آیا می‌توان با بیت‌کوین یک شبه پولدار شد؟ بیت‌کوین چیست؟

از خیلی ها شنیدیم که میگویند اگه عید پارسال یک بیت کوین خریده بودیم عید امسال سرمایه ما نزدیک به 15 برابر شده بود . حالا ما از قیمت دلار هم صرف نظر کردیم . بیاید ابتدا بررسی کنیم  که بیت کوین چیست و چرا  چنین رشدی را تجربه کرده است  .

بیت کوین چیست ؟

در اوایل سال 2009 میلادی شخص یا گروهی به نام ساتوشی ناکامورو مقاله ای رو به صورت عمومی انتشار داد و به معرفی بیت کوین پرداخت و اولین بلاک بیت کوین رو استخراج  کرد . بعد از گذشت 2 سال گروه های خلافکار شروع به استفاده از بیت کوین کردند و این خود باعث شهرت بیت کوین شد .

دلیل اینکه گروه های خلافکار به بیت کوین  روی آوردند . مفهومی به اسم شبکه غیر متمرکز بود .

شبکه غیر متمرکز

چیزی که ما تا قبل از بیت کوین  میشناختیم  به این صورت بود که برای تبادلات مالی باید به مکان هایی از قبل تعریف شده میرفتیم . اطلاعات کامل خودمون را تکمیل میکردیم و به ما یک حساب یا اکانت میدادند ،ما هم میتوانیستم با استفاده از حسابی که ساختیم  به جابه جایی پول بپردازیم . یعنی اگه ما میخواستیم برای یکی از دوستان خودمان مبلغی پول انتقال بدیم  . هر دو باید در بانک یا موسسات مالی حساب داشته باشیم و این موسسات مالی نقش واسطه رو برای ما اجرا میکردند . نقش دیگر این موسسات حساب و کتاب این تراکنش ها بود . به این صورت که تمام تراکنش ها رو ثبت و نگهداری میکردند .

بیت کوین چه تغییراتی ایجاد کرد ؟

بیت کوین با حذف مرکزی متمرکز ، برای حسابرسی به عنوان یک سیستم مالی غیرمتمرکز خودش را معرفی کرد . یعنی به زبانی ساده  موسسات مالی و بانکی رو از سیستم خودش حذف کرد .و هیچ کس کنترل بر بازارش ندارد

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

بیت کوین یک بلوک یا یک بسته از داده‌های رمزنگاری شده است که مانند پول با آن‌ها رفتار می‌شود. انتقال این داده‌ها از یک شخص به شخص دیگر و تأیید معامله آن به قدرت نرم افزاری و محاسباتی فراوانی نیاز دارد.

خرید و فروش بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟

هر کاربر شبکه بیت کوین، داده‌هایی را در اختیار دارد که مقدار دارایی دیجیتال او را نشان می‌دهد و در برنامه‌ای به نام کیف پول دیجیتال ذخیره می‌شود. از آنجایی که این دارایی دیجیتال به راحتی قابل انتقال است، بازار خرید و فروش بیت کوین نیز به شدت طی سال‌های اخیر در دنیا رشد داشته است.

روش‌های مختلف امن و ناامنی برای انجام این دست از معاملات در دنیا رایج است. عده‌ای انگشت شماری برای آنکه کارمزد کمتری برای انجام معاملات خود پرداخت کنند عموماً از روش‌های پر ریسک بر انجام معاملات خود بهره میبرند و بعضاً دچار سواستفاده و کلاهبرداری نیز می‌شوند. اما بیش از 97 درصد معامله‌گران از صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال برای انجام خرید و فروش بیت کوین های خود بهره می‌برند.

حفظ ارزش پول

بیت کوین عملاً یک جایگزین ضروری برای جلوگیری از یک آینده به شدت پلیسی است که در آن دولت‌ها می‌توانند همه فعالیت‌های مالی افراد را مورد رصد قرار دهند، به افراد اعلام کنند که می‌تواند یا نمی‌توانند تراکنشی را اجرا کنند و به سادگی از طریق «تأمین مالی داخلی» (Bail-in) یا مالیات تورمی پولشان را به سرقت ببرند.

به طور خلاصه اگر بخواهیم جمع‌بندی کنیم که اهمیت بیت کوین چیست باید اشاره کنیم بیت‌ کوین از این جهت مهم است که یک نظام مالی جایگزین ایجاد می‌کند و به افراد امکان می‌دهد تا به طور آزادانه تراکنش‌های مالی را اجرا کرده و ثروت خود را به روشی غیرسیاسی ذخیره کنند.

کسب ثروت با بیت کوین 

بریم به سوال اصلی خودمون پاسخ بدیم . که آیا میشه با بیت کوین ثروتمند شد ؟

برای کسب درآمد از بیت کوین راههای زیادی وجود داره .

  • مایند کردن
  • خرید و نگهداری
  • خرید و فروش کردن

اینها مهمترین راههای کسب درآمد از بیت کوین  هستند.

برای مایند کردن بیت کوین به دستگاهای ماینر قدرتمند ، برق و تجهیزات سرمایشی نیاز است. که سرمایه زیادی را برای شروع کار احتیاج دارد .  راه دوم خرید بیت کوین  و نگهداری در کیف پول هست  تا زمانی که قیمت  آن زیاد تر شد آنرا بفروشیم . برای خرید و فروش کردن بیت کوین از صرافی های ارز دیجیتال استفاده میکنیم  . راه سوم سود بیشتر و سرمایه کمتری نیاز دارد . اما باید با بازار های مالی آشنا بود  و دوره های تخصصی رو پاس کرد . یکی از سایت های مطرح در این زمینه که اخبار ارزهای دیجیتال و بیت کوین را پوشش میدهد وبسایت  آی تی ارز است  . این سایت  دوره های تخصصی مخصوص خرید و فروش بیت کوین  و سایر رمز ارزها رو دارد . که میتوان به دوره جامع تحلیل تکنیکال ، دوره آموزش فیوناچی ، آموزش امواج الیوت و … اشاره کرد .

نکته مهمی که باید حتما آنرا دانست این است که این بازار ریسک ها زیاد و سود های زیادی رو دارد . پس هیچ وقت بدون مشورت با افراد مطلع  و  بدون دانش کافی وارد این بازار ها نشد .

برای مطالعه بیشتر درباره ارزهای دیجیتال به وب سایت  آی تی ارز مراجعه کنید .

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “آیا می‌توان با بیت‌کوین یک شبه پولدار شد؟ بیت‌کوین چیست؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH