شیائومی می 11 اولترا نخستین هندست مجهز به سنسور دوربین ISOCELL GN2 خواهد بود

ماه گذشته شرکت سامسونگ از بزرگترین سنسور دوربین خود با نام ISOCELL GN2 رونمایی کرد. حسگر جدید صرفنظر از اندازه غول‌پیکر خود دارای فناوری فوکوس خودکار 2 پیکسلی است؛ مشخصه‌ای که سنسور ISOCELL HM3 به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا از آن بی‌بهره است. اکنون شیائومی به نخستین برند استفاده‌کننده از سنسور ISOCELL GN2 تبدیل خواهد شد.

شیائومی اعلام کرده که اسمارت‌فون آینده این شرکت با نام می 11 اولترا از سنسور دوربین ISOCELL GN2 استفاده خواهد کرد. بر اساس اطلاعات لو رفته شیائومی می 11 اولترا مجهز به دوربین عریض 50 مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL GN2، دوربین فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری و لنز پریسکوپی خواهد بود. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نیز در قسمت جلویی گوشی مستقر خواهد شد.

ISOCELL GN2 با اندازه 1/1.12 اینچی خود بزرگترین سنسور دوربین اسمارت‌فونی طی سال جاری به‌شمار می‌رود. این سنسور از رزولوشن 50 مگاپیکسلی، پیکسل‌های 1.4 میکرونی، تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 4 در 1 (برای دستیابی به پیکسل‌هایی با اندازه موثر 2.8 میکرونی)، فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel Pro، مشخصه‌های Smart ISO و Smart ISO Pro و HDR متغیر برخوردار است. همچنین این حسگر قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 120 فریم برثانیه و ویدیوهای فول اچ‌دی با سرعت 480 فریم برثانیه است. همچنین این سنسور قادر به ثبت تصاویر ثابت با رزولوشن 100 مگاپیکسل است.

ISOCELL GN2 در واقع سنسوری باکیفیت بالا به‌شمار رفته و برای ثبت تصاویر و ویدیوهایی با وضوح بالا ایده‌آل است. این سنسور به لطف فناوری فوکوس خودکار 2 پیکسلی خود نیازی به استفاده از تکنیک فوکوس لیزری در سنسورهای ISOCELL HM1 و ISOCELL HM3 نخواهد داشت. همچنین مشخصه HDR متغیر در سنسور جدید به ثبت تصاویر باکیفیت حتی در شرایط نوری شدید نیز کمک می‌کند. به همین دلیل انتظار می‌رود که سامسونگ در گوشی پرچم‌دار آینده خود از این سنسور بهره‌برداری نماید.

2 در مورد “شیائومی می 11 اولترا نخستین هندست مجهز به سنسور دوربین ISOCELL GN2 خواهد بود”

  1. ایده جالبیه بجای افزایش تعداد دوربین ها سایزشونو بزرگتر کردن
    تهش تبدیلشون میکنن به دو دوربین به اندازه چشم ادم
    یکم ترسناکه ولی شدنیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH