بررسی عوامل اصلی تحلیل تکنیکال بیت‌کوین به همراه ایده بنیان‌گذار تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال ارز های دیجیتالی اصلی ترین روش برای حدس روند قیمتی بیت کوین میباشد؛ تئوری داو، بنیانگذار تحلیل تکنیکال میتواند به شما در درک بهتر این تحلیل در بازار رمز ارزها کمک به سزایی کند.

معامله گران ارز دیجیتال از چندین ابزار مختلف برای برآورد بازار ارزهای دیجیتال استفاده می کنند، که یکی از این ابزارها تحلیل تکنیکال بیت کوین است. با استفاده از این روش معامله گران می توانند درک بهتری از احساسات بازار داشته و روندهای قابل توجه بازار را مجزّا کنند. از این داده ها می توان برای پیش بینی کارشناسی شده تر و انجام هوشمندانه تر معاملات استفاده کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین را با توجه به نمودارهای قیمت و حجم معاملات بررسی می کند، فارغ از اینکه آن سکه یا پروژه در حال حاضر در چه شرایطی قرار دارد. برخلاف تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی بیشتر بر روی این متمرکز است که آیا یک دارایی بیش از اندازه ارزش گذاری شده، یا زیر قیمت.

 

درک بهتر تحلیل تکنیکال و ایده بنیانگذار تحلیل تکنیکال

برای به دست آوردن ایده بهتر از تحلیل تکنیکال بیتکوین، درک ایده های اساسی تئوری داو Dow که بنیانگذار و پدر تحلیل تکنیکال بوده و این تحلیل اصولا بر اساس آن بنا شده، بسیار مهم است:

1– بازار همه چیز را در قیمت گذاری خود لحاظ می کند. همه جزئیات کنونی، قبلی و آینده، پیشاپیش در قیمت فعلی دارایی ادغام شده اند. در مورد بیت کوین و اصولا ارزهای دیجیتال، این متغیرها شامل تقاضای فعلی، گذشته و آینده و هرگونه مقرراتی است که بازار رمزنگاری را تحت تاثیر قرار میدهد. قیمت کنونی پاسخی به تمام جزئیات فعلی است که شامل انتظارات و اطلاعات (دانش) سکه ی معامله شده در بازار است. تحلیل گر تکنیکال آنچه را که قیمت در مورد احساسات بازار پیشنهاد می دهد، تفسیر می کند تا پیش بینی های هوشمندانه تری راجع به قیمت گذاری آینده انجام دهد.

2- حرکت قیمت ها تصادفی نیست. قیمت ها غالباً روندهایی را دنبال می کنند که ممکن است طولانی مدت یا کوتاه مدت باشد. پس از آنکه روندی توسط یک ارز دیجیتال شکل گرفت، ممکن است قیمت از آن روند پیروی کرده یا در برابرش مقاومت کند. تحلیلگر سعی دارد روندها را با استفاده از تحلیل تکنیکال بیتکوین شناسایی کرده و از آنها سود ببرد.

3- “چه” مهمتر از “چرا” است. تحلیلگر تکنیکال  بیشتر روی قیمت ارز دیجیتال تمرکز می کند، تا متغیرهای دیگری که حرکت در قیمت آن ایجاد می کنند. با اینکه جنبه های مختلف دیگری هم می تواند بر قیمت ارز دیجیتال در یک جهت خاص تأثیر بگذارد، اما تحلیلگر تکنیکال مصرّانه عرضه و تقاضا را بررسی می کند.

4-تاریخ تمایل به تکرار شدن دارد. این موضوع در مورد اقتصاد و تجارت هم، عینا مثل سیاست صدق می کند. به این معنی که پیش بینی رفتار روانی بازار امکان پذیر است. معامله گران در مواقعی که محرک های مشابهی به آنها ارائه می شود، چه بسا واکنش های یکسانی نشان دهند. بنابراین الگوی رفتاری آنها را می شود پیش بینی کرد.

 

خطوط روند

خطوط روند، یا جهت معمولی که یک ارز دیجیتال به آن سمت حرکت می کند، می تواند بیشترین سود را برای معامله گران ارز دیجیتال در بر داشته باشد.  و ابزاری مناسب برای تحلیل تکنیکال بیتکوین است. البته ناگفته نماند که صحبت در مورد این تشخیص روند، آسانتر از انجام آن است. دارایی های رمزنگاری ممکن است تا حد بسیار زیادی  بی ثبات و پرنوسان باشند، و مشاهده نمودار حرکت قیمت بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگراحتمالاً مجموعه ای از سقف و کف ها و افت و خیز سطح قیمت را نشان می دهد که یک الگوی خطی را شمل خواهد داد. با توجه به این نکات تحلیلگر درمی یابد که آیا باید نوسانات را نادیده بگیرد و با دیدن یک سری سقف های بالاتر دنبال روند صعودی باشد، و یا بالعکس با دیدن یک سری کف های پایین تر می تواند روند نزولی را تشخیص دهد.

علاوه بر این، روندهایی وجود دارد که به پهلو حرکت می کنند و در این موارد، ارز دیجیتال به طور قابل ملاحظه ای در یکی از دو جهت حرکت نمی کند. معامله گران باید توجه داشته باشند که روندها به اشکال مختلفی وجود دارند، از جمله خطوط روند متوسط ، بلند مدت و کوتاه مدت.

نکته مهم: هنگام ترسیم خطوط روند باید دقیق باشید! چگونه این کار را  به نحو احسن انجام دهیم؟ با هاور کردن بر روی هر شمع (کندل)، کمترین قیمت آن را در نوار بالایی با

عنوان “L” مشاهده خواهید کرد (و یا اگر جهت خط رو به پایین باشد، بالاترین قیمت را با “H” خواهید دید). اکنون خط خود را دقیقاً همان جا قرار دهید. بعد دنباله خط را ادامه دهید، تا با شمع (کندل) بعدی روی خط روند مماس شود، همین کار را باز انجام دهید – “L” متعلق به آن شمع را دقیقاً چک کنید. حالا خط خود را اصلاح کنید. مرحله نهایی ادامه  خودکار (اتواکستند)

خط با استفاده از تنظیمات خط است – خط تا سمت دلخواه خواهد یافت (که احتمالاً درست است). این توضیح البته برای نمودارهای Coinigy بود، اما باید با سایر برنامه های نمودار هم به خوبی کار کند.

خطوط مقاومت و حمایت

علاوه بر خطوط روند، خطوطی افقی هم وجود دارند که در تحلیل تکنیکال بیتکوین کاربرد و سطوح حمایت و مقاومت را بیان می کنند. با شناسایی مقادیر این خطوط می توانیم در مورد عرضه و تقاضای فعلی ارز دیجیتال مورد نظر نتیجه گیری کنیم. در خط حمایت، به نظر می رسد تعداد قابل توجهی از معامله گران که مایل به خرید ارز دیجیتال مورد نظر هستند وجود داشته باشند (تقاضای بالا). به عنوان مثال آن معامله گران ممکن است متقاعد شده باشند که بیتکوین الآن در سطح پایینی قرار داشته، و بنابراین به دنبال خرید آن هستند. وقتی ارز دیجیتال به آن سطح می رسد، اصطلاحاً “کف” خریدار ایجاد خواهد شد. تقاضای زیاد معمولاً روند نزولی را متوقف می کند و حتی گاهی حرکت را به سمت یک روند صعودی تغییر می دهد. این تا اینجا خط یا حمایت بود.

اما سطح مقاومت دقیقاً برعکس سطح حمایت است – منطقه ای که بسیاری از فروشندگان با سفارش های خود صبورانه منتظر می مانند و یک منطقه بزرگ عرضه را تشکیل می دهند. هر بار که ارز مورد نظر به آن “سقف” نزدیک می شود ، با انبوه عرضه مواجه شده و عقبگرد می کند.

اکثر اوقات وضعیتی وجود دارد که تبادلات می تواند جایی بین سطح حمایت و خط مقاومت باشد: در حال نزدیک شدن به خطوط حمایت و فروش در حوالی سطح مقاومت. این وضعیت معمولاً زمانی اتفاق می افتد که حرکت جانبی مشاهده شود.

پس اگر قیمت از خطوط مقاومت یا حمایت عبور کرد چه اتفاقی می افتد؟ چنین اندیکاتوری به احتمال زیاد حاکی از تقویت روند کنونی است. تقویت بیشتر روند زمانی رخ می دهد که به تازگی سطح مقاومت به سطح حمایت تبدیل شده یا برعکس.

توجه: عبور کاذب از خط حمایت یا مقاومت زمانی دیده می‌شود که قیمت از سطح حمایت یا مقاومت رد شده، اما روند تغییر نکرده. در چنین وضعیتی برای شناسایی روند باید از شاخص های دیگر مانند حجم معاملات نیز استفاده کرد.

میانگین های متحرک

یک ابزار دیگر تحلیل تکنیکال بیتکوین برای ارزهای دیجیتال و به طور کلی تحلیل تکنیکال، به منظور ساده سازی تشخیص روند، میانگین های متحرک است. میانگین متحرک براساس قیمت میانگین ارز مورد نظر در یک بازه زمانی مشخص برآورد می شود. به عنوان مثال، میانگین متحرک یک روز بخصوص با توجه به قیمت ارز برای هر یک از 20 روز معاملاتی قبل از آن روز محاسبه می شود. اتصال تمام میانگین های متحرک یک خط میانگین متحرک ایجاد می کند.

تشخیص میانگین متحرک نمایی (EMA) نیز مهم است، میانگین متحرکی که در محاسبه خود به قیمت چند روز اخیر وزن بیشتری نسبت به روزهای ماقبل آن می دهد. به عنوان مثال در محاسبه میانگین متحرک نمایی برای 15 روز گذشته، ضریب محاسبه پنج روز آخر کاری معادل دو برابر ده روز قبل از آن خواهد بود.

در نمودار زیر می توان یک مثال عملی را مشاهده کرد: اگر میانگین متحرک 10 روزه از روی میانگین متحرک 30 روزه عبور کند ، این می تواند به ما بگوید که روند مثبتی در پیش است.

 

حجم معاملات

حجم معاملات نقش مهمی در شناسایی روندها دارد. روندهای مهم با حجم معاملات بالا همراه هستند، در حالی که روندهای ضعیف با حجم معاملات کم همراه اند. هنگامی که ارز دیجیتال پایین می آید توصیه می شود حجمی را که توأم با کاهش بوده بررسی کنید. روند بلند مدت رشد سالم با افزایش زیاد حجم و کاهش های ناچیز همراه است. همچنین مهم است که ببینید حجم با گذشت زمان در حال افزایش است. اگر در هنگام افزایش ها حجم کاهش یابد، روند صعودی به پایان می رسد و ایضاً برعکس آن طی روند نزولی.

منبع: سایت و پلتفرم تحلیلی دکتر سیگنال

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “بررسی عوامل اصلی تحلیل تکنیکال بیت‌کوین به همراه ایده بنیان‌گذار تحلیل تکنیکال”

  1. تحلیل فاندامنتال بهتره یا تکنیکال ؟؟
    میخوام برم کلاس آموزش ببینم ولی هرکسی یه چیزی میگه

  2. تحلیل کلا چرته هرجایی میشه یه خطی از پایین وصل کرد و یه چیزی گفت و از یالا هم همینه
    همه چی به تقاضا و تبلیغات بستگی داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH