دستور رییس جمهور برای عدم مسدودسازی درگاه‌های مبادلات ارزهای دیجیتال

حسن روحانی رییس جمهور کشور، با ارسال نامه‌ای به رییس کل بانک مرکزی درخواست کرد تا اقدامی در خصوص بسته شدن درگاه‌های پرداخت اینترنت صرافی ارزهای دیجیتال صورت نگیرد.

این نامه توسط محمود واعظی، رییس دفتر ریاست جمهوری به عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی نوشته شده که در آن ضمن اشاره به مباحث جلسه اقتصادی دولت، به موضوع عدم بسته شدن درگاه بانکی صرافی‌های ارزدیجیتال نیز تاکید شده است.

در چند وقت اخیر با توجه به انتشار شایعاتی مبنی بر مسدودسازی درگاه‌های صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال و عدم صدور مجوز برای ادامه فعالیت آن‌ها، کارزاری از سمت انجمن فناوران بلاک چین، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و انجمن صنفی فناوری نوین مالی ایجاد شد و در نامه‌ای با امضای بیش از 60 هزار نفر از فعالان این حوزه، درخواست شد تا جهت جلوگیری از مسدودسازی درگاه‌های اینترنتی اقدام شود.

این کارزار پس از نامه محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی به عبدالناصر همتی ایجاد شد، قالیباف با ارسال نامه‌ای به رییس بانک مرکزی و وزیر امور اقتصاد و دارایی خواست تا قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال در کشور مشخص و شفاف شود. وی همچنین تاکید کرد که تا زمان وضع قوانین شفاف در این حوزه، برای هیچکدام از صرافی‌های ارز دیجیتال، مجوز رسمی صادر نشود.

البته محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، تاکید کرد که مسدوسازی صرافی‌های مجازی رمزارزها در دستور کار مجلس نیست.

چند روز پس از ارسال این نامه، سینا استوی، مدیر صرافی کریپتولند به دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، به اتهام اختلال در نظام اقتصادی بازداشت شد تا بازار شایعات بسته شدن صرافی‌های ارزهای دیجیتال داغ‌تر شود.

پس از این اتفاقات، رییس بانک مرکزی در پاسخ به شایعاتی که در خصوص مسدودسازی درگاه‌های خرید و فروش ارز دیجیتال منتشر شد اعلام کرد: مدیریت مبادلات بازار ارزهای دیجیتال، نیازمند بررسی همه‌جانبه، جامع و منسجم است. ما اعتقاد داریم پیش از هرگونه اقدام سلبی یا حتی تسهیل‌گری باید میان تمام عوامل و ذینفعان هماهنگی لازم صورت گیرد. بانک مرکزی تا زمان ترسیم این نقشه راه، از انجام هرگونه اقدام شتاب‌زده‌ای که این روزها شایعات آن به گوش می‌رسد، خودداری می‌کند.

حال با نامه رییس جمهور به نظر می‌رسد که نگرانی‌ها در خصوص ادامه فعالیت درگاه‌های مبادلات رمزارزها فعلا پایان یافته و باید دید در آینده چه تصمیمی در این حوزه گرفته می‌شود.

3 در مورد “دستور رییس جمهور برای عدم مسدودسازی درگاه‌های مبادلات ارزهای دیجیتال”

  1. اینا فقط واسه اینکه با همدیگه مخالفت کنن اینکارارو مکنن
    نه از روی کار علمی و دلایل اقتصادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH