هواوی واچ 3 با سیستم‌عامل HarmonyOS و شارژدهی 3 روزه باتری رسما معرفی شد

از زمان عرضه آخرین اسمارت‌واچ سری GT هواوی تقریبا 4 سال سپری شده است. مدل‌های سری GT از امکانات محدودی برخوردار هستند. اما شرکت هواوی بالاخره از اسمارت‌واچ جدید خود رونمایی کرد. این محصول یکی از نخستین دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0 به‌شمار می‌رود.

در واقع ساعت‌های هوشمند جدید هواوی شامل 2 مدل مختلف با اسامی هواوی واچ 3 و هواوی واچ 3 پرو هستند. مدل پرو دارای بدنه‌ای متفاوت از جنس مواد اولیه اعلاء و باتری با شارژدهی مطلوب‌تر است. در ابتدا به بررسی مدل پایه موسوم به هواوی واچ 3 می‌پردازیم:

هواوی واچ 3

این مدل مجهز به تاج قابل چرخش سه‌بعدی است. این تاج جایگزین دکمه فوقانی سمت راست ساعت شده است. هواوی استدلال می‌کند که این سبک از طراحی موجب ایجاد روشی بصری جهت پیمایش در رابط کاربری شده و کماکان در برابر آب و هوا مقاوم است. این تاج برخلاف نمایشگرهای لمسی با دست‌های مرطوب و حتی دستکش نیز کار می‌کند.

کاهش ضخامت حواشی اطراف صفحه‌نمایش تا بیش‌ترین حد ممکن یکی دیگر از اولویت‌ها در طراحی این مدل به‌شمار می‌رود. پنل آمولد 1.43 اینچی این مدل در مقایسه با کلیه ساعت‌های پیشین کمپانی یک سروگردن بزرگتر است؛ اما این پنل کماکان از طراحی مشابهی بهره می‌گیرد.

روشنایی این نمایشگر کماکان بسیار زیاد بوده و معادل با 1000 نیت است. بعلاوه چگالی پیکسلی نمایشگر نیز برابر با 326ppi است. این نمایشگر با استفاده از شیشه تقویت شده محافظت می‌شود. بدنه ساعت از جنس فولاد ضدزنگ با کیفیت بالا و پنل پشتی نیز از جنس سرامیک ساخته شده است. هواوی الگوهای طراحی متنوعی شامل Active (همراه با بند سیلیکونی)، Classic (مجهز به بند چرمی)، Elite (با بند فلزی) و Classic (با بند Milanese) را برای ساعت هوشمند خود ارائه نموده است.

مجموعه سنسورهای قسمت پشتی ساعت شامل حسگر سنجش ضربان قلب، ردیاب اکسیژن خون (SpO2) و سنجش دمای پوست است. این سنسورها با محوریت ساعت عمل نموده و از قابلیت ردیابی 24 ساعته و 7 روزه میزان استرس و کیفیت خواب برخوردار هستند. تمامی این امکانات در تشخیص مشکلات سلامت به کاربران کمک می‌کنند.

هواوی واچ 3 به تنهایی نیز قابل استفاده است. این ساعت مجهز به eSIM بوده و از قابلیت برقراری اتصال داده 4G و البته برقراری تماس برخوردار است. بعلاوه هواوی واچ 3 قادر به پخش موسیقی از سرویس Huawei Music و ارسال آن‌ها به هدفون‌های بلوتوث کاربر است. موضوع جالب‌توجه اینکه از تماس‌های ویدیویی نیز پشتیبانی می‌شود؛ اگرچه از سنسور دوربین خبری نبوده و این ارتباط ویدیویی به‌صورت یک طرفه خواهد بود.

هواوی واچ 3

هواوی با افتخار اعلام می‌کند که اکنون اسمارت‌واچ این شرکت به فروشگاه AppGallery دسترسی دارد. این موضوع بدان معناست که کاربران بدون نیاز به اسمارت‌فون می‌توانند برنامه‌های HarmonyOS را مستقیما روی ساعت دانلود و نصب نمایند. کمپانی پیش‌تر با چندین توسعه‌دهنده مختلف در خارج از مرزهای چین همکاری نموده است؛ افرادی که نرم‌افزارهای خود را برای پلتفرم جدید منتشر نموده‌اند.

با توجه به امکان نصب برنامه‌های متعدد اکنون رابط کاربری دارای یک لانچر شبکه‌ای است. کاربران قادر به پیمایش و بزرگنمایی لانچر هستند؛ قابلیتی که موجب می‌شود جستجو و یافتن اپلیکیشن‌ها در مقایسه با روش پیمایش در یک لیست به‌مراتب آسان‌تر باشد.

شارژدهی باتری در حالات استاندارد با اتصال 4G فعال معادل 3 روز است. این میزان شارژدهی باتری برای یک اسمارت‌واچ کاملا مطلوب است. همچنین کاربران با فعال‌سازی حالت Ultra-Long Lasting Mode می‌توانند شارژدهی باتری ساعت را تا 14 روز افزایش داده و کماکان از امکانات مهم دستگاه شامل سنجش SpO2، برقراری تماس از طریق بلوتوث، 14 حالت تمرینی مختلف و حتی واچ فیس‌های متحرک بهره‌مند شوند.

هواوی واچ 3 از بالغ بر 100 حالت تمرینی مختلف شامل 17 حالت تمرینی حرفه‌ای (در فضاهای مسقف و رو باز) پشتیبانی می‌کند. مشخصه تشخیص سقوط نیز در صورت آسیب‌دیدگی کاربر بر اثر سقوط قادر به ارسال پیام هشدار SOS با استفاده از اتصال eSIM است.

هواوی واچ 3 پرو

هواوی واچ 3 پرو از ظاهری به‌مراتب کلاسیک‌تر برخوردار است؛ بنابراین از یک قاب در اطراف نمایشگر بهره می‌گیرد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ فاکتورهایی نظیر شارژدهی باتری، جنس مواد اولیه مورد استفاده و یک قابلیت اضافی موجب تمایز ورژن‌های استاندارد و پرو هواوی واچ 3 از یکدیگر خواهند شد.


بدنه ساعت از جنس تیتانیوم و پنل پشتی آن از سرامیک ساخته شده است. بعلاوه نمایشگر ساعت نیز با گلس سافایر محافظت می‌شود. مدت شارژدهی باتری با اتصال 4G فعال به 5 روز ارتقاء یافته است. بعلاوه با فعال‌سازی حالت Ultra-Long Lasting Mode باتری اسمارت‌واچ تا 21 روز شارژدهی خواهد داشت.

ورژن‌های Elite و Classic هواوی واچ 3 پرو

این مدل یکی از نخستین اسمارت‌واچ‌های مجهز به گیرنده GPS دوبانده (باندهای 1 و 5) محسوب می‌شود. این مشخصه امکان موقعیت‌یابی دقیق‌تر و سریع‌تر حتی در فضاهای شهری شلوغ را فراهم می‌کند.

2 در مورد “هواوی واچ 3 با سیستم‌عامل HarmonyOS و شارژدهی 3 روزه باتری رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH