آمادگی هشت شرکت ایرانی برای تولید 14 میلیون تلفن هوشمند بومی

طبق اعلام ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هشت شرکت ایرانی برای ورود به طرح تولید 14 میلیون تلفن هوشمند طی 5 سال آینده، اعلام آمادگی کردند.

هاشمی با شرح فرایند آخرین فراخوان برای همکاری با شرکت‌های ایرانی جهت تولید 14 میلیون تلفن هوشمند طی 5 سال آینده اعلام کرد: در راستای مصوبه سال 98 شورای عالی فضای مجازی مبنی بر دستیابی به ۲۰ درصد از سهم بازار گوشی هوشمند با استفاده از محصولات داخلی، تصمیم گرفتیم تا با همکاری نهادهای ذی‌ربط مانند سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت صنعت، مرکز ملی فضای مجازی و بخش خصوصی فعال در حوزه تولید و واردات گوشی همراه هوشمند، “طرح جامع حمایت از توسعه زیست‌بوم همراه، توسعه بازار و فناوری تولید گوشی‌های هوشمند داخلی” را تدوین کنیم.

در اردیبهشت ماه سال جاری، فراخوان حضور در این طرح به تمامی شرکت‌های تولید کننده ایرانی داده شد که هشت شرکت با سابقه و قدیمی، برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کردند.

بر همین اساس قرار است طی یک دوره 5 ساله، بیش از 14 میلیون تلفن هوشمند در کشور تولید شود، این طرح به ایجاد 43 هزار شغل و یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی منجر خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در خصوص سیاست صنعتی تولید تلفن هوشمند در کشور توضیح داد: ما به دنبال آن هستیم تا در ابتدا با افزایش مشخصه‌های تولید و تسهیل در دستیابی آن‌ها به بازارهای جهانی و صادرات بخشی از محصولات خود، تولید کنندگان بیشتری را به همکاری در این طرح جلب کنیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه در سال اول، با مشارکت و حمایت تولیدکنندگان برتر ظرفیت تولید به صورت SKD (قطعات نیمه سوار شده) خواهد بود، در سال دوم با توجه به ارتقای فناوری تولید با ظرفیت CKD (حدود 60 درصد از کل تولیدات) کار کرده و در ادامه این روند از سال سوم تا پنجم با افزایش مهارت ساخت و توانمندسازی داخل به دنبال ایجاد مزیت در جهت حضور رقابتی در بازارهای داخل و منطقه خواهیم بود.

3 در مورد “آمادگی هشت شرکت ایرانی برای تولید 14 میلیون تلفن هوشمند بومی”

  1. هرزمان سه نفر ایرانی یک انتخاب و تصمیم بگیرند اون وقت میشه گفت کاری انجام داد .
    یک گوشی ایرانی رفت جیب عقب و دیگه درنیومد

  2. غلامعلی قاسمیان نژاد

    چرا از سابقه های قبل درس نمیگیرن ؟
    ولی خب از یه طرفی هم منطقیه دیگه . یه بودجه کلفت میگیرن بین خودشون تقسیم میکنن
    ما هم یه گوشی میخریم راحت تو جیب بره و در بیاد
    دستتون درد نکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH