گوشی‌های تاشو آینده سامسونگ احتمالا در برابر آب مقاوم خواهند بود

اسمارت‌فون‌های تاشو شرکت سامسونگ ابدا ارزان‌قیمت محسوب نمی‌شوند. مالکان این هندست‌ها نه‌تنها بایستی بابت خراشیدگی یا خردشدگی احتمالی نمایشگر گجت خود نگران باشند؛ بلکه باید مراقب مرطوب شدن آن‌ها نیز باشند. سامسونگ بهره‌مندی گوشی‌های تاشو خود از گواهی‌نامه حفاظتی IP را هیچ‌گاه به‌طور رسمی تائید نکرده است. این موضوع بدان معناست که گجت‌های مذکور در برابر نفوذ مایعات و گردوغبار رسما مقاوم نخواهند بود.

با این‌حال بر اساس گزارش جدید وبسایت SamMobile با معرفی گوشی‌های تاشو آینده سامسونگ این وضعیت احتمالا دستخوش تغییر خواهد شد. بر اساس شایعات تولیدکننده کره‌ای به‌دنبال عرضه اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 2 است و رونمایی رسمی از گواهی حفاظتی IP یکی از تغییرات اعمال شده در گجت‌های تاشو آینده سامسونگ محسوب می‌شود.

در حال حاضر مشخص نیست که هر یک از هندست‌ها مجهز به کدام گونه از گواهی حفاظتی خواهند بود. با این‌حال بهره‌مندی از گواهی IP رسمی پدیده‌ای خوشایند به‌نظر می‌رسد؛ زیرا نشان می‌دهد که دستگاه‌های فوق در برابر خسارات ناشی از نفوذ آب دارای مصونیت بیش‌تری خواهند بود. امروزه اکثر اسمارت‌فون‌ها حداقل دارای گواهی IP67 هستند؛ در حالی‌که مدل‌های جدیدتر نظیر گلکسی S21 اولترا با گواهی حفاظتی IP68 روانه بازار می‌شوند. با این‌حال کارشناسان امیدوارند که گوشی‌های تاشو آینده سامسونگ حداقل دارای گواهی IP67 باشند.

اگرچه دریافت گواهی حفاظتی IP به شکل اعجاب‌انگیزی از هندست شما در برابر نفوذ مایعات محافظت نمی‌کند؛ اما این موضوع بدان معناست که شرکت‌های تولیدکننده از جمله سامسونگ اطمینان دارند که دستگاه‌های ساخت آن‌ها از مقاومت کافی در برابر نفوذ مایعات تا میزان مشخصی برخوردار هستند. با این‌حال کماکان توصیه می‌شود تا به صحت و سقم اطلاعات فوق با دیده تردید نگاه کنید. شایعات اخیر از عرضه اسمارت‌فون‌های تاشو جدید سامسونگ در ماه جولای حکایت دارند. بنابراین در صورت صحت این شایعات احتمالا شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری در آینده نه‌چندان دور خواهیم بود.

2 در مورد “گوشی‌های تاشو آینده سامسونگ احتمالا در برابر آب مقاوم خواهند بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH