رییس بانک مرکزی: از اقدامات شتابزده نسبت به بازار ارزهای‌دیجیتال خودداری خواهیم کرد

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی کشور، در خصوص بازار رمزارزها اعلام کرد: تا زمان ترسیم نقشه راه اقتصادی کشور در خصوص ارزهای دیجیتال، از هرگونه تصمیم شتابزده در این خصوص خودداری خواهیم کرد.

در چند ماه اخیر موضوع بسته شدن درگاه‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال از سوی برخی مسئولین ارشد سیاسی مطرح شده و علی‌رغم آنکه تا کنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته اما فعالین این حوزه و سرمایه‌‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال در خصوص تصمیم‌گیری‌های ناگهانی و غیرکارشناسانه در خصوص بسته شدن درگاه‌های خرید و فروش ارز دیجیتال، ابراز نگرانی کردند.

شایعات مسدود شدن صرافی‌های فعال در حوزه رمزارزها با نامه‌ای که هفته گذشته محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی برای رییس بانک مرکزی و وزیر امور اقتصاد و دارایی پررنگ‌تر شد.

رییس مجلس در این نامه اعلام کرد: با وجود گذشت سال‌ها از ظهور پدیده ارزهای دیجیتال، تاکنون اقدام موثری در جهت شفافیت فعالیت و قوانین این حوزه صورت نگرفته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سمت صرافی‌های ارز دیجیتال، حجم معادلات در این حوزه با حجم معادلات روزانه سهام در بازار بورس برابری می‌کند، اما بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی تاکنون هیچ اقدام خاصی در خصوص این حجم گسترده مبادلات روزانه و واریزی وجوه به حساب صرافی‌ها انجام نداده‌اند.

رییس مجلس متذکر شد که بانک مرکزی به عنوان متولی اصلی نظام پولی کشور باید هر چه سریع‌تر در این خصوص اقدام کند و یک برآورد قابل اطمینان در خصوص آینده این فناوری و اثرات آن بر روی اقتصاد و نظام پولی کشور ارائه دهد.

حال همتی، رییس بانک مرکزی در پاسخ به شایعاتی که در خصوص مسدودسازی درگاه‌های خرید و فروش ارز دیجیتال منتشر شده تاکید کرد: مدیریت مبادلات بازار ارزهای دیجیتال، نیازمند بررسی همه‌جانبه، جامع و منسجم است. ما اعتقاد داریم پیش از هرگونه اقدام سلبی یا حتی تسهیل‌گری باید میان تمام عوامل و ذینفعان هماهنگی لازم صورت گیرد.

همتی تاکید کرد که سیاست بانک مرکزی نسبت به بازار رمزارزها منفعل نیست، وی در این خصوص تصریح کرد: شایعات زیادی در این مورد منتشر شده اما اعلام می‌کنیم که در راستای تبیین راهبرد کلان کشور با بخش‌های مختلف حاکمیت و دولت مذاکره داشتیم تا با همکاری مرکز ملی فضای مجازی بتوانیم الگوی فکری و ذهنی یکپارچه‌ای در بدنه اجرایی کشور ایجاد کرده و اقدامات موثری برای ایجاد شرایط بهینه برای کشورمان انجام دهیم.

رییس کل بانک مرکزی با تاکید به نقش پررنگ مجلس در این راه اعلام کرد: بانک مرکزی تا زمان ترسیم این نقشه راه، از انجام هرگونه اقدام شتابزده‌ای که این روزها شایعات آن به گوش می‌رسد، خودداری می‌کند.

4 در مورد “رییس بانک مرکزی: از اقدامات شتابزده نسبت به بازار ارزهای‌دیجیتال خودداری خواهیم کرد”

  1. جان مادرتون cryptoland باز کنید مردم پولهاشون و بردارن
    یکی دیگه کلاهبرداری کرده ،ما چرا باید تاوان بدیم
    قیمت ارز دیجیتال داره ریزش میکنه ماهم دسترسی نداریم حداقل بفروشیم ،باید بشینیم از بین رفتن سرمایه رو تماشا کنیم

  2. اول ممنوع میکنن بعد میخوان قانون بزارن. خب بر طبق چه قانونی ممنوع کردن؟؟
    تازه مجلس که باید قانون بزاره بعد دولت اجرا کنه.
    چرا قیمه هارو میریزن تو ماستا؟

  3. با این کارا مردم دیگه به بورس برنمیکردن و ناامید شدن. و متاسفانه با این ریزش ارز دیجیتال هم نامید تر شدن

  4. کامله مشخصه اقدام چی میخواد باشه. مثل چین عمل میکنن دیگه.
    به رسمیت نمیشناسن ولی واسه خودشون مزرعه استخراج میزنن که ارز آوری کنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH