پیش‌بینی صحیح یک ابرکامپیوتر از قهرمان سه لیگ معتبر فوتبال در اروپا

در آذرماه سال گذشته بود که در خبری نوشتیم، بر اساس سیستم پیش‌بینی سایت مشهور Fivethirtyeight طبق دیتا‌هایی که از سابقه عملکرد باشگاه‌ها در گذشته و در فصل جاری مسابقات فوتبال در اروپا به یک ابرکامپیوتر هوشمند داده شده است، تیم فوتبال بایرن مونیخ امسال نیز به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا خواهد رسید و منچسترسیتی، اینترمیلان، بارسلونا و بایرن مونیخ، به ترتیب قهرمان لیگ‌ برتر انگلیس، سری‌آ ایتالیا، لالیگا اسپانیا و بوندسلیگا آلمان خواهند شد.

حال با توجه به پایان فصل جاری فوتبال در اروپا می‌توان گفت که ابرکامپیوتر یاد شده از پنج لیگ مطرح، سه مورد را درست و دو قهرمان را به‌نادرست پیش‌بینی کرد.

این ابرکامپیوتر پیش‌بینی‌کرده بود که تیم‌های منچسترسیتی و بایرن مونیخ به فینال لیگ‌قهرمانان این فصل خواهند رسید و بایرن مونیخ نیز در نهایت قهرمان خواهد شد، همچنین پیش‌بینی شده بود که چهار تیم بارسلونا، لیورپول، بایرن مونیخ و منچستر سیتی، چهار تیم نیمه نهایی لیگ قهرمانان امسال هستند و این تیم‌ها در کنار چلسی، اتلتیکو مادرید، دورتمند و رئال مادرید، 8 تیم برتر اروپا خواهند بود.

اما پیش‌بینی این ابرکامپیوتر بر اساس دیتا‌ها و منطق ریاضی نادرست بود و چهار تیم رئال مادرید، چلسی، منچستر سیتی و پاری‌سن‌ژرمن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان این فصل راه‌ یافته و چلسی با شکست رئال مادرید و منچستر سیتی در نهایت به مقام قهرمانی رسید، به این ترتیب ابرکامپیوتر یاد شده توانست یک پای فینال UCL امسال را به درستی پیش‌بینی‌ کند.

این ابر کامپیوتر قهرمان پریمیرلیگ، بوندسلیگا و قهرمان سری‌آ ایتالیا را نیز درست پیش‌بینی کرد، منچستر سیتی در انگلیس، بایرن مونیخ در آلمان و اینتر میلان در ایتالیا قهرمان لیگ خود شدند، از این بین پیش‌بینی قهرمانی اینتر میلان با توجه به قهرمانی تیم یوونتوس در 9 فصل متوالی این رقابت‌ها کار دشواری به نظر می‌رسید.

نکته قابل توجه آن است که در هنگام انتشار این پیش‌بینی منچستر سیتی در میانه جدول حضور داشت و چند باخت متوالی را تجربه کرده بود اما ابرکامپیوتر به درستی پیش‌بینی کرد که سیتی از بحران در آمده و نه تنها قهرمان اروپا می‌شود بلکه به فینال لیگ قهرمانان نیز خواهد رسید.

همچنین به جز قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، این ابر کامپیوتر از میان 4 لیگ مطرح اروپایی، قهرمان 3 لیگ را به درستی پیش‌بینی کرد.

2 در مورد “پیش‌بینی صحیح یک ابرکامپیوتر از قهرمان سه لیگ معتبر فوتبال در اروپا”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH