شیائومی از گوشی تاشو می میکس فولد با تراشه اسنپ‌دراگون 888 و لنز مایع رونمایی کرد

سری پیشرفته میکس شیائومی با عرضه گوشی تاشو می میکس فولد بار دیگر وارد میدان شده است. این محصول نخستین گوشی تاشو شیائومی مجهز به ویژگی‌های نوآورانه محسوب می‌شود. برخی از این امکانات به اندازه‌ای جالب هستند که حتی نمایشگر تاشو گوشی احتمالا جذاب‌ترین مولفه آن به‌شمار نمی‌رود.

نمایشگر داخلی بزرگ گوشی با اندازه 8.01 اینچی مجهز به یک پنل اولد با نسبت ابعاد 4:3 و رزولوشن +1440p است. این نمایشگر از اندازه‌ای مشابه نمونه‌های تبلتی برخوردار بوده و بر اساس ادعای شیائومی بزرگترین صفحه‌نمایش به‌کارگیری شده روی یک اسمارت‌فون تاشو قلمداد می‌شود. اگرچه شرکت هواوی احتمالا با چنین ادعایی مخالف است. با این‌حال نمایشگر مذکور کماکان به اندازه‌ای بزرگ است که امکان فعال‌سازی حالت دسکتاپ و چندین پنجره با اندازه‌های قابل تنظیم را در اختیار شیائومی قرار داده است. این حالت از طریق یک حرکت پیمایشی ساده با استفاده از 3 انگشت قابل اجرا است.

شیائومی می میکس فولد مجهز به نمایشگر داخلی 8 اینچی با نسبت ابعاد 4:3 و یک نمایشگر خارجی 6.5 اینچی است

به هرحال شیائومی موفق به تولید لولایی U شکل شده که در مقایسه با لولاهای به‌کارگیری شده توسط سایر دستگاه‌های تاشو 27 درصد سبک‌تر است. این هندست به منظور سنجش میزان استقامت در تست مربوط به 200 هزار نوبت باز و بسته شدن مشارکت کرد و در ادامه این رکورد به 1 میلیون بار خمش ارتقاء پیدا کرد.

حالت دسکتاپ از نمایشگر بزرگ می میکس فولد به بهترین شکل ممکن استفاده خواهد کرد

پنل اولد مورد استفاده در می میکس فولد از استانداردهای +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی نموده و از دقت رنگ فوق‌العاده‌ای (با قابلیت پوشش‌دهی فضای رنگی DCI-P3) برخوردار است. این نمایشگر دارای نرخ روشنایی 600 نیتی بوده و حداکثر میزان روشنایی آن نیز به 900 نیت خواهد رسید.

جزئیات مربوط به 2 نمایشگر اسمارت‌فون می میکس فولد

نمایشگر خارجی شیائومی می میکس فولد مجهز به یک پنل آمولد با اندازه 6.52 اینچ و رزولوشن 840×2520 پیکسل است. این نمایشگر از نسبت ابعاد نسبتا عریض 27:9 برخوردار است. این نمایشگر برخلاف پنل داخلی گوشی دارای نرخ نوسازی بالا (90 هرتز) بوده و از نرخ نمونه‌برداری لمسی 180 هرتزی پشتیبانی می‌کند. بعلاوه میزان روشنایی این صفحه‌نمایش در مقایسه با روشنایی معمول 650 نیتی کمی بیش‌تر است. این نمایشگر از استانداردهای +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی نموده و دارای کالیبراسیون رنگی بسیار عالی است.

تصاویر نخستین اسمارت‌فون تاشو شیائومی با نام می میکس فولد

این امکانات نشان‌دهنده آماری مطلوب برای یک دستگاه نسل اولی هستند. اما از جنبه نوآوری، دوربین می میکس فولد نمایشگر آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این دوربین در وهله نخست محصول یک سرمایه‌گذاری 140 میلیون دلاری در زمینه تحقیق و توسعه بوده و تولید آن حدودا 2 سال زمان برده است.

تراشه پردازشگر تصویر موسوم به Surge C1 نیز توسط کمپانی شیائومی تولید شده است. این پردازنده مسئولیت اجرای کارآمد 3 الگوریتم خودکار پردازش تصویر شامل Auto Focus (فوکوس خودکار)، Auto Exposure (نورپردازی خودکار) و Auto White Balance (تنظیم خودکار توازن رنگ سفید) را بر عهده دارد.

تراشه سفارشی Surge C1 برای دوربین و تراشه اسنپ‌دراگون 888 برای سایر امور پردازشی دستگاه

استفاده از فناوری لنز مایع در دوربین تله‌فوتو برای نخستین بار در جهان پدیده‌ای به‌مراتب چشمگیرتر خواهد بود. این لنز از یک لایه فیلم انعطاف‌پذیر پر شده با نوعی مایع شفاف تشکیل شده است. به لطف استفاده از یک موتور دقیق این لنز همانند عدسی چشم انسان قادر به تغییر شکل است. همچنین استفاده از نوعی مایع در ساختار لنز ابدا جای نگرانی ندارد؛ چرا که این ماده در بازه دمایی گسترده 40- تا 60 درجه سانتی‌گراد (40- تا 140 درجه فارنهایت) قابل استفاده خواهد بود. لنز دوربین از قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری و فاصله کانونی معادل با 80 میلی‌متر برخوردار است. همچنین در قسمت پشتی این لنز یک سنسور 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است. با این‌حال به وجود قابلیت تثبیت‌کنندگی اپتیکی تصویر (OIS) هیچ اشاره‌ای نشده است.

مزیت لنز مایع نسبت به لنزهایی با طراحی سنتی این است که نمونه جدیدتر از قابلیت فوکوس در فاصله تنها 3 سانتی‌متری (جهت ثبت تصاویر ماکرو) و همچنین تمرکز روی سوژه‌های دوردست برای ثبت تصاویر زوم شده برخوردار است.

دوربین اصلی گوشی مجهز به یک سنسور 108 مگاپیکسلی است. این دوربین مجهز به یک لنز 7P و سنسور 1/1.52 اینچی ISOCELL HM2 در پشت آن است. این سنسور جهت دستیابی به پیکسل‌های 2.1 میکرونی از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 9 در 1 استفاده می‌کند؛ اما این دوربین فاقد قابلیت OIS است. دوربین فوق‌عریض دارای میدان دید 123 درجه‌ای و یک سنسور 13 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرونی و گشودگی دیافراگم f/2.4 است.

این هندست مجهز به یک باتری 5020 میلی‌آمپرساعتی است که در واقع از 2 سلول 2460 میلی‌آمپرساعتی تشکیل می‌شود. این باتری از فناوری شارژ 67 واتی در بستر سیم پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب باتری گوشی ظرف مدت تنها 37 دقیقه به‌طور کامل شارژ خواهد شد. با این‌حال از قابلیت شارژ بی‌سیم خبری نیست.


توان پردازشی شیائومی می میکس فولد از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 888، حافظه رم LPDDR5 با فرکانس 3200 مگاهرتز و حافظه‌داخلی UFS 3.1 تامین می‌شود. این هندست با 3 پیکره‌بندی مختلف حافظه شامل 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه‌داخلی، 12 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه‌داخلی و 16 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود.

استفاده از سیستم خنک‌کننده پروانه‌ای شکل شامل یک محفظه بخار بزرگ، ژل حرارتی و چندین لایه از ورقه‌های گرافیتی کارآیی مطلوب دستگاه را تضمین می‌کند. به گفته کارشناسان شیائومی می میکس فولد از منطقه تهویه حرارت با مساحت کلی 22583 میلی‌متر مربع برخوردار است. عملکرد سیستم خنک‌کننده صرفا به تهویه دمای تراشه محدود نبوده و این سامانه در دفع حرارت تولید شده توسط آنتن‌های 5G و فناوری فست شارژ نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

جلوه بصری نمایشگر غول‌پیکر گوشی با تجربه صوتی خلق شده توسط کمپانی هارمن کاردن مطابقت دارد. شیائومی می میکس فولد از پیکره‌بندی اسپیکرهای چهارگانه برخوردار است؛ مشخصه‌ای که پیش از این صرفا در تبلت‌ها قابل رویت بود. 4 عدد اسپیکر فوق خطی 1216 دارای محفظه‌های بزرگی با حجم معادل 1.34 سی‌سی هستند. این اسپیکرها توسط آمپلی‌فایرهای 15 ولتی تغذیه می‌شوند. بدین‌ترتیب خروجی صدای اسپیکرها در مقایسه با نمونه‌های موجود در شیائومی می 10 پرو 40 درصد بلندتر است (می 10 پرو نیز مجهز به اسپیکرهای 1216 است). شیائومی موفق به توسعه یک الگوریتم صدای فضایی 3 بعدی شده که با استفاده از 4 عدد اسپیکر تجربه صوتی فوق‌العاده‌ای را رقم خواهد زد.

نمایشگر داخلی می میکس فولد از استانداردهای دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی می‌کند. همچنین اسپیکرهای چهارگانه گوشی توسط کمپانی هارمن کاردن تنظیم شده‌اند

ورژن استاندارد گوشی دارای پنل پشتی با ساختار سرامیکی و روکش محافظ گوریلا گلس است. همچنین نسخه ویژه‌ای از هندست تحت‌عنوان Ceramic Special Edition نیز به بازار عرضه می‌شود. این مدل دارای پنل پشتی سرامیکی مشکی با حکاکی لیزری، فریم میانی طلایی‌رنگ و دکمه‌های تنظیم میزان بلندی صدا است.

مدل‌های استاندارد و Ceramic Edition می میکس فولد

پیش‌سفارش هر 2 ورژن شیائومی می میکس فولد در کشور چین از اواخر روز 30 مارس (10 فروردین ماه) آغاز شده است. نخستین دستگاه‌ها از روز 16 آوریل (27 فروردین ماه) قابل دسترس خواهند بود. مدل پایه این هندست مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی با قیمت‌گذاری 10 هزار یوان (1520 دلار/ 1300 یورو) عرضه می‌شود. مدل 12/512 گیگابایتی 11 هزار یوان قیمت‌گذاری شده و پیشرفته‌ترین مدل مجهز به 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز با برچسب قیمتی 13 هزار یوانی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

2 در مورد “شیائومی از گوشی تاشو می میکس فولد با تراشه اسنپ‌دراگون 888 و لنز مایع رونمایی کرد”

  1. رضا شهبازی

    قیمتش در حد فولد سامسونگه دیگه قابل رقابت نیست چون کسی اونو وب نمیکنه بیاد اینو بگیره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH