شرکت گوگل از یک ابزار هوشمند جهت تشخیص امراض پوستی رونمایی کرد

شرکت گوگل در جریان برگزاری رویداد گوگل I/O از یک مشخصه جالب مبتنی بر وب برای اسمارت‌فون‌ها رونمایی کرد. این مشخصه به تشخیص وضعیت سلامت پوست کمک کرده و برای شناسایی امراض پوستی از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. بعلاوه کمپانی به برنامه‌های خود در حوزه هوش مصنوعی و استفاده پزشکان از آن‌ها جهت تشخیص بیماری‌های سرطان پستان و سل اشاره کرد.

شرکت گوگل قبلا تصویر پیش‌نمایشی از ابزار کمکی درماتولوژیک خود مبتنی بر هوش مصنوعی را به اشتراک گذاشت. اکنون ورژن رسمی این محصول آماده شده است. این ابزار یکی از مشخصه‌های بومی برنامه Google Search به‌شمار رفته و به منظور ثبت 3 تصویر متفاوت از زوایای مختلف قسمتی از بدن که موردنظر کاربر است؛ از دوربین گوشی وی استفاده می‌کند. کارآیی این ابزار صرفا به پوست بدن محدود نیست؛ بلکه قادر به تشخیص شرایط درماتولوژیکی مو و ناخن‌ها نیز خواهد بود.

پس از ثبت تصویر از منطقه موردنظر بدن، ابزار هوشمند چندین پرسش را از کاربر مطرح خواهد کرد. این سوالات اطلاعاتی نظیر نوع پوست، مدت زمان مواجهه با مشکل و سایر علائم احتمالی را از کاربر جویا خواهند شد. این داده‌ها در راستای تشخیص بیماری به ابزار هوشمند کمک می‌کنند. در ادامه این ابزار بسته به شرح حال بیمار اطلاعات و تصاویری را نمایش خواهد داد. بعلاوه برخی اطلاعات رسمی از جانب متخصص پوست نیز در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. در حال حاضر 280 وضعیت مختلف درماتولوژی در پایگاه داده این برنامه تعریف شده است. همچنین این برنامه از بسیاری از تکنیک‌های مشابه سی‌تی اسکن‌ها جهت تشخیص بیماری چشم دیابتی و سرطان ریه بهره می‌گیرد.

گوگل اعلام کرده که نظر تشخیصی ارائه شده توسط این ابزار هوشمند صرفا جنبه پیشنهادی داشته و هدف آن ارائه اطلاعات بیش‌تر به کاربران است. بنابراین شما در صورت مواجهه با هرگونه مشکل کماکان بایستی به‌دنبال دریافت کمک‌های پزشکی باشید.

بر اساس اعلام کمپانی هر ساله حدودا 10 میلیون جستجو با موضوع مشکلات پوست، مو و ناخن توسط موتور جستجوگر گوگل انجام می‌شود. 2 میلیارد نفر از مردم جهان به‌نوعی با این مشکلات دست‌به‌گریبان هستند. ابزار هوشمند درماتولوژی جدید ابتدا در اواخر سال جاری در کشورهای اتحادیه اروپا عرضه خواهد شد. این ابزار تائیدیه‌های بالینی لازم را دریافت نموده و به‌عنوان یک دستگاه پزشکی کلاس 1 در اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است؛ اما این ابزار هنوز در ایالات‌متحده مورد تائید قرار نگرفته است.

2 در مورد “شرکت گوگل از یک ابزار هوشمند جهت تشخیص امراض پوستی رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH