نمایشگر وان‌پلاس 9 پرو موفق به کسب رتبه +A از موسسه دیسپلی‌میت شد

موسسه دیسپلی‌میت نتایج ارزیابی اولیه خود روی نمایشگر LTPO AMOLED وان‌پلاس 9 پرو را منتشر کرد. با معرفی رسمی این هندست در روز گذشته موسسه دیسپلی‌میت امتیاز عالی +A را به نمایشگر این هندست اختصاص داد. اما این صفحه‌نمایش بر چه اساسی موفق به کسب امتیاز +A شده است؟ نمایشگر این اسمارت‌فون در 13 حوزه عملکردی مختلف موفق به ثبت رکورد جدید یا مطابقت با رکوردهای پیشین شده است. نتایج مربوط به 5 شاخص نیز به لحاظ بصری با حالت ایده‌‌آل هیچ اختلافی ندارد.

حالت طبیعی (Natural) نمایشگر قادر به انتخاب خودکار طیف رنگی (sRGB، DCI-P3 و سایر طیف‌های رنگی استاندارد و غیر استاندارد) متناسب با محتوای در حال نمایش است. چنان‌چه رنگ‌های زنده را ترجیح می‌دهید؛ در این‌صورت جالب است بدانید که حالت Advanced AMOLED Wide Gamut Mode از قابلیت پوشش‌دهی 139 درصدی فضای رنگی sRGB و پوشش‌دهی 110 درصدی طیف رنگ DCI-P3 برخوردار است. وان‌پلاس 9 پرو به گسترده‌ترین طیف رنگی اندازه‌گیری شده توسط موسسه دیسپلی‌میت تا به امروز نزدیک شد.

همچنین این نمایشگر در زمینه دقت کنتراست و دقت مقیاس روشنایی امتیازات بالایی را کسب نموده است. روشنایی این نمایشگر بسیار بالا بوده و حتی از نمایشگر وان‌پلاس 8 پرو نیز روشن‌تر است. حالات نمایشی مختلف برای دقت رنگ یا روشنایی اولویت بالاتری قائل می‌شوند. عملکرد حالت Advanced AMOLED در زمینه حفظ طیف رنگ برای روشنایی فضاهای مسقف و غیرمسقف نسبت به سایر حالات بهتر بود.

میزان انعکاس نمایشگر وان‌پلاس 9 پرو در روشنایی فضاهای مسقف تنها معادل 4.4 درصد بوده و یکی از بهترین رتبه‌های ارزیابی شده توسط دیسپلی‌میت را به خود اختصاص داده است. با غیرفعال نمودن حالت Auto Brightness نمایشگر وان‌پلاس 9 پرو یکی از روشن‌ترین پنل‌های اسمارت‌فونی ارزیابی شده تا به امروز محسوب می‌شود. همچنین با فعال‌سازی حالت High Brightness Mode نیز حداکثر روشنایی نمایشگر به رکورد خیره‌کننده 1655 نیتی رسید.

پنل 6.7 اینچی Fluid AMOLED 2.0 وان‌پلاس 9 پرو با وجود طیف رنگی گسترده و دقت رنگ ایده‌آل خود از ظاهری بسیار چشم‌نواز برخوردار است

ارزیابی انجام شده توسط کارشناسان وبسایت Gsmarena از ناتوانی نمایشگر برای نمایش ایده‌آل رنگ مشکی در حالت HDR حکایت داشت. موضوع جالب‌توجه اینکه موسسه دیسپلی‌میت به وجود چنین مشکلی اشاره نکرده است. همچنین بایستی خاطرنشان کرد که موسسه دیسپلی‌میت موفق به تشخیص مدولاسیون عرض پالس (Pulse Width Modulation) در فرکانس 480 هرتزی شد.

1 در مورد “نمایشگر وان‌پلاس 9 پرو موفق به کسب رتبه +A از موسسه دیسپلی‌میت شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH