حدود 4.5 درصد از بیت‌کوین‌های جهان در ایران استخراج می‌شود!

طبق مطالعات معتبر بین‌المللی، 4.5 درصد از بیت کوین جهان در ایران استخراج می‌شود.

بر اساس جدیدترین مطالعات موسسه تحقیقاتی بلاکچین به نام الیپتیک، بیش از 4.5 درصد از بیت کوین جهان در ایران استخراج می‌شود، این استخراج سالانه حدود یک میلیارد دلار برای ایران درآمد دارد و کشورمان می‌تواند از این ظرفیت چند صد دلاری جهت کاهش اثر تحریم‌ها و مبادلات مالی و اقتصادی در بازارهای جهانی استفاده کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از استخراج کنندگان بیت‌کوین توسط مرکز آلترنیتیو فایننس تا آورین سال 2020 و همچنین داده‌های دیگر منابع از جمله ارقام نیروگاه برق وابسته به وزارت نیرو ایران، تخمین زده می‌شود که حدود 600 مگاوات برق در ایران برای استخراج بیت کوین مصرف شده باشد.

شرکت الیپتیک بر اساس این داده‌ها، مقدار استخراج در ایران را حدود 4.5 درصد به ارزش یک میلیارد دلار تخمین زده است.

لازم به ذکر است که بیت کوین و اکثر ارزهای دیجیتال، در اثر فرایندی مجازی با عنوان استخراج یا ماینینگ ایجاد می‌شود، برای انجام این عملیات به رایانه‌های قدرتمند به جهت حل مسائل ریاضی گسترده نیاز است که مصرف بالایی دارند. به این ترتیب استخراج بیت کوین به طور مستقیم با مصرف برق در ارتباطات است و از این راه می‌توان میزان استخراج یک مجموعه یا کشور را تخمین زد.

شرکت الیپتیک در گزارش خود اعلام کرد که ایران دسترسی زیادی به منابع سوخت‌های فسیلی دارد و از این طریق می‌توانید برق فراوانی تولید کند.  همچنین استخراج بیت کوین ظرفیتی را برای ایران ایجاد کرده تا اثر تحریم‌های اقتصادی بر علیه خود را کمرنگ کند. الیپتیک اشاره می‌کند که ذخایر بالای نفت و گاز در ایران می‌تواند به کمک اقتصاد کشور بیاید و راهی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها از طریق استخراج بیت کوین باشد.

برق مورد نیاز برای استخراج ارزهای دیجیتال در کشور معادل با سوخت سالانه 10 میلیون بشکه نفت است، این مقدار 4 درصداز کل صادرات نفت ایران را تشکیل می‌دهد.

13 در مورد “حدود 4.5 درصد از بیت‌کوین‌های جهان در ایران استخراج می‌شود!”

  1. ما که مثلا نمیدونیم توسط کدوم نهاد! چون ماینرای مردم رو که ریختن و ازشون دزدیدن و این حجم توسط مردم ماین نمیشه! پولشم خوراک پولشویی و خرید کالاهای خاصه :دی

    1
    7
  2. کاپیتان شهنازی

    کاپیتان شهنازی هستم !! من با سی سال خدمت میگم امکان نداره قطعی برق ربطی به استخراج بیت کوین داشته باشه
    برقه فقط بخاطر خشکسالی قطع میشه ، نه بخاطر استخراج بیت کوین توسط چینی ها عزیز و ماها نیست
    حتی بخاطر صادرات برق به کشورهای همسایه مثل عراقم نیست
    من با سی سال خدمت میگم بخاطر خشکسالی و طبیعی برق قطع بشه

    6
    2
    1. محمد علی احمدی

      کاپیتان عزیز من تو دبیرستان یاد گرفتم برق مثل آب نیست که نشه تولید کرد و به خشکسالی ربط داشته باشه!!!! الان همین آشغالی که روزانه تولید میکنیم رو ازش برق تولید میکنن! ۴ تا پنل خورشیدی بذارن رو ساختمونا برق تولید میشه اتفاقا خوراکش همین خشکسالیه! از باد از آب از رعد و برق از هرچی که فکرش رو بکنی برق تولید میشه

  3. این کار برای مردم خلاف و حرومه . برای دولت مباحه .
    فقط شامورتی بازی درآوردند تا همه دستگاه ها رو از دست مردم مفتی و با جریمه و ترسوندن جمع کنن تا برای خودشون دلار جمع کنن . به کسی هم که حساب پس نمیدن . خدا لعنتشون کنه .

    2
    3
    1. ایا میدونی که در سیستم دنیا دعا و نفرین کار نمیکنه؟ امریکاییا انگلیسارو با جنگ و گلوله انداختن بیرون نه نفرین

      1
      2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH