شیائومی می 11 لایت در 2 نسخه 4G و 5G رسما معرفی شد

امروز کمپانی شیائومی ضمن معرفی اسمارت‌فون ممتاز خود از چند مدل میان‌رده جذاب نیز رونمایی کرد. شیائومی می 11 لایت 5G رسما نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 780G ساخت کوالکام محسوب می‌شود؛ در حالی‌که مدل 4G این هندست مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 732G خواهد بود. هندست جدید می 11 لایت 5G مقرون‌به‌صرفه‌ترین اسمارت‌فون 5G برای بازار جهانی به‌شمار می‌رود.

با این‌حال 2 مدل می 11 لایت صرفنظر از تراشه در سایر جوانب مشابه یکدیگر هستند. هر 2 هندست از یک نمایشگر آمولد 6.55 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و یک حفره کروی‌شکل در گوشه فوقانی سمت چپ است. این نمایشگر از نرخ نوسازی 90 هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی و عمق رنگ 10 بیتی پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر از نوع اولد است. با این‌حال شیائومی تصمیم گرفته تا از اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده نکند. لذا این سنسور به قسمت جانبی بدنه گوشی منتقل و با دکمه پاور ادغام شده است. 

تراشه اسنپ‌دراگون 780G به‌کارگیری شده در می 11 لایت 5G از توان پردازشی تراشه‌های سری 7 و امکانات ارتباطی همتراز با مدل‌های پرچم‌دار برخوردار است. CPU این تراشه با فرکانس 2.4 گیگاهرتز فعالیت نموده و GPU آن نیز از نوع آدرنو 642 است. این GPU به لحاظ کارآیی در حد فاصل تراشه‌های اسنپ‌دراگون 855 و اسنپ‌دراگون 865 جای می‌گیرد.

پیکره‌بندی دوربین پشتی از ظاهری مشابه با اسمارت‌فون پرچم‌دار شیائومی Mi 11 برخوردار است؛ اما سنسورهای دوربین این 2 هندست نسبتا با یکدیگر متفاوت هستند. دوربین اصلی مجهز به یک سنسور 64 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.97 اینچ و گشودگی دیافراگم f/1.8 است. همچنین دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی از یک سنسور 1/4 اینچی با گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌گیرد. دوربین سوم نیز دارای یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار در محدوده 3 تا 7 سانتی‌متر است. حفره کروی شکل جلویی گوشی نیز از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

تصاویر شیائومی می 11 لایت و شیائومی می 11 لایت 5G

گوشی‌های می 11 لایت مجهز به باتری‌های 4250 میلی‌آمپرساعتی بوده و از شارژ سریع 33 واتی توسط پورت USB-C پشتیبانی می‌کنند. شبکه اسپیکر در قسمت تحتانی گوشی تعبیه شده و در کنار قطعه گوشی نقش اسپیکرهای استریو را ایفا می‌کنند. همچنین مدل 5G مجهز به تراشه NFC است.

شیائومی می 11 لایت در مدل‌های رنگی مختلف

شیائومی می 11 لایت در مدل‌های رنگی مشکی، صورتی و آبی روانه بازار می‌شود. همچنین این هندست با 3 پیکره‌بندی مختلف شامل 6 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه‌داخلی، 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه‌داخلی و 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه‌داخلی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این محصول با قیمت‌گذاری پایه 299 یورویی عرضه شده و جزئیات مربوط به زمان عرضه آن نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.

شیائومی می 11 لایت 5G در مدل‌های رنگی مشکی، سبز و زرد

شیائومی می 11 لایت 5G با مدل‌های رنگی مشکی، سبز و زرد روانه بازار می‌شود. این هندست با 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. این اسمارت‌فون با قیمت‌گذاری پایه 369 یورویی عرضه شده و این‌بار نیز همانند مدل LTE جزئیات مربوط به زمان عرضه گوشی به بازار در آینده‌‌ای نزدیک اعلام خواهد شد.

2 در مورد “شیائومی می 11 لایت در 2 نسخه 4G و 5G رسما معرفی شد”

  1. علی فرهمند

    نسخه لایت مثلا نسخه مقرون به صرفه و اقتصادیشه با این قیمت دلار دیگه نمیشه لایتش هم گرفت
    باید منتظر باشیم یه مدل جدیدش بیاد و مدل قبلیشو بگیریم 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH