سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 با تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس رسما معرفی شد

کمپانی سامسونگ با همکاری شرکت مخابراتی SK Telecom بالاخره از اسمارت‌فون گلکسی کوانتوم 2 در کشور کره رسما رونمایی کرد. این هندست مجهز به یک پردازنده پیشرفته، نمایشگر 120 هرتزی و تراشه اختصاصی رمزنگاری کوانتومی برای امنیت هرچه بیش‌تر است. ورژن ری‌برند شده گجت مذکور احتمالا تحت‌عنوان گلکسی A82 در بازارهای سایر مناطق جهان عرضه خواهد شد. با این‌حال هنوز در این رابطه هیچ‌گونه توضیحات رسمی ارائه نشده است.

مشخصات و قیمت‌گذاری گلکسی کوانتوم 2

پیش‌سفارش این هندست در کشور کره از روز 13 آوریل (24 فروردین ماه) آغاز شده و فروش آن نیز از روز 23 آوریل (3 اردیبهشت ماه) شروع می‌شود. این دستگاه با برچسب قیمتی 699600 وون کره (تقریبا برابر با 622 دلار) عرضه خواهد شد. خریدارانی که نسبت به پیش‌سفارش این هندست اقدام نمایند؛ یک جفت ایرباد گلکسی بادز لایو و یک کیس سیلیکونی شفاف را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد. گلکسی کوانتوم 2 دارای پنل پشتی پلاستیکی مات بوده و در 3 مدل رنگی مختلف شامل مشکی، بنفش و سفید روانه بازار می‌شود.

گلکسی کوانتوم 2 مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی داینامیک آمولد از نوع Infinity-O با رزولوشن +QHD، نرخ نوسازی 120 هرتزی (تنها در رزولوشن فول اچ‌دی پلاس) و اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر است. این هندست با سیستم‌عامل اندروید 11 در دسترس مشتریان قرار گرفته و توان پردازشی آن توسط تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس با قدمتی 2 ساله، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی تامین خواهد شد. بعلاوه این اسمارت‌فون مجهز به درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است.

این هندست از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه 64 مگاپیکسلی با قابلیت OIS در پنل پشتی بهره می‌گیرد. حسگر فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت سایر مولفه‌های ماژول دوربین را تشکیل می‌دهند. در قسمت جلویی دستگاه نیز از دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار 2 پیکسلی استفاده خواهد شد. گلکسی کوانتوم 2 با استفاده از دوربین‌های پشتی و جلویی خود قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم برثانیه خواهد بود. انرژی موردنیاز گوشی از طریق یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع حداکثر 25 واتی تامین می‌شود. با این‌حال شارژر عرضه شده در جعبه گوشی تنها از توان خروجی 15 واتی پشتیبانی خواهد کرد.


GPS، قابلیت اتصال به شبکه 5G، وای‌فای 6، بلوتوث، NFC، سیستم پرداخت سامسونگ موسوم به Samsung Pay (با قابلیت تبادل ایمن مغناطیسی)، پورت USB Type-C و گواهی حفاظتی IP67 (در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار) سایر امکانات این هندست را تشکیل می‌دهند.

به‌کارگیری تراشه اختصاصی رمزنگاری موجب می‌شود تا هک کردن گلکسی کوانتوم 2 اقدامی بسیار دشوار باشد

مهم‌تر از همه این‌که هندست جدید سامسونگ مجهز به یک تراشه 2.5×2.5 میلی‌متری QRNG (مولد ارقام کوانتومی تصادفی) تولید شده توسط کمپانی ID Quantique است. این تراشه با ایجاد نویز از طریق یک LED و ثبت آن توسط یک سنسور CMOS قادر به تولید ارقام تصادفی است. به‌کارگیری این تراشه موجب می‌شود تا هک کردن گوشی به اقدامی بسیار دشوار تبدیل شود؛ مگر آن‌که اشخاص ثالث دسترسی فیزیکی گسترده‌ای به دستگاه پیدا کنند. تراشه رمزنگاری کوانتومی با اپلیکیشن‌های Shinhan Bank و Standard Chartered Bank Korea و سرویس‌های نظیر 11Street،  World، SK Pay، PASS و T Membership در تعامل است. در آینده تراشه QRNG مورد استفاده در گلکسی کوانتوم 2 با کارت اعتباری اختصاصی سامسونگ نیز کار خواهد کرد.

هان میونگ‌جین؛ معاون ارشد و رئیس گروه بازاریابی SKT ضمن اظهاراتی خاطرنشان کرد: “با عرضه گلکسی کوانتوم 2 ما موفق به توسعه کاربرد فناوری‌های امنیتی کوانتومی به طیف گسترده‌تری از خدمات شامل سرویس‌های امنیتی و مالی شدیم. ما به تلاش‌های خود در راستای گسترش این سرویس‌ها کماکان ادامه خواهیم داد؛ خدماتی که با وجود گلکسی کوانتوم 2 به شکلی ایمن و مطمئن در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.”

3 در مورد “سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 با تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس رسما معرفی شد”

  1. پردازنده قدیمی راندمان خوبی نداره و گرم میشه. از 860 استفاده میکرد بهتر بود.
    حتی سری 700 درک نمیکنم که چرا سامسونگ هیچ وقت از پردازنده پرچمدار سری 700 اسفاده نمیکنه
    هیچ قابلیت کلیدی خاص نداره در صورتی که از سامسونگ یک گوشی بدون حفره سلفی را انتظار داشتم

  2. پردازنده های کوانتومی هنوز به مرحله تولید نرسیدن…. این طرح مشترک فقط یه نمونه اولیه اس و شاید هم فقط تبلیغات

  3. نقاط قوت : سنسور دوربین عالی ساخت شرکت با اصالت Sonyداره،
    نقاط ضعف:پردازنده قدیمی عهد بوق داره
    به جای اینکه پردازنده 870استفاده کنه پردازنده 855استفاده کرده!
    فقط در یک نسخه استفاده با رام 6گیگ استفاده شده!
    بدنه پلاستیکی به جای شیشه!
    قیمت 620دلار!
    این گوشی به غیر از دوربین بدرد نخور هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH