بررسی و مقایسه اسپاتیفای، اپل موزیک و تایدل

امکانات سرویس‌ها در پلن پرمیوم مقایسه شده اند

خرید اکانت اسپاتیفای، اپل موزیک یا تایدل؟ کدام انتخاب مناسب‌تری است؟

در گذشته‌ای نه چندان دور، استفاده از سرویس‌های استریم موسیقی چندان ضروری به نظر نمی‌رسید اما امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و امکان بهره‌مندی از میلیون‌ها موسیقی، این سرویس‌ها می‌توانند به بخش جدا نشدنی از زندگی روزمره هر فردی تبدیل شوند.

امروزه بیش از ده‌ها سرویس موسیقی مختلف با ویژگی‌های منحصر به فرد در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به اسپاتیفای، اپل موزیک، پاندورا، ساندکلود، تایدل و یوتیوب موزیک اشاره کرد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی و مقایسه سه سرویس محبوب اسپاتیفای، اپل موزیک و تایدل در بخش‌های مختلف بپردازیم.

۱. کیفیت پخش

بدون شک یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های انتخاب یک سرویس استریم موسیقی، کیفیت پخش موسیقی‌های آن است؛ در سرویس اپل موزیک، بالاترین کیفیت و بیت ریت قابل دسترس برای کاربران 256kbps و در اسپاتیفای 320kbps می‌باشد.

این در حالی است که سرویس تایدل کیفیت پخش HiFi با بیت ریت فوق العاده 1411kbps را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد.

به طور کلی برای بسیاری از کاربران، کیفیت پخش اسپاتیفای و حتی اپل موزیک رضایت بخش و راضی کننده است اما با این حال اگر به دنبال تجربه بی نظیر و فوق العاده‌تری از کیفیت پخش هستید، بدون شک Tidal مناسب‌ترین انتخاب برای شماست.

برنده: Tidal

خرید اکانت تیدال

 

۲. کتابخانه موسیقی

زمانی که سخن از کتابخانه موسیقی به میان می‌آید، انتخاب میان این 3 سرویس کمی دشوار می‌شود؛

تا سال 2021؛ سرویس اپل موزیک با بیش از 50 میلیون موسیقی، دارای یکی از بزرگترین کتابخانه ها می‌باشد.

سرویس تایدل نیز با پیشرفت چشم گیر در سه سال گذشته، با بیش از 60 میلیون موسیقی، به یکی از بزرگترین کتابخانه‌های سرویس استریم موسیقی تبدیل شده است.

اما سرویس اسپاتیفای با بیش از 70 میلیون موسیقی و بیش از 2 میلیون پادکست که نقطه تمایز این سرویس نسبت به سایرین نیز می‌باشد، کتابخانه بزرگتری در قیاس با دو سرویس دیگر دارد.

با اینکه سرویس اسپاتیفای به لحاظ تعداد، دارای موسیقی و هنرمندان بیشتری می‌باشد، اما به احتمال بسیار زیاد، هنرمندان مورد علاقه شما در هر سه سرویس قابل دسترس هستند. البته سرویس اسپاتیفای دارای خوانندگان ایرانی بیشتری نسبت به دو سرویس دیگر می‌باشد.

برنده: Spotify

۳. رابط کاربری

تجربه‌ای لذت بخش و بدون مشکل در هنگام استفاده از یک برنامه گاه باعث می‌شود با بسنده کردن به همین موضوع، برنامه­ای را تا مدت‌ها استفاده کنیم یا در مقابل، آن را برای همیشه کنار بگذاریم.

در بخش رابط کاربری، از هر سه سرویس می­توان تقریباً بدون هیچ مشکلی به صورت روزمره استفاده کرد اما سرویس اسپاتیفای با رابط کاربری زیباتر و سازماندهی بهتر و به اصطلاح Clean نسبت به دو سرویس دیگر برتری پیدا می‌کند.

تمام بخش‌های اسپاتیفای دقیقاً در همان جایی هستند که باید باشند؛ دسترسی آسان به پلی لیست­ها، امکان مشاهده موسیقی‌های پیشنهادی در صفحه Home و چندین موارد دیگر باعث برتری نسبی اسپاتیفای نسبت به تایدل و اپل موزیک در این زمینه می‌شود.

برنده: Spotify

 

۴. هوش مصنوعی

یکی از مهمترین دلایل استفاده از سرویس‌های استریم موسیقی، آشنایی راحت‌تر با موسیقی‌های جدید است؛ موسیقی‌هایی که ممکن است شدیداً به آن ها علاقه‌مند شوید.

هر سه سرویس به طور مداوم موسیقی‌هایی بر اساس سلیقه موسیقیایی‌تان به شما پیشنهاد می‌کنند اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم تایدل حرف زیادی برای گفتن در این بخش ندارد و از هوشمند مصنوعی نه چندان قدرتمندی نسبت به سایرین استفاده می‌کند.

در سرویس اسپاتیفای به طور مثال، پلی لیست‌های بسیاری به لطف دیتابیس قدرتمند خود همانند Discover Weekly برای شما ایجاد می‌کند که دوشنبه‌ی هر هفته بروزرسانی می‌شوند.

در اپل موزیک نیز همانند اسپاتیفای پلی لیست‌هایی مانند New Music Mix در دسترس قرار دارند اما نقطه تمایز اپل موزیک در این بخش به ایستگاه‌های رادیویی آن بر می‌گردد؛ جایی که در آن پلی لیست‌های بسیار قدرتمند و حتی موسیقی‌هایی که به طور رسمی منتشر نشده‌اند برای شما پخش می‌شود!

برنده: Apple Music

خرید اشتراک اپل موزیک

۵. هزینه

هزینه اشتراک پرمیوم اسپاتیفای و اپل موزیک در حال حاضر به صورت ماهانه 10 دلار و سرویس HiFi تایدل 20 دلار به صورت ماهانه می‌باشد. (ملاک، قیمت‌های کشور امریکاست)

با این حال در هکاپ می‌توانید از امکانات HiFi تایدل با قیمتی مناسب‌تر از دو سرویس دیگر بهره مند شوید.

برنده: Tidal

جمع بندی

داشتن یک سرویس استریم موسیقی خوب برای هر فردی لذت بخش است؛ و باعث خلاصی از دردسرهای پیدا کردن و دانلود موسیقی، می شود. هر روزه به کاربران این نوع سرویس ها افزوده می‌شود و به نظر می‌رسد تا سال‌های آینده استفاده از این سرویس ها بسیار مرسوم شود.

در نهایت تفاوت‌های بزرگی میان این سه سرویس وجود ندارد و انتخاب بیشتر به صورت سلیقه‌ای و نظر شخصی هر کاربر می‌باشد.

اسپاتیفای، تایدل و اپل موزیک هر سه برای لذت بردن از موسیقی فوق العاده هستند.

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که هنوز به روش قدیمی موسیقی‌های خود را دانلود و مدیریت می‌کنید برای یک بار هم که شده لذت استفاده از این سرویس‌ها را تجربه کنید.

چگونه در ایران از این سرویس‌ها استفاده کنیم؟

اما مهمترین دلیل برای خرید اشتراک این سرویس‌ها برای کاربران ایرانی قیمت آن به ریال است. که متاسفانه با قیمت بالای ارز، پرداخت مبلغ حدودی 250 هزار تومان برای هر ماه، غیر منطقی به نظر می‌رسد.

در این میان ما در فروشگاه اینترنتی هکاپ سعی کرده‌ایم اشتراک پرمیوم سرویس‌های مختلف را با قیمتی بسیار مناسب‌تر به کاربران ارائه دهیم و امکان استفاده از پلن پرمیوم سرویس‌های خارجی را برای ایرانیان فراهم کنیم. جهت بررسی و ثبت سفارش وارد hackap.ir شوید.

هنوز از انتخاب اسپاتیفای مطمئن نیستید؟

فروشگاه هکاپ اولین و تنها ارائه دهنده تست رایگان اسپاتیفای در ایران است که با استفاده از این امکان می‌توانید کاملا رایگان امکانات پرمیوم اسپاتیفای و کیفیت خدمات هکاپ را بررسی و تست کنید.

در صورتی که در مورد خرید اکانت اسپاتیفای و یا هر سرویس پرمیوم دیگر سوالی دارید، تیم هکاپ هفت روز هفته در خدمت شماست.

همچنین تا 25 اردبیهشت ماه می‌توانید از کد تخفیف 15 درصدی برای سفارش بعدی خود استفاده کنید:

کد تخفیف:   ITresan

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

3 در مورد “بررسی و مقایسه اسپاتیفای، اپل موزیک و تایدل”

  1. من چند ماه پیش باهاشون آشنا شدم و اکانت اسپاتیفای و تایدل خودم و همسرم رو پرمیوم کردم
    به لحاظ خدمات و پشتیبانی به نظرم واقعا حرف ندارن و امکانات سایت هم نسبت به سایت های دیگه تقریبا بیشتره مثل قسمت تمدید اشتراک ها
    در کل از خدماتشون راضیم و به بقیه دوستان هم پیشنهاد میکنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH