شرکت لایکا پس از چند سال همکاری با هواوی به روابط خود با این کمپانی چینی پایان داد

تقریبا کلیه دستکاه‌های پرچم‌دار مجهز به دوربین‌هایی باکیفیت هستند؛ اما اخیرا میزان تقاضا برای گوشی‌های دوربین‌دار با برندهای مطرح صنعت دوربین به یک رویه معمول تبدیل شده است. شرکت هواوی سردمدار چنین رویکردی بود. این کمپانی چینی با عرضه اسمارت‌فون هواوی P9 همکاری خود با برند لایکا را آغاز کرد.

بی‌تردید استفاده از نام برند آلمانی برای دوربین‌های پرچم‌داران هواوی تضمین‌کننده کیفیت برتر آن‌ها هستند. تولیدکننده چینی به این نتیجه رسید که ساخت یک اسمارت‌فون تنها با دوربین کارآمد دیگر کافی نبوده و این دوربین‌ها بایستی با برندهایی معتبر و مشهور در سطح جهانی همراه شوند. بدین‌ترتیب روی قابلیت‌های دوربین اسمارت‌فون تاکید بیش‌تری انجام می‌شود. 

خوشبختانه همکاری میان برندهای لایکا و هواوی به یک پروژه پیش پا افتاده برای استفاده محض از نام تجاری تولیدکننده آلمانی تبدیل نشد؛ پدیده‌ای که حقیقتا قابل تمجید است. 2 طرف موفق به تولید تعدادی اسمارت‌فون با بهترین کیفیت دوربین شدند و پرچم‌داران تولید شده توسط کمپانی چینی برای مدت چند سال موفق به صدرنشینی در ارزیابی‌های پلتفرم DxOMark شدند. اما افسوس اینکه تمامی این اتفاقات خوب احتمالا به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند.

پیش‌تر گزارش شد که قرارداد میان شرکت‌های هواوی و لایکا به پایان رسیده و هیچ‌کدام از طرفین قصد تمدید آن‌را ندارد. دلیل چنین تصمیمی کاملا واضح است. به‌نظر می‌رسد که هواوی P50 نقطه پایان این همکاری به‌شمار می‌رود. هواوی محکوم به بقا است و برای پرداختن به این مسائل دیگر فرصت کافی وجود ندارد. لایکا به یک برند آزاد تبدیل می‌شود و شرکت‌های شیائومی، شارپ و Gionee برای پر کردن جای هواوی آمادگی دارند. ظاهرا طرفین در آستانه امضای توافق با یکدیگر هستند. با این‌حال جزئیات خاصی در این زمینه منتشر نشده است. اما در صورت تحقق پیش‌بینی‌ها نتیجه همکاری میان برندهای شیائومی و لایکا احتمالا در اسمارت‌فون می میکس 4 یا پرچم‌داران سال آینده کمپانی چینی نمایان خواهد شد.

هواوی رویداد آینده خود را در روز 19 مه (29 اردیبهشت ماه) با محوریت معرفی اسمارت‌واچ‌ها، تلویزیون‌ها و هدفون‌ها برگزار خواهد کرد

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها رویداد آینده هواوی با هدف معرفی محصولات جدید این شرکت در ماه مه برگزار خواهد شد. این مراسم طی روز 29 اردیبهشت ماه در چین برگزار می‌شود و در جریان آن از اسمارت‌واچ‌ها، هدفون‌ها و تلویزیون‌های جدید هواوی رونمایی خواهد شد. “سناریوی زندگی کاملا هوشمند” شعار اصلی این رویداد به‌شمار می‌رود.

گزارشات اخیر از معرفی احتمالی ساعت هوشمند Huawei Children Watch 4X، دستگاه هوشمند Huawei Body Fat Scale 3 Pro، به‌روزرسانی تلویزیون‌های هوشمند سری SE، هدفون‌های داخل گوشی فری‌بادز 4 و محصولات دیگر حکایت دارند. با این‌حال فهرست کامل محصولات موردنظر هواوی جهت رونمایی در این مراسم اعلام نشده است. بعلاوه بر اساس یک تیزر منتشر شده در شبکه اجتماعی Weibo کمپانی در تدارک عرضه محصولات جدید سری میت در جریان رویداد آینده خود است. توسعه‌دهندگان مشخصا به نام این دستگاه‌ها اشاره نکرده‌اند. گزارشات پیشین از عرضه لپ‌تاپ 16 اینچی جدید میت‌بوک و مدل جانشین تبلت‌های میت‌پد حکایت دارند. با این‌حال رونمایی از هر 2 دستگاه نیز سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد.

2 در مورد “شرکت لایکا پس از چند سال همکاری با هواوی به روابط خود با این کمپانی چینی پایان داد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH