میزان اشتراک‌گذاری داده‌ها در سیستم‌عامل اندروید نسبت به iOS بیش‌تر است

بر اساس یک ضرب‌المثل مشهور چنان‌چه شما برای استفاده از محصولی هزینه پرداخت نمی‌کنید؛ در این‌صورت احتمالا شخص شما نیز یک کالا هستید. این ادعا در خصوص شرکت‌هایی نظیر گوگل و فیس‌بوک با خدمات عمدتا رایگان به نوعی صادق است. این کمپانی‌ها در ازای ارائه خدمات رایگان به کاربران داده‌های آن‌ها را گردآوری نموده و آن‌ها را به تولیدکنندگان محتوای تبلیغاتی سفارشی و هدفمند می‌فروشند. بنابراین اقدام برخی پلتفرم‌ها یا برنامه‌ها در راستای گردآوری اطلاعات کاربران خود ابدا مایه تعجب نخواهد بود.

مطالعه جدیدی که اخیرا توسط داگ لیث؛ استادیار علوم کامپیوتر و سرپرست واحد سیستم‌های کامپیوتری در کالج ترینیتی انجام شده است؛ نشان می‌دهد که میزان داده‌های اشتراک‌گذاری شده با گوگل توسط سیستم‌عامل اندروید در مقایسه با داده‌های به اشتراک گذاشته شده با اپل از طریق پلتفرم iOS حدودا 20 برابر بیش‌تر است.

برآوردهای این محقق نشان می‌دهد که یک دستگاه اندرویدی هنگام راه‌اندازی حدودا 1 مگابایت داده را برای شرکت گوگل ارسال می‌کند؛ در حالی‌که حجم داده‌های ارسالی به اپل توسط دستگاه‌های iOS حدودا معادل 42 کیلوبایت است. همچنین ارزیابی‌های آقای لیث نشان داد که پس از مدت 12 ساعت حجم داده‌های گردآوری شده توسط اندروید معادل 1.3 ترابایت است؛ در حالی‌که سیستم‌عامل iOS حدودا 5.8 گیگابایت داده را گردآوری می‌کند. بی‌تردید نتایج این پژوهش برای گوگل چندان هیجان‌انگیز نیست.

سخنگوی گوگل در یک بیانیه ارسال شده برای وبسایت ArsTechnica خاطرنشان می‌کند: “ما در روش مورد استفاده این محقق جهت سنجش حجم داده موفق به شناسایی ایراداتی شدیم و با ادعای این مقاله مبنی بر حجم 20 برابری داده‌های اشتراک‌گذاری شده توسط یک دستگاه اندرویدی نسبت به آی‌فون مخالف هستیم. بر اساس تحقیقات ما این یافته‌ها به لحاظ مقیاسی نادرست بوده و ما پیش از انتشار نتایج تحقیق نگرانی‌های خود پیرامون روش مورد استفاده را با شخص محقق در میان گذاشتیم.”

با این‌حال در خصوص درستی یا نادرستی روش مورد استفاده توسط محقق نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد

1 در مورد “میزان اشتراک‌گذاری داده‌ها در سیستم‌عامل اندروید نسبت به iOS بیش‌تر است”

  1. دلیلش میتونه این باشه خیلی از کسایی که ایفون دارن کلا توی شبکه های اجتماعی یا نیستن یا همینجوری الکی هستن و ایفونو بخاطر لاکچری یودنش گرفتن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH