تصاویر ماکت آی‌فون 13 پرو 5G اپل از به‌کارگیری طراحی ناچ‌‌دار جدید حکایت دارند

تقریبا 2 هفته پیش تصاویر مربوط به پنل‌های شیشه‌ای متعلق به سری آی‌فون 13 اپل منتشر شد. ناچ تعبیه شده روی هر 3 پنل در مقایسه با نمونه‌های مورد استفاده در گوشی‌های آی‌فون از زمان عرضه آی‌فون X در سال 2017 به‌مراتب کوچک‌تر است. پنل‌های سه‌گانه جدید دارای اندازه‌های 5.4 اینچی (برای آی‌فون 13 مینی)، 6.1 اینچی (برای آی‌فون 13 و آی‌فون 13 پرو) و 6.7 اینچی (برای آی‌فون 13 پرو مکس) هستند.

مدل ماکت آی‌فون 13 اپل نشان‌دهنده جزئیاتی پیرامون طراحی ناچ‌دار است

به گفته وبسایت ژاپنی Macotakara (به نقل از وبسایت 9to5Mac) ناچ مورد استفاده در آی‌فون 13 پرو 5.35 میلی‌متر ارتفاع و 26.8 میلی‌متر پهنا خواهد داشت. برای مقایسه جالب است بدانید که ناچ تعبیه شده در آی‌فون 12 پرو از ارتفاع 5.30 میلی‌متر و پهنای 34.83 میلی‌متری برخوردار است. با توجه به این ارقام به‌نظر می‌رسد که آی‌فون 13 پرو از یک ناچ با ارتفاع کمی بیش‌تر و پهنای کمتر نسبت به الگوی طراحی فعلی بهره خواهد برد. بر اساس گزارشات مخابره شده دلیل ایجاد چنین تغییری این است که اپل تصمیم گرفته تا بلندگوی گوشی را به حاشیه فوقانی نمایشگر دستگاه منتقل نماید.

یکی دیگر از تغییرات احتمالی به دوربین جلویی گوشی مربوط می‌شود. در حال حاضر دوربین سلفی در سمت راست ناچ قرار دارد؛ اما در سری آی‌فون 13 دوربین جلویی احتمالا به سمت چپ ناچ منتقل خواهد شد. اطلاعات مربوط به ابعاد ماکت گوشی احتمالا توسط منابع خبری زنجیره تامین منتشر شده است. شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌جانبی نظیر کیس‌ها به منظور برنامه‌ریزی برای ساخت کیس‌ها و محافظ‌های نمایشگر این ماکت‌های شماتیک را دریافت می‌کنند. برای مشاهده ویدیوی مربوط به ماکت آی‌فون 13 پرو اینجا کلیک کنید.

اندازه نمایشگرهای سری آی‌فون 13 در مقایسه با سری آی‌فون 12 احتمالا تغییر خاصی را تجربه نکرده و کماکان شاهد عرضه آی‌فون 13 مینی با نمایشگر 5.4 اینچی، مدل‌های 6.1 اینچی آی‌فون 13 و آی‌فون 13 پرو و مدل 6.7 اینچی آی‌فون 13 پرو مکس خواهیم بود. مد‌ل‌های پرو احتمالا از نمایشگر پروموشن با نرخ نوسازی بالای 120 هرتزی استفاده خواهند کرد. بر اساس شایعات این نمایشگرها مجهز به پنل LTPO خواهند بود؛ مشخصه‌ای که امکان تنظیم خودکار نرخ نوسازی پنل بر اساس محتوای در حال پخش را فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال به‌روزرسانی محتوای نمایشگر با سرعت 120 فریم برثانیه احتمالا برای نمایش انیمیشن موجود در یک بازی ویدیویی مفید خواهد بود؛ اما چنین قابلیتی هنگام مطالعه متون یا ایمیل‌ها فاقد کارآیی است. در نتیجه به منظور افزایش مدت شارژدهی باتری هنگام پخش محتوای ثابت روی نمایشگر گوشی، نرخ نوسازی پنل به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

توان پردازشی کلیه مدل‌های چهارگانه سری آی‌فون 13 از طریق تراشه 5 نانومتری A15 Bionic تامین خواهد شد. بعلاوه انتظار می‌رود که دوربین فوق‌عریض مورد استفاده در کلیه مدل‌ها از گشودگی دیافراگم f/1.8 برخوردار باشد؛ در حالی‌که دوربین اولتراواید سری آی‌فون 12 دارای گشودگی دیافراگم f/2.4 است.

یک خبرچین مشهور با نام مینگ چی‌کو ادعا می‌کند که کمپانی اپل در سری آ‌ی‌فون 13 اقدام به آزادسازی فضای داخلی بیش‌تر نموده و این موضوع امکان استفاده از باتری با ظرفیت بالاتر را فراهم کرده است. قابلیت‌های اتصال به شبکه 5G و نمایشگر با نرخ نوسازی بالا در کنار یکدیگر یقینا موجب افزایش میزان نیاز به شارژ باتری در سری آی‌فون 13 خواهند شد.

بر اساس گزارشات شرکت اپل آهنرباهای مورد استفاده برای ابزارهای‌جانبی MagSafe خود را با نمونه‌های کمی قوی‌تر جایگزین نموده و این موضوع احتمالا در اتصال هرچه بهتر ابزارجانبی به هندست تاثیرگذار خواهد بود.

پیش‌تر در ماه فوریه، شایعات مربوط به زنجیره تامین از احتمال عرضه مدل 1 ترابایتی آی‌فون توسط شرکت اپل حکایت داشتند. این نخستین باری است که اسمارت‌فون اپل با چنین ظرفیت بالایی از حافظه داخلی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین بایستی خاطرنشان کرد که به‌کارگیری فناوری تاچ آی‌دی یکپارچه با نمایشگر نیز چندان دور از انتظار نخواهد بود. امروزه بسیاری از کاربران کماکان استفاده از اثرانگشت جهت احرازهویت را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند.

در رابطه با اتصال 5G احتمالا تحول خاصی مشاهده نخواهد شد. هر 4 مدل سری آی‌فون 12 اپل از قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز و امواج میلی‌متری برخوردار هستند. شبکه‌های 5G با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز دارای سیگنا‌ل‌های باند فرکانسی پایین با برد پیمایشی بیش‌تر و سرعت کمتر هستند؛ در حالی‌که اتصال به شبکه‌های موج میلی‌متری با سرعت بالاتر در ایالات‌متحده به‌مراتب دشوارتر است.

امسال نیز انتظار می‌رود که اپل از گوشی‌های سری آی‌فون 13 خود در ماه سپتامبر رونمایی کند. شیوع فراگیر ویروس کرونا طی سال گذشته موجب به تاخیر افتادن عرضه سری آی‌فون 12 شد؛ اما امسال اپل احتمالا مطابق برنامه زمانی معمول از مدل‌های جدید آی‌فون رونمایی خواهد کرد.

2 در مورد “تصاویر ماکت آی‌فون 13 پرو 5G اپل از به‌کارگیری طراحی ناچ‌‌دار جدید حکایت دارند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH