آیا روبات‌ها می‌توانند در آینده همه کارهای انسان را انجام دهند؟

تردیدی نیست که روبات‌ها در آینده می‌توانند بسیار از کارهای انسان را انجام دهند. در حال حاضر روبات‌هایی تجاری در بازار موجود هستند که قادرند اموری از قبیل پختن کلوچه، تا کردن حوله و تعارف کردن نوشیدنی را انجام دهند. شاید انجام این امور چندان هم هیجان انگیز به نظر نیاید اما در مقایسه با روبات‌هایی که در خطوط تولید کارخانجات اعمالی تکراری و قابل پیش‌بینی را انجام می‌دهند بسیار هم جالب است.
به سختی می‌توان اموری را یافت که روبات‌ها به طور کلی از انجامش عاجز باشند اما مهم‌ترین چالشی که در دراز مدت پیش روی متخصصین قرار دارد رسیدن به رفتارهای فیزیکی سریع انسانی و همچنین سازش‌پذیری خاصی است که در انسان‌ها دیده می‌شود. روز به روز بر مهارت روبات‌ها در انجام امور مختلف افزوده می‌شود با این همه هنوز راه درازی تا ساخته شدن ماشین‌های هوشمند و چندمنظوره در پیش است و حتی ممکن است که این ماشین‌ها هیچگاه ساخته نشوند. این مسئله حقیقت مهمی را به بشر یادآوری می‌کند؛ و آن اینکه انسان خاص است و هیچگاه نمی‌توان دقیقا مانندش را ساخت.

17 در مورد “آیا روبات‌ها می‌توانند در آینده همه کارهای انسان را انجام دهند؟”

  1. باور می کنید تو صد سال اینده تموم کارا توسط روبات ها انجام میشه؟من که باور دارم شاید هم خیلی زودتر.

  2. بتونن نتونن چه فرقی به حال ما داره ما که نمیتونیم چنید روبات برای کارهای مختلف بخریم !!!!!
    مطئن باشد که یک رو بات هم نمیتونه کلی کار انجام بده

  3. در آینده ای نه چندان دور ( شاید همین بیست سال آینده ) شاهد ربات هایی در حد ربات های فیلم های تخیلی ( مثل فیلم من ربت هستم ) باشیم، اما هیچ وقت نمی توانند دقیقا مانند انسان ساخته شوند .

  4. آکوا کریستال ایکس

    روبات‌ها می‌توانند در آینده همه کارهای انسان را انجام دهند به خصوص واسه بیمار در خانه تنها هست به داد برسه

  5. استفاده از روبات توی کارخونه مسماً خوبه ولی توی خونه چیزه مسخریه؟؟؟؟ الآنش که هنوز ساخته نشدن، اینجوری مردم روز به روز دارن تنبل میشن، خوش به حال زمانیکه دیگه یه روبات هم بیاد و کارای مردم رو هم انجام بده!!!!

  6. دیدین تو این فیلما یه ربات چنان قدرت گرفته که کل شهرو به هم میریزه من میگم شاید در آینده اینطور بشه!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH