اینستاگرام به منظور مسدودسازی کامنت‌های توهین‌آمیز از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

رسانه‌های اجتماعی دارای ماهیت سرگرم‌کننده هستند؛ اما کلیه پلتفرم‌ها گهگاهی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. ظاهرا تیم اینستاگرام مشغول کار روی ابزار جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد تا کامنت‌هایی با محتوای احتمالا توهین‌آمیز علیه خود را فیلتر نمایند؛ خبری که یقینا مایه خرسندی کاربران این شبکه اجتماعی خواهد بود.

در حال حاضر اینستاگرام به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق گزینه Hide Offensive Comments واقع در بخش Privacy منوی تنظیمات، کامنت‌های دریافتی را فیلتر کنند. همچنین کاربران در صورت عدم اعتماد به الگوریتم هوشمند اینستاگرام می‌توانند مجموعه‌ کلمات موردنظر خود جهت فیلتر شدن را به‌صورت دستی وارد نمایند.

مرورگر سافاری اپل اخیرا با باگ عجیب و غریب خود خبرساز شد. این باگ مانع از جستجوی موارد مرتبط با قاره آسیا توسط کاربران می‌شود. کارشناسان امیدوارند که با فعال‌سازی مشخصه Limit Adult Content در اینستاگرام این اپلیکیشن با مشکلی مشابه مواجه نشده و پیش از مشاهده هرگونه ایراد احتمالی این موارد حل و فصل شوند.

الگوریتم جدید به منظور تشخیص محتوا و کلمات توهین‌آمیز احتمالا از تکنیک یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. بدین‌ترتیب از ارسال کلمات رکیک یا توهین‌آمیز به شما یا کودکتان جلوگیری خواهد شد. ظاهرا قابلیت مذکور بر اساس کلمات معمول گزارش شده توسط کاربران و گزینه‌ای تحت‌عنوان Hide More Comments (که البته کارکرد آن کاملا مبهم به‌نظر می‌رسد) عمل خواهد کرد. با خارج شدن این مشخصه از مرحله تست یقینا جزئیات بیش‌تری پیرامون کارکرد آن منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH