مشتریان از این پس قادر به خریداری خودروهای تسلا با استفاده از بیت‌کوین خواهند بود

شرکت تسلا اخیرا گزینه پرداخت جدیدی موسوم به خرید با بیت‌کوین را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. ایلان ماسک؛ مدیرعامل کمپانی تسلا با انتشار پستی از طریق حساب‌کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر این خبر را اعلام کرد. ایلان ماسک خاطرنشان کرد که کمپانی تحت سرپرستی وی جهت کار کردن با بیت‌کوین از نرم‌افزار متن‌باز داخلی استفاده نموده و این رمزارز را به ارز فیات تبدیل نمی‌کند.

این قابلیت پیش‌تر از طریق فروشگاه آنلاین تسلا در ایالات‌متحده ارائه شده بود. پرداخت‌های مبتنی بر بیت‌کوین برای کاربران خارج از ایالات‌متحده تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد. چنین اقدامی پس از سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری کمپانی در زمینه بیت‌کوین طی ماه ژانویه کاملا طبیعی بود.

ایلان ماسک به ادعاهای مطرح شده در خصوص جاسوسی با خودروهای برقی شرکت تسلا پاسخ داد

ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا استفاده از خودروهای برقی این شرکت برای اهداف جاسوسی را رد کرد. چنان‌چه یک شرکت تجاری واقعا در فعالیت‌های تجاری مشارکت داشته باشد؛ در این‌صورت پیامدهای منفی چنین اقدامی برای کمپانی بسیار جدی خواهد بود. به‌عنوان مثال ایلان ماسک خاطرنشان کرد که چنان‌چه خودروهای تسلا برای اهداف جاسوسی در چین یا سایر کشورها به‌کار گرفته می‌شدند؛ در این‌صورت کسب‌وکار کمپانی به آسانی تعطیل می‌شد.

نشریه وال استریت ژورنال پیش‌تر گزارش داد که دولت چین استفاده از خودروهای برقی تسلا توسط نیروهای ارتش، کارمندان شرکت‌های استراتژیک و ادارات دولتی را ممنوع اعلام کرده است. مقامات چینی معتقدند که خودروهای ساخت کمپانی آمریکایی احتمالا به منزله تهدیدی برای امنیت ملی چین به‌شمار می‌روند. نشریه رویترز نیز گزارش داد که ورود خودروهای تسلا به صنایع نظامی به‌دلیل دوربین‌های نصب شده روی آن‌ها ممنوع است.

تسلا نخستین کارخانه اروپایی خود را تعطیل می‌کند

شرکت تسلا در آینده‌ای بسیار نزدیک مونتاژ خودروهای مدل S و مدل X در شهر تیلبرگ هلند را متوقف می‌کند. در پایان ماه ژانویه این خودروها بازطراحی شدند؛ پدیده‌ای که فرآیند تولید آن‌ها در ایالات‌متحده را دستخوش تغییر کرد و موجب شد تا مونتاژ این خودروها در کشور هلند دیگر امکان‌پذیر نباشد. اگرچه تغییرات ایجاد شده در طراحی خارجی خودروهای جدید مدل S و مدل X نسبتا محدود هستند؛ اما طراحی داخلی و فناوری مورد استفاده در آن‌ها به میزان چشمگیری دستخوش تغییر شده است. بنابراین مونتاژ خودروهای برقی در شهر تیلبرگ به لحاظ فنی و در مقیاس صنعتی دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود.

خودروهای بازطراحی شده مدل S و مدل X احتمالا در ماه نوامبر سال جاری برای نخستین بار در بازار هلند عرضه خواهند شد. این موضوع بدان معناست که تحویل خودروهای نسل فعلی به کارخانه شهر تیلبرگ به‌زودی متوقف خواهد شد. این کارخانه در سال 2015 با حضور ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا و هنک کمپ؛ وزیر اقتصاد هلند رسما افتتاح شد.

خط تولید شهر تیلبرگ مشخصا در سال 2018 دوران پرمشغله‌ای را پشت سر گذاشت. در عین‌حال خودروهای مدل S و مدل X به‌دلیل هزینه‌های مالیاتی مناسب خود از محبوبیت بسیار بالایی در میان رانندگان برخوردار بودند. تعداد خودروهای مدل S و مدل X ثبت شده در هلند به‌ترتیب برابر با 5622 و 2963 دستگاه بود. در ادامه از اصطلاحی موسوم به “Tesla Tax” رونمایی شد. تعداد خودروهای مدل S و مدل X ثبت شده در سال 2020 به 292 و 299 دستگاه رسید.

3 در مورد “مشتریان از این پس قادر به خریداری خودروهای تسلا با استفاده از بیت‌کوین خواهند بود”

  1. ایلان ماسک بدجوری رو بیتکوین کراش زده
    یه شبه سرمایه اش چند برابر شد همینجوری الکی
    راس میگن پول پول میاره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH