بررسی هدفون وایرلس Sony WH-1000XM4

امروزه کمتر کسی است که با نام سونی، این کمپانی معتبر و بزرگ ژاپنی آشنایی نداشته باشد. از سال 1958 تاکنون، محصولات مختلف سونی در سراسر جهان به فروش می رسد و در حال حاضر نام سونی برای هر فردی در هر نقطه‌ای از جهان نامی شناخته شده است.

محصولی که در این مقاله از تهران اسپیکر قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، یکی از محصولات صوتی شرکت سونی با نام Sony WH-1000XM4 است که بسیاری معتقدند یکی از بهترین هدفون هایی است که تا این لحظه توسط این شرکت تولید شده است.

ویژگی های کلی هدفون وایرلس Sony WH-1000XM4 :

  • شفافیت صدای فوق العاده و فراگیر ۳۶۰ درجه با درایور های 40 میلی متری
  • استفاده از یک آمپلی فایر قدرتمند برای پشتیبانی از قابلیت High-Res Audio و فرکانس های صدا از 4Hz تا 40KHz
  • دارای تکنولوژی انحصاری DSEE Extreme برای شنیدن صدا بدون افت کیفیت
  • اتصال بی سیم با بلوتوث نسخه 5.0 و با سیم از طریق جک 3.5 میلی متری AUX
  • اتصال همزمان به دو دستگاه بلوتوث
  • استفاده از فناوری انحصاری LDAC برای دریافت بهترین کیفیت صدای ممکن از طریق بلوتوث
  • قوی ترین و پیشرفته ترین سیستم نویز کنسلینگ تطبیق پذیر دنیا
  • قابلیت تنظیم Noise Cancelling در حالت های مختلف با نرم افزار Sony Headphones Connect app
  • دارای تکنولوژی حذف نویز Personal Noise Cancelling Optimiser
  • دارای تکنولوژی حذف نویز Atmospheric Pressure Optimising برای استفاده در هواپیما
  • قابلیت برقراری تماس های با کیفیت با میکروفون های قوی با قابلت حذف صدای اضافه محیطی
  • استفاده از فناوری هوشمند Speak-to-Chat برای قطع موسیقی در هنگام مکالمه
  • باتری قوی 30 ساعته در حالت ANC روشن و 38 ساعته در حالت ANC خاموش
  • قابلیت شارژ سریع با رابط USB-C در مدت زمان 3 ساعت
  • قابلیت 5 ساعت استفاده تنها با 10 دقیقه شارژ
  • دارای سنسور های هاشمند برای قرار دادن هدفون در حالت Standby برای صرفه جویی در مصرف باتری
  • استفاده راحت در طولانی مدت با استفاده از ایرکاپ های با کیفیت و وزن سبک
  • قابل حمل با قابلیت تا شوندگی و کیف حمل مخصوص موجود در جعبه
  • پشتیبانی از دستیار صوتی های Siri . Google Assistant . Amazon Alexa

در ادامه به هریک از این ویژگی های بطور کامل خواهیم پراخت و جزییات هرکدام را بطور کامل شرح خواهیم داد.

شفافیت صدای فوق العاده و فراگیر ۳۶۰ درجه با درایور های 40 میلی متری:

پخش صدای ۳۶۰ درجه، تجربهٔ جدیدی از موسیقی است که در موسیقی سازگار با تکنولوژی Spatial Audio از آن استفاده شده است.

در این فناوری، اجزای مختلف آهنگ مثلاً وکال، پیانو، گیتار، باس و … همگی می‌توانند جایگاهی در یک کرهٔ ۳۶۰ درجه داشته باشند و تجربه صدایی کاملاً سه بعدی به شنونده انتقال دهند. آهنگ‌های ۳۶۰ درجه را می‌توانید در سرویس‌های استریمینگ سازگار با این تکنولوژی پیدا کنید.

استفاده از یک آمپلی فایر قدرتمند:

درون QN1 یا همان واحد پردازش مرکزی، آمپلی‌فایر قدرتمندی جای گرفته که به کمک آن نسبت سیگنال به نویز، افزایش یافته و سطح شکستگی صدا به کمترین حد ممکن می‌رسد. درایورهای قدرتمند ۴۰ میلی متری این هدفون در کنار دیافراگم‌های رویایی LCP به Sony WH-1000XM4 این امکان را می‌دهد تا سنگین‌ترین بیت‌ها را کنترل کرده و طیف وسیعی از فرکانس‌ها تا محدودهٔ ۴۰ کیلو هرتز را پشتیبانی کند.

دارای تکنولوژی انحصاری DSEE Extreme :

در این هدفون بی نظیرتکنولوژی انحصاری DSEE Extreme، با کمک گرفتن از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، فایل‌های صوتی را قبل از رسیدن به گوش آنالیز می‌کند تا افت کیفی احتمالی در اثر فشرده‌سازی را برطرف نماید. این کار به صورت درلحظه انجام شده و مشکلی در پخش موسیقی به وجود نمی‌آورد.

DSEE Extreme، سازهای به کار رفته در آهنگ، ژانر موسیقی و قسمت‌های مجزای صدا مثلاً وکال و آهنگ پس‌زمینه و … را تشخیص می‌دهد و طبق همان اصلاحات لازم را در لحظه انجام می‌دهد و حتی فایل های صوتی قدیمی و بی کیفیت را از طریق این تکنولوژی می توانید با کیفیتی بالاتر و در حد موسیقی های امروزی گوش دهید.

اتصال بی سیم با بلوتوث نسخه 5.0 و با سیم از طریق جک 3.5 میلی متری AUX:

هدفون Sony WH-1000XM4 امکان اتصال بصورت وایرلس و سیمی را برای شما فراهم می کند. می توانید فورا بلوتوث گوشی خود را روشن کرده و به هدفون متصل شده و موسیقی دلخواهتان را با کیفیت سونی بشنوید.

همچنین می توانید از طریق کابل AUX به هدفون خود متصل شوید و موسیقی دلخواهتان را گوش دهید.

اتصال همزمان به دو دستگاه بلوتوث:

برای استفاده راحت، WH-1000XM4 قادر است به طور همزمان به دو دستگاه از طریق بلوتوث وصل شود. وقتی تماسی از یکی از دستگاه ها دریافت می‌کنید، هدفون خودش بطور هوشمند تشخیص می دهد که از کدام گوشی است و به همان دستگاه وصل می‌کند. همچنین به راحتی می‌توانید با لمس یک دکمه، بین دو دستگاه سوییچ کنید.

استفاده از فناوری انحصاری LDAC :

تکنولوژی انحصاری LDAC  (یک Audio Coding جدید)، اجازه می‌دهد تا داده‌ها، ۳ برابر بیشتر از بلوتوث معمولی، یعنی با نرخ حداکثر ۹۹۰ کیلوبیت در ثانیه و با عمق بیت ۲۴ و فرکانس ۹۶ کیلوهرتز انتقال یابند  و بدین ترتیب فاصلهٔ بین هدفون‌های بلوتوث و سیمی کاهش یابد.

قوی ترین و پیشرفته ترین سیستم نویز کنسلینگ تطبیق پذیر دنیا:

در هدفون Sony WH-1000XM4 از تکنولوژی نویز کنسلینگ Dual Noise Sensor استفاده شده است. در تکنولوژی Dual Noise Sensor، دو میکروفون باکیفیت، مسئول دریافت نویزها و ارسال آن به واحد پردازش مرکزی QN1 هستند. QN1 با یک الگوریتم جدید، نویزها را سریعا و بر اساس طیف وسیعی از ویژگی‌های آکوستیکی محیط، پردازش و حذف می‌کند. یک ریزتراشهٔ جدید بلوتوثی ( Bluetooth Audio SoC)، سیگنال‌های صدا را بر اساس ویژگی‌های آکوستیکی محیط، ۷۰۰ بار در ثانیه کنترل می‌کند.

قابلیت تنظیم Noise Cancelling با نرم افزار Sony Headphones Connect app:

یکی از قابلیت های جالب این هدفون بی نظیر قابلیت تنظیم حذف نویز در حالت فعال بودن سیستم نویز کنسلینگ است. به این صورت که با نرم‌افزار Sony | Headphones Connect app، می‌توانید حتی در حین فعالیت نویزکنسلینگ، به برخی از صداها اجازه‌ی ورود بدهید؛ مثلاً برای شنیدن صدای بلندگوی مترو یا فرودگاه و…

دارای تکنولوژی حذف نویز Personal Noise Cancelling Optimiser :

با فعال کردن تکنولوژی Personal Noise Cancelling Optimiser در هدفون، نویزها و صداهای اضافی محیطی بطور خودکار حذف خواهند شد و موسیقی یا فایل صوتی خود را بدون هیچ گونه صدا و نویز مزاحمی دریافت خواهید کرد و این بستگی به خودتان دارد که این قابلیت را فعال کنید و یا مشکلی با صداهای محیطی نداشته باشید.

تکنولوژی حذف نویز Atmospheric Pressure Optimising برای استفاده در هواپیما:

سونی برای به‌حداکثررساندن حذف نویزها، از دو تکنولوژی مجزای نویز کنسلینگ استفاده کرده است. اولیPersonal Noise Cancelling Optimiser که مخصوص شما ساخته شده و دیگری Atmospheric Pressure Optimising که برای استفاده در مسافرت‌های هوایی در نظر گرفته شده است.

برای استفاده از این تکنولوژی می توانید دکمه مخصوص حذف نویز Atmospheric Pressure Optimising را فعال کنید و نویز و صداهای مربوط به هواپیما را در حین گوش دادن به فایل صوتی در حال پخش دریافت نکنید و بدون صداهای اضافی محیطی از صدای هدفونتان لذت ببرید.

قابلیت برقراری تماس های با کیفیت با میکروفون های قوی:

هر جا هستید به موبایل خود دست نزنید. با دابل تپ، به تماس‌های ورودی پاسخ دهید و مکالمه‌ای شفاف داشته باشید. فناوری Precise Voice Pickup با ترکیب ۵ میکروفون داخلی و پردازش صدای دیجیتال، صدای شما را با کیفیتی عالی به گوش مخاطب می‌رساند.

استفاده از فناوری هوشمند Speak-to-Chat برای قطع موسیقی در هنگام مکالمه:

شرکت سونی در طراحی این هدفون بی نظیر از تکنولوژی‌های زیادی برای راحتی بیشتر کاربران استفاده کرده است. فناوری Speak-to-Chat به محض شنیدن صدای شما، موسیقی را قطع و صدای محیط را فعال می‌کند تا بدون اینکه هدفون را بردارید، با دیگران گفتگو کنید. این ویژگی تحت حمایت ۵ میکروفون داخلی و پردازش هوشمند صدا میسر شده است. به محض قطع گفتگو، موسیقی مجددا پخش می‌شود.

باتری قوی 30 ساعته در حالت ANC روشن و 38 ساعته در حالت ANC خاموش:

هدفون Sony WH-1000XM4 دارای باتری قابل شارژ بسیار قوی لیتیوم پلیمری است که 30 ساعت بطور مداوم در حالت نویز کنسلینگ فعال کار می کند و در صورتی که حالت نویز کنسلینگ خاموش باشد، می تواند 38 ساعت بطور مداوم همراه شما باشد. در واقع عمر باتری این هدفون در هر دو حالت نویز کنسلینگ فعال یا غیر فعال، بیشتر از یک شبانه روز است.

قابلیت شارژ سریع با رابط USB-C در مدت زمان 3 ساعت:

باتری لیتیوم پلیمری این هدفون تنها با سه ساعت شارژ از طریق پورت USB تایپ C بطور کامل شارژ می شود و آماده همراهی با شما تا 30 ساعت متوالی.

قابلیت 5 ساعت استفاده تنها با 10 دقیقه شارژ:

از دیگر قابلیت های هدفون WH-1000XM4 که باعث راحتی و آزادی عمل کاربران می شود، قابلیت شارژ سریع باتری آن است. استفاده از این قابلیت به این صورت است که تنها با ده دقیقه شارژ باتری هدفون در مواقع اضطراری، می توانید 5 ساعت از هدفونتان استفاده کنید و نگران تمام شدن شارژ آن نباشید.

حالت Standby برای صرفه جویی در مصرف باتری:

WH-1000XM4 با استفاده از دو سنسور شتاب‌سنج و یک سنسور مجاورت تشخیص می‌دهد که آیا هدفون روی سرتان قرار گرفته یا نه و بر این اساس آهنگ را قطع و در حالت Standby  قرار می‌دهد تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. وقتی دوباره هدفون را روی سرتان قرار می‌دهید، آهنگ مجددا پخش می‌شود.

استفاده راحت در طولانی مدت با استفاده از ایرکاپ های با کیفیت و وزن سبک:

در طراحی این هدفون تمامی نکاتی که به راحتی و آسایش کاربران کمک می کند، در نظر گرفته شده است. طراحی ایرکاپ هایی با جنس نرم و سبک و ارگونومیک باعث می شود در طولانی مدت احساس سنگینی روی سر یا گوش هایتان نداشته باشید. همچنین طراحی ارگونومیک این هدفون که سازگار با ساختار بدن مخصوصا سر و گوش ها و گردنتان است، به راحتی بیشتر شما در استفاده روزانه و ساعت های طولانی کمک می کند.

قابل حمل با قابلیت تا شوندگی و کیف حمل مخصوص موجود در جعبه:

ایرکاپ‌های این هدفون به منظور اشغال فضای کمتر، به صورت تاشو طراحی شده‌اند و براحتی می توانید داخل کیف یا کوله پشی خود قرار دهید.

کیف مسطح کوچکی، برای نگهداری از هدفون در نظر گرفته شده است. این کیف به خوبی از هدفون در برابر گردوخاک و ضربات احتمالی محافظت می‌کند. می توانید هدفون را داخل کیف مخصوصش قرار دهید و بدون نگرانی داخل کیف یا هر جای دیگری بگذارید.

پشتیبانی از دستیار صوتی های Siri . Google Assistant . Amazon Alexa:

روز خود را با دستیار صوتی مدیریت کنید. تفریح، ارتباط با دوستان، کسب اطلاع، گوش دادن به موسیقی، اطلاع از نوتیفیکیشن‌ها، تنظیم یادآور و خیلی از کارهای دیگر را با استفاده از دستیارهای صوتی می توانید براحتی انجام دهید.

جمع بندی:

بی دلیل نیست که از این هدفون به عنوان “بهترین هدفون سونی” نام برده می شود. این هدفون علاوه بر اینکه به تمام انتظارات شما از یک هدفون وایرلس پاسخ می دهد، دارای امکانات بی نظیری است که کاربران را شگفت زده می کند.

در واقع هدفون Sony WH-1000XM4 در استفاده از تکنولوژی های جدید دنیا، چندین گام جلوتر از سایر محصولات سونی و حتی دیگر کمپانی های معتبر است.

شرکت سونی با تولید این هدفون اولین و بزرگترین گام را در مسیر تکنولوژی و ورود به جهان جدید برداشته است. با معرفی و فروش این محصول دیگر شرکت های صوتی و تصویری فعال در این زمینه برای رقابت با آن وظیفه سنگینی خواهند داشت زیرا توقع کاربران پس از WH-1000XM4 از شرکت سونی و بطور کلی از محصولات صوتی و تصویری تغییر می کند.

برای خرید و تست این محصول در ایران پیشنهاد می کنیم به فروشگاه های معتبری همچون تهران اسپیکر مراجعه کنید تا کالای اصل و با گارانتی را خریداری کنید و همچنین امکان تست محصول در فروشگاه حضوری برای شما فراهم باشد.

همچنین برای دیدن ویژگی ها و مشخصات فنی و تخصصی دیگر این محصول نیز می توانید به وبسایت فروشگاه تهران اسپیکر به نشانی www.tehranspeaker.com  مراجعه نمایید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “بررسی هدفون وایرلس Sony WH-1000XM4”

  1. سُونی خیلی گرونه و ممکنه بجاش جنس بدلش گیرتون بیاد. پیشنهاد میکنم از برند تسکو خرید کنید با کیفیت و ارزون تره

  2. Sony با کیفیت ترین برند داخلی ایرانه هرچقدر هم قیمتش بالا باشه منطقیه.
    یه بار جنس خوب بخرید بجای چند بار خرید جنس بی کیفیت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH