شرکت هواوی از تبلت‌های جدید سری میت‌پد خود رسما رونمایی کرد

روز گذشته شرکت هواوی در جریان برگزاری رویدادی بزرگ از محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متعددی رونمایی کرد. سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0 اکنون به‌طور رسمی عرضه شده و شرکت هواوی از نخستین تبلت‌های خود مجهز به این پلتفرم بومی رونمایی کرد. تبلت میت‌پد پرو 12.6 یک پرچم‌دار واقعی است که با تبلت‌های سری گلکسی تب S شرکت سامسونگ و سری آی‌پد پرو اپل رقابت می‌کند.

ورژن کوچک‌تر میت‌پد پرو دارای نمایشگر 10.8 اینچی بوده و توان پردازشی آن توسط تراشه اسنپ‌دراگون 870 ساخت کوالکام تامین می‌شود. بدین‌ترتیب پس از مدت زمانی طولانی شاهد عرضه نخستین دستگاه هواوی با تراشه‌ای غیربومی هستیم. تبلت میت‌پد 11 گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری به‌شمار رفته و با بهره‌مندی از برخی امکانات نرم‌افزاری قابل دسترس در مدل‌های گران‌قیمت‌تر، کاربران دانش‌آموز را هدف قرار داده است. توان پردازشی این مدل توسط تراشه سال گذشته اسنپ‌دراگون 865 تامین می‌شود.

هواوی میت‌پد پرو 12.6 و 10.8

مدل‌های جدید میت‌پد پرو نخستین تبلت‌های مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0 به‌شمار رفته و با توجه به اندازه بزرگ فضای نمایشی پنل‌ها شرکت هواوی اقدام به اعمال تغییراتی در راستای ارتقاء قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ نموده است. در حال حاضر هوم اسکرین نه‌تنها از اپلیکیشن‌های دسته‌بندی شده میزبانی می‌کند؛ بلکه با وجود بهره‌مندی از ویجت‌ها و داک مجزا، کنترل پنل و تمرکز روی قابلیت دسترس‌پذیری که نوار کلیه اعمال درون برنامه‌ای را به قسمت جانبی آن‌ها منتقل می‌کند؛ کاربران فضایی مشابه کامپیوترهای دسکتاپ را تجربه خواهند کرد.

هواوی امکان پشتیبانی بهتر از موس در سراسر سیستم‌عامل را فراهم نموده و قابلیت پیش‌نمایش زنده اپلیکیشن‌ها نیز تجربه شبه دسکتاپی را تقویت می‌کند. اکنون شاهد بازگشت مجدد قابلیت تجمیع مولتی اسکرین هستیم. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا نمایشگر گوشی هواوی خود را روی میت‌پد منعکس نموده و قادر به کشیدن و رها کردن فایل‌ها، پاسخ‌گویی به تماس‌ها و تایپ پیام‌های متنی خواهند بود.

امسال حالت میرورینگ یک گام دیگر پیشرفت نموده و اکنون کاربران می‌توانند تبلت خود را به لپ‌تاپ‌های ویندوزی سازگار از برند هواوی متصل نمایند. بعلاوه کاربران قادر خواهند بود تا از تبلت خود به‌عنوان یک دستگاه مستقل طراحی در اپلیکیشن‌هایی نظیر فوتوشاپ استفاده نموده یا حتی از صفحه‌نمایش میت‌پد پرو به‌عنوان نمایشگر دوم جهت توزیع گردش کاری خود بهره‌برداری نمایند.

حالت تجمیع مولتی اسکرین

از جنبه سخت‌افزاری نیز هواوی میت‌پد پرو 12.6 مجهز به نمایشگر اولد 12.6 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل و نرخ نوسازی استاندارد 60 هرتزی است. مدل 10.8 اینچی میت‌پد پرو نیز مجهز به یک پنل IPS LCD با رزولوشن مشابه و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. هواوی دوربین سلفی تبلت را در قسمت میانی حاشیه جانبی نمایشگر تعبیه کرده است. این مشخصه هنگام برقراری تماس‌های ویدیویی تجربه‌‌ای مشابه سیستم‌های لپ‌تاپ را فراهم می‌کند.

این پنل از پخش محتوای HDR10 پشتیبانی نموده و طیف رنگی DCI-P3 را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. بعلاوه کاربران به 8 عدد اسپیکر تنظیم شده توسط کمپانی هارمن کاردن و 4 عدد میکروفون جهت جذب صدا از فواصل حداکثر 5 متری دسترسی دارند. توان پردازشی مدل بزرگتر میت‌پد پرو 12.6 اینچی از طریق تراشه بومی کایرین 9000E تامین خواهد شد؛ در حالی‌که مدل کوچکتر 10.8 اینچی با تراشه اسنپ‌دراگون 870 روانه بازار می‌شود. هر 2 مدل مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌داخلی هستند. پنل پشتی تبلت‌ها از ماژول دوربین سه‌گانه و حسگر تشخیص عمق سه‌بعدی اختصاصی میزبانی می‌کند.

هواوی ادعا می‌کند که میت‌پد پرو 12.6 اینچی به لطف استفاده از باتری غول‌پیکر 10000 میلی‌آمپرساعتی با یک نوبت شارژ برای مدت حداکثر 14 ساعت استفاده ترکیبی شارژدهی خواهد داشت. بعلاوه کاربران به قابلیت‌های شارژ سریع 40 واتی در بستر سیم، شارژ بی‌سیم 27 واتی و شارژ معکوس بی‌سیم 10 واتی دسترسی دارند. از سوی دیگر میت‌پد پرو 10.8 اینچی مجهز به یک باتری 7250 میلی‌آمپرساعتی است. هر 2 مدل از قلم استایلوس جدید M-Pencil هواوی و کیبورد مغناطیسی هوشمند پشتیبانی می‌کنند.


مدل‌های جدید میت‌پد پرو در مدل‌های خاکستری، سبز و سفید عرضه می‌شوند. میت‌پد پرو 12.6 اینچی با برچسب قیمتی 799 یورویی در خرده فروشی‌های اروپایی عرضه می‌شود. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری، زمان عرضه و مناطق موردنظر جهت فروش مدل 10.8 اینچی متعاقبا اعلام خواهند شد.

هواوی میت‌پد 11

مدل غیر پرو میت‌پد 11 مجهز به یک پنل 10.95 اینچی LCD با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. این تبلت مجهز به سیستم اسپیکر چهارگانه تنظیم شده توسط کمپانی هارمن کاردن بوده و از 4 عدد میکروفون میزبانی می‌کند.

هواوی در این محصول از تراشه اسنپ‌دراگون 865 بهره گرفته است. این تراشه کماکان عملکردی فوق‌العاده از خود ارائه می‌دهد. میت‌پد 11 مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی است. ظرفیت باتری تبلت معادل 7250 میلی‌آمپرساعت بوده و از فناوری شارژ سریع 22.5 واتی پشتیبانی می‌شود. همچنین این تبلت با استایلوس جدید M-Pencil سازگار بوده و دارای صفحه‌کلید هوشمند اختصاصی با اندازه کوچکتر است.

میت‌پد 11 با قیمت‌گذاری خرده فروشی 399 یورویی در اروپا عرضه خواهد شد. جزئیات بیش‌تر در خصوص زمان عرضه این محصول متعاقبا اعلام خواهد شد.

2 در مورد “شرکت هواوی از تبلت‌های جدید سری میت‌پد خود رسما رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH