گوگل به‌دنبال هوشمندسازی هرچه بیش‌تر دستیار صوتی خود برای اسمارت‌فون‌هاست

گزارشات اخیر نشان می‌دهند که شرکت گوگل مشغول تست گزینه جدیدی است که امکان به دارندگان گوشی‌های هوشمند امکان می‌دهد تا با بیان کلماتی خاص مانند “Stop” قادر به توقف زنگ هشدار یا پاسخ‌گویی به تماس دریافتی باشند. بنابراین کاربران برای پاسخ دادن به تماس‌ها دیگری نیازی به گفتن عبارت “Hey Google” یا برداشتن گوشی تلفن خود نخواهند داشت. چنین قابلیتی در واقع بدان معناست که دستیار صوتی گوگل کمی هوشمندانه‌تر عمل خواهد کرد.

شرکت گوگل به‌دنبال هوشمندسازی هرچه بیش‌تر دستیار صوتی خود برای اسمارت‌فون‌ها است

بر اساس گزارش وبسایت The Verge این گزینه موسوم به “Guacamole” به شکلی رمزآلود رویت شده است. در واقع برخی کاربران موفق به مشاهده گزینه مذکور در اپلیکیشن گوگل شده‌اند. این گزینه جدید به کاربران امکان می‌دهد تا با بیان عباراتی ساده و کوتاه شامل “Stop” و “Answer/Miss a Call” قادر به انجام اعمالی روی اسمارت‌فون خود باشند.

این مشخصه اکنون مدت‌هاست که روی اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم یا Nest Hub مورد استفاده قرار گرفته است. غول جستجوگر ضمن گفتگو با وبسایت The Verge اعلام کرد که این کمپانی همواره مشغول تست روش‌های جدید جهت بهبود تجربه کلی گوگل اسیستنت است. تا این لحظه گوگل هیچ‌گونه اطلاعات بیش‌تری در این رابطه ارائه نداده است.

شایان به ذکر است که شرکت گوگل اخیرا ورژن جدیدی از دستیار صوتی خود را به‌صورت جهانی منتشر کرده است. این به‌روزرسانی جدید دربردارنده قابلیت پشتیبانی از دستیار رانندگی برای کشورها و مناطق بیش‌تری است.


گوگل قابلیت انتخاب کیفیت پخش ویدیو به‌صورت پیش‌فرض را به اپلیکیشن موبایلی یوتیوب اضافه کرد

وبسایت 9to5Google گزارش می‌دهد که شرکت گوگل به منظور ارائه گزینه‌های بیش‌تر جهت تعیین تنظیمات کیفی پیش‌فرض پخش ویدیو اقدام به به‌‌روز‌رسانی اپلیکیشن موبایلی یوتیوب نموده است. پیش‌تر قابلیت تنظیم خودکار کیفیت پخش تنها گزینه قابل دسترس به‌شمار می‌رفت. اکنون کاربران به‌صورت اختیاری می‌توانند گزینه‌ مربوط به استفاده خودکار از بهترین کیفیت یا در مقابل فعال‌سازی خودکار پارامترهای بهینه جهت صرفه‌جویی در مصرف شارژ باتری و ترافیک اینترنت را انتخاب نمایند.

همچنین کاربران با مراجعه به تنظیمات پیشرفته کیفیت ویدیو در بخش تنظیمات برنامه می‌توانند حالات موردنظر خود جهت فعال‌سازی خودکار حین استفاده از شبکه وای‌فای یا سلولار را انتخاب کنند. وبسایت 9to5Google خاطرنشان می‌کند که در حالت Best Quality رزولوشن ویدیوها حداکثر معادل 720p خواهد بود؛ در حالی‌که در حالت Data Saver کیفیت ویدیوها در محدوده 144p تا 480p متغیر است. همچنین کاربران قادر به تنظیم دستی رزولوشن تا سقف 4K UHD خواهند بود.

تنظیمات پیشرفته پخش ویدیو برای دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS به‌تدریج عرضه می‌شود. بدین منظور کاربران بایستی از آخرین ورژن اپلیکیشن یوتیوب استفاده کنند. بنابراین جهت اطمینان از نصب جدیدترین نسخه برنامه روی گجت خود می‌توانید به بخش مربوطه در فروشگاه‌های اپ استور یا گوگل پلی مراجعه نمایید.

2 در مورد “گوگل به‌دنبال هوشمندسازی هرچه بیش‌تر دستیار صوتی خود برای اسمارت‌فون‌هاست”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH