گوشی پیکسلی تاشو گوگل از پوشش UTG ساخت سامسونگ دیسپلی استفاده خواهد کرد

بر اساس گزارش وبسایت ETNews ظاهرا سامسونگ دیسپلی تصمیم گرفته تا پوشش شیشه‌ای فوق‌العاده باریک (UTG) ساخت خود را به سایر شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون (به غیر از سامسونگ الکترونیکس) نیز بفروشد. پیش از این روکش‌های UTG صرفا در اختیار سامسونگ الکترونیکس قرار می‌گرفتند؛ لذا گوشی‌های گلکسی تنها دستگاه‌های تاشو مجهز به این گونه از گلس‌ها به‌شمار می‌رفتند. پوشش UTG در مقایسه با نمونه‌های پلاستیکی برتری‌های متعددی دارد.

با این‌حال اکنون سامسونگ دیسپلی معتقد است که گوشی‌های تاشو گلکسی از حاشیه امنیت کافی برای حفظ جایگاه برتر خود در بازار برخوردار هستند و دسترسی دستگاه‌های رقیب به روکش UTG موقعیت تولیدات سامسونگ را تهدید نخواهد کرد. بعلاوه به‌نظر می‌رسد که سامسونگ دیسپلی گسترش فعالیت‌های تجاری خود (و کمپانی شریک با نام Dowoo Insys) را به حفظ انحصار در صنعت ترجیح می‌دهد. در حال حاضر سامسونگ تنها تامین‌کننده پوشش‌های UTG در جهان به‌شمار می‌رود.

در گزارش فوق به نام شرکت گوگل نیز اشاره شده است؛ پدیده‌ای که نشان می‌دهد گوشی پیکسلی تاشو گوگل نیز از فناوری UTG و پنل آمولد انعطاف‌پذیر ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد. یک شایعه پیش‌تر مخابره شده ادعا می‌کرد که این هندست دقیقا همانند گلکسی زد فولد 3 مجهز به یک دوربین زیر نمایشگر نیز خواهد بود. هندست گوگل احتمالا از همان فناوری به‌کارگیری شده در گجت ساخت سامسونگ بهره خواهد برد.

تصویری از طرح مفهومی گوشی پیکسلی تاشو گوگل

بر اساس این برنامه شرکت سامسونگ دسترسی سایر تولیدکنندگان به روکش‌های UTG خود را در 6 ماهه دوم سال 2021 امکان‌پذیر خواهد کرد. اما گوگل احتمالا نخستین شرکتی نیست که از این فناوری استفاده خواهد کرد. بر اساس شایعات اخیر برخی کمپانی‌های دیگر از جمله هواوی و شیائومی نیز علاقه‌مندی خود جهت استفاده از روکش‌های UTG را ابراز نموده‌اند.

این مسیر مشابه رویکرد سامسونگ دیسپلی در رابطه با پنل‌های سوپر آمولد تولیدی خود است. در ابتدای امر این پنل‌ها صرفا توسط دستگاه‌های سامسونگی مورد استفاده قرار گرفته و موجب تمایز آن‌ها از سایر گجت‌ها شدند. اما اکنون نمایشگرهای آمولد سامسونگ به شکل گسترده در محصولات سایر برندها نیز به‌کار گرفته می‌شوند.

2 در مورد “گوشی پیکسلی تاشو گوگل از پوشش UTG ساخت سامسونگ دیسپلی استفاده خواهد کرد”

  1. سامسونگ دیسپلی اگه نبود برندای دیگه چیکار میکردن
    یعنی فک کنم ما هنوز توی تکنولوژی ده سال پیش سر میکردیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH