ساخت نسل جدید پردازنده‌های اگزینوس، با پردازنده‌های گرافیکی AMD

در اوایل سال میلادی، سامسونگ به‌طور رسمی از ساخت نسل جدید پردازنده‌های اگزینوس با پردازنده‌های گرافیکی AMD، برای گوشی‌های پرچمدار خود خبر داد. اما متاسفانه تاریخ معرفی آن‌ها را مشخص نکرد. حالا، AMD جزئیات بیشتری درباره این پردازنده‌ها، در رویداد کامپیوتکس 2021 فاش کرد.

مدیرعامل AMD، دکتر لیسا سو، به‌صورت رسمی در سخنرانی‌اش در این رویداد اذعان کرد که پردازنده‌ی گرافیکی همراه با اگزینوس سامسونگ برپایه معماری RDNA2 خواهد بود. این خبر نشان از آمدن نسل جدیدی از پردازنده‌های گرافیکی در گوشی‌های موبایل می‌دهد. برای مثال، این نسل از پردازنده‌های گرافیکی، تکنولوژی ray tracing و حتی بهبود در مصرف انرژی را به همراه دارند.

برای آن‌هایی که از معماری‌ مختلف پردازنده‌ها اطلاعی ندارند، باید بگوییم که معماری RDNA2، همان معماری است که در پردازنده‌های گرافیکی جدید AMD یعنی سری Radeon 600 و حتی پلی‌استیشن 5 و سری جدید ایکس‌باکس استفاده شده است. در طول سخنرانی، مدیرعامل AMD گفت: «سالهاست که با سامسونگ در حال همکاری برای نوآوری در زمینه پردازش گرافیکی در موبایل هستیم و خوشحالیم که اعلام کنیم که قرار است Graphic IP شخصی‌سازی شده برای نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، همراه با توانایی ray tracing (پیگیری پرتوی) و variable rate shading را به ارمغان بیاوریم.”

سری پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ، همیشه در معرض انتقاد برای ضعف در زمینه‌ عملکرد گرافیکی بوده‌اند. اما نسل جدید پردازنده‌ها قرار است بازی را عوض کند. ظاهرا قرار است سامسونگ جزئیات بیشتری را درباره پردازنده‌های جدیدش اعلام کند. پس با ما همراه شوید تا در مورد این پردازنده‌ها به روز باشید.

پردازنده اگزینوس سامسونگ

4 در مورد “ساخت نسل جدید پردازنده‌های اگزینوس، با پردازنده‌های گرافیکی AMD”

  1. خیلی مونده که به حد پردازنده های دیگه برسه ولی سامسونگ نشون داده توی هر زمینه ای که وارد شده تونسته حرفی واسه گفتن داشته باشه

  2. چه فایده اگزینوس پردازنده داغ شونده و غیر بهینه هست و با گرافیک جدید مشکلش حل نمی شود !

    حتی بازی های با کیفیتی هم برای استفاده از این گرافیک برای اندروید وجود ندارد 1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH