه بر به‌کارگیری نمایشگر جدید از فناوری جدید شارژ موسوم به Warp Charge 50 Wireless نیز رونمایی می‌کند. شارژر بی‌سیم جدید بایستی به‌صورت مجزا خریداری شود. این شارژر مجهز به 2 عدد سیم‌پیچ است؛ لذا وان‌پلاس 9 پرو به‌صورت عمودی و افقی قابل شارژ خواهد بود (مثلا حین تماشای فیلم). شارژ کامل 1 تا 100 درصدی باتری تنها 43 دقیقه زمان خواهد برد.

با این‌حال چنان‌چه برای شارژ هندست خود واقعا عجله دارید؛ در این‌صورت می‌توانید از شارژر سیمی Warp Charge 65T ارائه شده درون جعبه گوشی استفاده کنید. این شارژر در مقایسه با نمونه ارائه شده به‌همراه اسمارت‌فون وان‌پلاس 8 پرو 2 برابر سریع‌تر عمل می‌کند. بدین‌ترتیب شارژ 1 تا 100 درصدی باتری تنها 29 دقیقه زمان خواهد برد؛ در حالی‌که طی همین مدت شارژر 30 واتی وان‌پلاس 8 پرو قادر به افزایش تنها 50 درصدی شارژ باتری گوشی است. همچنین کاربران می‌توانند از این آداپتور جهت شارژ سایر گجت‌های خود با قابلیت پشتیبانی از فناوری SB Power Delivery نظیر لپ‌تاپ، پاوربانک و نینتندو سوئیچ استفاده نمایند (بعلاوه از استاندارد PPS نیز پشتیبانی می‌شود).

وان‌پلاس 9 پرو در مدل‌های رنگی مشکی (Stellar Black)، سبز (Pine Green) و نقره‌ای سایه‌دار (Morning Mist)

نهایتا تا حدودی به بیان جزئیات سخت‌افزاری گوشی می‌پردازیم. وان‌پلاس 9 پرو از یک فریم آلومینیومی با طراحی ساندویچی‌شکل در حد واسط 2 صفحه شیشه‌ای بهره می‌گیرد. قسمت جلویی گوشی دارای یک پنل خمیده از جنس گوریلا گلس 5 است؛ در حالی‌که پنل پشتی گوشی از رنگ‌آمیزی‌های متفاوتی برخوردار است. مدل رنگی جدید سبز (Pine Green) با بهره‌گیری از طراحی 2 لایه نرم و مات دارای ظاهری فوق‌العاده است. مدل رنگی Morning Mist دارای طراحی سایه‌دار از نقره‌ای به سمت مشکی بوده و مدل رنگی مشکی (Stellar Black) نیز ظاهر ماسه سنگی تجاری را در ذهن تداعی می‌کند. بدنه گوشی دارای گواهی حفاظتی IP68 در برابر نفوذ مایعات و گردوغبار است.

وان‌پلاس 9

اسمارت‌فون وان‌پلاس 9 از ورژن ضعیف‌تر دوربین Hasselblad برخوردار است. ماژول اصلی مجهز به سنسور قدیمی‌تر IMX689 ساخت شرکت سونی است.  این سنسور 1/1.43 اینچی کماکان از رزولوشن 48 مگاپیکسلی با لنز تراشه‌ای 2×2، قابلیت Dual Native ISO و خروجی 12 بیتی RAW برخوردار است. همچنین حالت Digital Overlap HDR جایگزین ورژن سنتی HDR شده است.

وان‌پلاس 9 با مدل رنگی مشکی (Astral Black)

دوربین اصلی فاقد قابلیت OIS بوده و با وجود پشتیبانی از ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم برثانیه از قابلیت ضبط ویدیویی 4K با نرخ 120 فریم برثانیه بی‌بهره است. در واقع ویدیوهای 4K با حداکثر سرعت 60 فریم برثانیه قابل ضبط هستند. علیرغم تغییرات اعمال شده در سنسور حالت Hasselblad Pro Mode کماکان قابل دسترس است.

خبر خوشایند اینکه دوربین فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی نسبت به گذشته بدون تغییر باقی‌مانده است. بنابراین با وجود سنسور IMX766 مجهز به یک لنز فری‌فرم کاربران کماکان قادر به ثبت تصاویر ماکرو از فاصله تنها 4 سانتی‌متری خواهند بود. دوربین مونوکروم 2 مگاپیکسلی نیز همچنان قابل دسترس است. با این‌حال بزرگترین تفاوت میان مدل‌های معمولی و پرو وان‌پلاس 9 در زمینه دوربین به فقدان ماژول تله‌فوتو در ورژن معمولی مربوط می‌شود.

مدل معمولی وان‌پلاس 9 دارای یک پنل Fluid Display نسل اول است. این نمایشگر دارای نرخ نوسازی 120 هرتزی است؛ اما مشخصه مذکور فاقد قابلیت تطبیقی است. این پنل آمولد 6.55 اینچی از طراحی تخت و رزولوشن +1080p برخوردار است؛ نمایشگری که نمونه مشابه آن پیش‌تر در اسمارت‌فون وان‌‌پلاس 8T نیز مشاهده شد. این پنل به لطف دریافت گواهینامه +HDR10 و حداکثر روشنایی 1100 نیتی خود کماکان موفق به کسب امتیاز +A از موسسه دیسپلی‌میت شده است.


توان پردازشی هندست از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 888 تامین شده و فرآیند تهویه حرارتی نیز از طریق سیستم خنک‌کننده جدید Cool Play انجام می‌شود. همچنین وان‌پلاس 9 مجهز به حافظه رم LPDDR5 و حافظه‌داخلی UFS 3.1 است. پیکره‌بندی حافظه نیز مشابه مدل پرو بوده و این هندست با 2 پیکره‌بندی شامل 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه‌داخلی و 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود.

وان‌پلاس 9 نیز مجهز به یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی بوده و به لطف عرضه شارژر سیمی Warp Charge 65T میزان شارژ باتری ظرف مدت تنها 29 دقیقه از 1 به 100 درصد خواهد رسید. وان‌پلاس 9 نخستین مدل غیر پرو از خانواده با قابلیت شارژ بی‌سیم (بسته به منطقه عرضه) محسوب می‌شود. اگرچه این هندست تنها از شارژ 15 واتی Qi پشتیبانی می‌کند. بایستی خاطرنشان کرد که تنها ورژن‌های مربوط به منطقه آمریکای‌شمالی و اروپا از چنین قابلیتی برخوردار خواهند بود.

هر 2 مدل وان‌پلاس 9 مجهز به اسپیکرهای استریو با فناوری دالبی آتموس و موتورهای ارتقایافته جهت ارائه بازخوردهای لرزشی هستند. بعلاوه هر 2 مدل از دوربین‌های سلفی مشابه با سنسور 16 مگاپیکسلی IMX471 بهره می‌گیرند. این سنسور دارای پیکسل‌های 1 میکرونی، قابلیت فوکوس ثابت و گشودگی دیافراگم f/2.4 است.

وان‌پلاس 9 با مدل رنگی بنفش سایه‌دار (Winter Mist)

وان‌پلاس 9 مجهز به یک قاب پلیمری تقویت شده با فایبرگلاس و فرآیند جدید فلزکاری است که به آن ظاهری براق می‌بخشد. این اسمارت‌فون در 3 مدل رنگی مختلف شامل بنفش سایه‌دار (Winter Mint)، آبی مات (Arctic Sky) و Astral Black (یک لایه مات زیر پنل شیشه‌ای براق) به بازار عرضه می‌شود.

قیمت‌گذاری اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 9 و وان‌پلاس 9 پرو در مناطق آمریکا، اروپا و هندوستان به شرح زیر است:

2 در مورد “اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 9 و وان‌پلاس 9 پرو با نمایشگر 120 هرتزی رسما معرفی شدند”

  1. یه برند اشغال چینی دیگه با تبلیغات الکی وبزرگنمایی وارد بازار شد
    خیلی از این برندا اومدن ک رفتن اما جای برندای معتبر و بزرگو نمیگیرن

  2. خیلی خوبه خیلی خیلی
    خداس
    بهترین برند وان پلاسه قیمتشم خیلی بالا نیست سامسونگ و اپل با همین مشخصات تا ۱۳۰۰، ۱۴۰۰ دلار قیمت میزارن همینجوری الکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH