DxOMark: کارآیی دوربین شیائومی Mi 11 با گوگل پیکسل 5 برابری می‌کند!

4 ماه پس از عرضه پرچم‌دار شیائومی Mi 11 وبسایت DxOMark گزارش بررسی دوربین این هندست را منتشر کرده است. نخستین عضو خانواده می 11 مجهز به یک دوربین 108 مگاپیکسلی بوده و در ارزیابی تیم DxOMark موفق به کسب امتیاز 120 شده است. بدین‌ترتیب امتیاز کسب شده توسط این هندست با چندین اسمارت‌فون مختلف از جمله گوگل پیکسل 5 برابری می‌کند. البته این امتیاز موجب می‌شود تا شیائومی Mi 11 در رتبه‌ای پایین‌تر از برادر بزرگ‌تر خود یعنی می 11 اولترا قرار گیرد. شیائومی می 11 اولترا با کسب امتیاز 143 عنوان برترین اسمارت‌فون دوربین‌دار در رتبه‌بندی DxOMark را به خود اختصاص داده است.

بررسی امتیاز کلی به‌صورت تفکیک شده نشان می‌دهد که شیائومی Mi 11 در زمینه ثبت عکس، قابلیت زوم و ضبط ویدیو به‌ترتیب امتیازات 127، 59 و 107 را کسب کرده است. اسمارت‌فون شیائومی می 10T پرو نیز مجهز به پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی است. مقایسه امتیازات کسب شده توسط این 2 هندست نشان می‌دهد که می 10T پرو 5G در زمینه زوم و ضبط ویدیو عملکرد بهتری داشته و موفق به کسب امتیازات 61 و 110 شده است؛ اما امتیاز این هندست در زمینه عکاسی کمتر بوده و برابر با 121 است.

بر اساس گزارش ارزیابی DxOMark شیائومی Mi 11 در شرایط نوری معمول عملکرد مناسبی دارد؛ اما در شرایط نوری ضعیف بعضا سایه‌هایی به شکل منقطع قابل رویت است. با این وجود به لطف دامنه دینامیکی نسبتا گسترده گوشی این مشکلات به ندرت بروز پیدا می‌کنند.

DxOMark کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی را به‌دلیل سطح بالای جزئیات در آن‌ها مورد تمجید قرار می‌دهد. حتی این دوربین در زمینه کیفیت ثبت بافت‌ها امتیاز فوق‌العاده 111 را کسب نموده است. عملکرد سیستم فوکوس خودکار در مقایسه با برخی پرچم‌داران دیگر چندان ایده‌آل نبوده و شرایط نوری ضعیف موجب کندی عملکرد آن می‌شود. با این‌حال عملکرد مشخصه فوق در محیط‌هایی با روشنایی کافی سریع و دقیق است. دوربین فوق‌عریض نیز عملکرد مطلوبی دارد؛ اما محوشدگی زوایا و براق شدن رنگ‌ها بخشی از مشکلات احتمالی تصاویر ثبت شده توسط این دوربین به‌شمار می‌روند.


شیائومی Mi 11 در صورت بهره‌مندی از یک دوربین تله‌فوتو موفق به کسب امتیازی بهتر در زمینه قابلیت‌های بزرگنمایی می‌شد؛ اما کمپانی در عوض تصمیم گرفت تا از یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی استفاده کند. پیامد منفی چنین تصمیمی این است که با افزایش میزان بزرگنمایی صحنه از سطح جزئیات تصویر کاسته خواهد شد.

در خصوص عکاسی پرتره نیز می 11 با تفکیک مناسب سوژه از پس‌زمینه کار خود را به خوبی انجام می‌دهد؛ اما نتایج بعضا متناقض بوده و جلوه‌های بصری مصنوعی غالبا در تصاویر رویت می‌شوند. این موضوع احساس کمبود عمق صحنه را به مخاطب القاء می‌کند.

همچنین دوربین اصلی شیائومی Mi 11 با رزولوشن بالای خود به کسب امتیاز بالا در مقوله ضبط ویدیو کمک کرده است. به گفته کارشناسان DxOMark سطح نویز موجود در ویدیوها به طرز چشمگیری پایین بوده و در صورت ضبط ویدیو با رزولوشن 4K سطح جزئیات بسیار بالا خواهد بود. متاسفانه ویدیوها با مشکل افت دقت رنگ در فضاهای کم‌نور دست‌به‌گریبان هستند.

4 در مورد “DxOMark: کارآیی دوربین شیائومی Mi 11 با گوگل پیکسل 5 برابری می‌کند!”

  1. برند شیائومی در حال عبور از تفکر سنتی کیفیت پایین محصولات چینیه. و واقعا داره خوب کار میکنه
    فروش بالا و سوددهی شرکت هم این رو نشون میده و اینکه به سرعت داره میره سمت محصولات دیجیتال دیگه و حتی خودرو برقی و خودران که اپل سال هاست فقط داره حرفشو میزنه
    من سال ها از گوشیای سامسونگ استفاده کردم ولی گزینه خرید بعدیم شیائومیه

  2. دوربین اس 21 الترا قویه یا می 11 ؟؟؟
    سایت شما دو مدلشو نقد و بررسی انجام دادین بنظر خودتون کیفیت کدوم بالاتره؟؟

  3. مشکل این بررسی ها اینه که هیچکدوم نمیتونن دوام رو در نظر بگیرن سرعت کاهش کیفیت توی برندهای چینی براساس تجربه خیلی بالاست
    بعد از شش ماه تا یکسال کیفیت صفحه نمایش باتری و دوربین کم میشه
    ولی این جریان واسه برندهایی مث سامسونگ و اپل خیلی کمتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH