سامسونگ گلکسی زد فولد 3 از مقاومت ویژه‌ای در برابر خراشیدگی برخوردار خواهد بود

دوام همواره یکی از مشکلات اساسی دستگاه‌های تاشو به‌شمار رفته است. نخستین نسل گوشی سامسونگ گلکسی فولد موجب شکل‌گیری ذهنیت ناخوشایندی از دستگاه‌های تاشو برای کاربران شد؛ چرا که صفحه‌نمایش این هندست به آسانی دچار آسیب‌دیدگی می‌شد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در هندست جدید گلکسی زد فولد 3 احتمال تکرار چنین سناریویی را منتفی نموده است. سامسونگ حتی در صورت ناتوانی از ارائه جدیدترین فناوری در این هندست کماکان گوشی‌های تاشو آینده خود را با نمایشگرهای مقاوم‌تر نسبت به گذشته عرضه خواهد کرد. این هندست‌ها در اواخر سال جاری معرفی خواهند شد.

سامسونگ پیش‌تر برای پوشش‌ها، لایه‌ها و روکش‌های محافظ فریم اسمارت‌فون‌های خود نمادهای تجاری متعددی را در سراسر جهان به ثبت رسانده است. یکی از این نمادها Armor Frame نام دارد؛ این مشخصه به‌طور اختصاصی برای قاب اسمارت‌فون‌ها طراحی شده و احتمالا در برابر خراشیدگی مقاوم خواهد بود. نماد تجاری دیگر Pro-Shield نام دارد و موارد کاربری آن به اسمارت‌فون‌ها و اسمارت‌واچ‌ها مربوط می‌شود. به‌نظر می‌رسد که کارکرد این مشخصه مشابه فناوری Ceramic Shield شرکت اپل است. بعلاوه سامسونگ نمادهای تجاری Armor Skin و Armor Layer را نیز به ثبت رسانده است. Armor Layer احتمالا نوعی لایه محافظ برای نمایشگرهای تاشو به‌شمار رفته و به سامسونگ امکان می‌دهد تا بدون ایجاد خراش روی نمایشگر از قلم S Pen در گوشی‌های تاشو خود استفاده کند.

امسال سامسونگ یک دستگاه پرچم‌دار سنتی را به بازار عرضه کرده است و معرفی سری گلکسی نوت نیز در دستور کار کمپانی قرار ندارد. حداقل امسال شاهد عرضه یک مدل گلکسی نوت نخواهیم بود. بنابراین منطقی است که تصور کنیم نمادهای تجاری فوق در دستگاه تاشو آینده سامسونگ موسوم به گلکسی زد فولد 3 به‌کار گرفته خواهند شد.

به‌نظر می‌رسد که تولید مواد اولیه موردنیاز برای سامسونگ گلکسی زد فولد 3 آغاز شده است. مدل چینی این هندست با شناسه SM-F9260 از 2 سلول باتری با ظرفیت‌های 2215 و 2060 میلی‌آمپرساعت استفاده خواهد کرد. اکنون این محصول موفق به دریافت گواهینامه کیفی آژانس 3C چین شده است. اطلاعات مندرج در گواهینامه نشان می‌دهند که هندست مذکور به‌همراه یک شارژر 25 واتی با شناسه EP-TA800 روانه بازار خواهد شد. این شارژر مشابه نمونه عرضه شده با اسمارت‌فون گلکسی S10 5G است.

مشخصات سامسونگ گلکسی زد فولد 3

بر اساس اعلام وبسایت Sammobile دوربین جلویی خارجی گوشی از سنسور IMX298 CMOS ساخت شرکت سونی استفاده خواهد کرد. همچنین دوربین جلویی داخلی نیز مجهز به سنسور IMX374 سونی با رزولوشن 10 مگاپیکسلی بوده و در زیر نمایشگر مستقر خواهد شد. اطلاعات پیش‌تر لو رفته نشان می‌دهند که اندازه نمایشگر سامسونگ گلکسی زد فولد 3 از 7.6 به 7.5 اینچ کاهش یافته و بدنه گوشی نیز به همین نسبت کوچکتر خواهد شد. بعلاوه این دستگاه برای نخستین بار از قلم استایلوس S Pen برای نمایشگرهای تاشو رونمایی خواهد کرد. این قلم پیش‌تر یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سری گلکسی نوت به‌شمار می‌رفت.

بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی زد فولد 3 در ماه جولای به بازار عرضه خواهد شد.

3 در مورد “سامسونگ گلکسی زد فولد 3 از مقاومت ویژه‌ای در برابر خراشیدگی برخوردار خواهد بود”

  1. فرزاد محمدی

    هرچه مقاومت و ضد ضربه بودن رو بالا ببرن از کیفیت تصویر و حساسیت تاچ کم میشه.
    بنظر من که در این حد هم لازم نیست مقاوم سازی صفحه نمایش. مگر برای افرادی که شغل هایی خاص دارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH