ال‌جی رسما تولید گوشی‌های تلفن‌ همراه را از امروز متوقف کرد

شرکت ال‌جی در اوایل ماه آوریل رسما تائید کرد که از کسب‌وکار گوشی‌های موبایل کناره‌گیری می‌کند. با این‌حال تولیدکننده کره‌ای برای توقف فعالیت‌های خود نیازمند فرصت بود. بر اساس گزارشات مخابره شده از کره‌جنوبی، 10 خرداد ماه آخرین روز تولید گوشی‌ها و تبلت‌های ال‌جی به‌شمار می‌رود.

کمپانی کره‌ای برای مدتی به پشتیبانی از دستگاه‌های فعلی خود ادامه خواهد داد. مدل‌های برتر از پشتیبانی نرم‌افزاری 3 ساله بهره‌مند خواهند شد. برخی مدل‌ها از جمله هندست‌های سری Q به‌روزرسانی اندروید 12 را دریافت خواهند کرد؛ در حالی‌که جدیدترین اسمارت‌فون‌های ممتاز ال‌جی احتمالا از به‌روزرسانی اندروید 13 نیز بهره‌مند خواهند شد. بعلاوه کاربران برای مدت 4 سال پس از تاریخ تولید دستگاه قادر به دریافت خدمات پس از فروش خواهند بود.

اکثر گوشی‌های ال‌جی توسط کارخانه ال‌جی الکترونیکس واقع در کشور ویتنام تولید می‌شدند؛ اما اکنون این مرکز به تولید لوازم‌خانگی تغییر کاربری خواهد داد. ال‌جی پیش‌تر به منظور حفظ اشتغال کارگران کارخانه تولید اسمارت‌فون بخشی از ظرفیت سایت تولید ویتنام خود را به لوازم‌خانگی اختصاص داده بود. سایر کارگران باقی‌مانده از خطوط تولید گوشی‌های تلفن همراه نیز تا پایان ماه جولای تعیین تکلیف خواهند شد.

کارخانه شهر هایپ‌هونگ در سال 2015 تاسیس شد و علاوه بر ساخت گوشی‌های موبایلی در زمینه تولید تلویزیون و لوازم‌خانگی نیز فعالیت می‌کرد. بعلاوه شرکت‌های زیرمجموعه ال‌جی شامل LG Innotek و ال‌جی دیسپلی نیز به تولید ماژول‌های دوربین و نمایشگر در این مرکز مشغول بودند. ال‌جی با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی در خصوص سرنوشت کارخانه هایپ‌هونگ توضیحاتی را ارائه نموده است.

بر اساس گزارش وبسایت Korea Herald چنین تغییر رویکردی محتاطانه به‌نظر می‌رسد. این وبسایت در اوایل وقت امروز گزارش داد که ال‌جی الکترونیکس با ثبت رکورد فروش 6.3 میلیارد دلاری در 3 ماهه دوم سال 2021 در مسیر تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم‌خانگی در جهان قرار گرفته است. ال‌جی طی 3 ماهه اول و اکنون 3 ماهه دوم سال جاری از بزرگ‌ترین رقیب خود موسوم به کمپانی Whirlpool پیشی گرفته و بر اساس پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران این برتری تا پایان سال 2021 نیز ادامه خواهد یافت.

کارخانه ال‌جی در شهر هایپ‌هونگ زمانی مرکز تولید اسمارت‌فون‌های شرکت به‌شمار می‌رفت و اکنون به تولید لوازم‌خانگی اختصاص خواهد یافت

در عین‌حال شعبات شرکت اپل در کشور کره تلاش می‌کنند تا با پیشنهاد یک برنامه تجاری توجه مالکان فعلی هندست‌های ال‌جی را به خود جلب نمایند. بر این اساس غول کوپرتینویی در شرایط خاصی با دریافت مبلغ تنها 150 هزار وون کره (135 دلار) یک عدد آی‌فون 12 یا آی‌فون 12 مینی را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد (به‌عنوان مثال گوشی ال‌جی کاربران بایستی از اتصال 4G یا 5G پشتیبانی نموده و برای مدت حداقل 1 ماه مورد استفاده قرار گرفته باشد).

فروش محدود اسمارت‌فون ال‌جی ولوت 2 پرو با مشکلاتی مواجه شد

شرکت ال‌جی به‌عنوان خداحافظی نهایی با کسب‌وکار اسمارت‌فون قصد داشت تا تعداد محدودی (حدودا 3000 دستگاه) از گوشی‌های رول شونده ال‌جی ولوت 2 پرو را به کارمندان خود بفروشد. با این‌حال این برنامه مطابق انتظارات پیش نرفت. برخی کارشناسان دلیل چنین پدیده‌ای را ازدحام بالای تقاضا برای این هندست اعلام کردند. 

2 در مورد “ال‌جی رسما تولید گوشی‌های تلفن‌ همراه را از امروز متوقف کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH