معرفی ساعت هوشمند پرچمدار هواوی Watch 3 و Watch 3 Pro

شرکت هواوی در رویداد اخیر هارمونی خود اولین ساعت‌های هوشمند بر پایه سیستم‌عامل اختصاصی خود را معرفی کرد. هواوی واچ 3 و واچ 3 پرو با داشتن قابلیت‌های متنوع و کاربردی، جهشی بزرگ در حوزه ساعت‌های هوشمند این شرکت به حساب آمده و می‌توانند برای کاربران مختلف با اهداف و نیازهای متنوع بهترین انتخاب باشند.

هواوی که با تولید محصولات خلاقانه و کاربردی در زمینه ابزارهای پوشیدنی، نیازهای ویژه و عمومی کاربران را مد نظر قرار داده به تازگی از سری ساعت‌های Watch 3 رونمایی کرده است. این ساعت‌ها در دو نسخه پایه و پرو عرضه شده و کلکسیونی از قابلیت‌ها را با کیفیت بالا ارائه می‌دهند.

زیبا و مقاوم

استفاده از نمایشگر دایره‌ای که حالت نوستالژیک یک ساعت را به تصویر می‌کشد خصیصه اصلی ساعت‌های هواوی واچ 3 است. این ساختار با ابعاد مناسب خود امکان استفاده در شرایط و برای افراد با ساختار فیزیکی مختلف را دارد.

در واچ 3 اسکلت اصلی ساعت از استیل ضد زنگ و سرامیک ساخته شده و برای نسخه پرو شاهد استفاده از سرامیک و تیتانیوم هستیم. در خصوص بندها نیز هواوی نسخه واچ 3 پرو را با دو بند چرمی و تیتانیومی، و برای نسخه واچ 3 بندهای سیلیکونی، چرمی و استیل، را پیشنهاد می‌دهد. این ساعت‌ها همچنین قابلیت محافظت در برابر نفوذ آب تا عمق 5 متر تحت استاندارد 5ATM را نیز دارند.

برای کنترل ساعت از یک دکمه چرخان و یک دکمه ثابت استفاده می‌شود که در کنار لمس نمایشگر و فرمان‌های خاصی که با چرخش مچ یا انگشتان تنظیم شده‌اند، حداکثر آزادی عمل را به کاربر می‌دهند.

نمایشگر با کیفیت AMOLED

نمایشگر واچ 3 را باید یکی از نقاط قوت آن دانست. جایی که هواوی در هر دو نسخه از یک پنل 1.43 اینچی AMOLED استفاده نموده که با وضوح بالای 466 در 466 پیکسل، تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ مربع را ارائه می‌‎کند.

این نمایشگر با پوششی از جنس شیشه مقاوم به ضربه و خراشیدگی محافظت شده و کاربر می‌تواند با عملیات لمس، کشیدن انگشت، ضربه (آهسته) زدن یا فشردن و نگه داشتن انگشت روی صفحه نمایش، به راحتی با رابط کاربری سیستم‌عامل هارمونی کار کند.

واچ فیس‌های متنوع یا اختصاصی

هواوی به صورت پیش‌فرض 30 واچ فیس زیبا و متنوع را روی ساعت واچ 3 نصب کرده ولی این امکان وجود دارد تا کاربر از بین بیش از هزار واچ فیسی که در فروشگاه نرم‌افزاری HUAWEI Watch Face Store قرار دارد، گزینه مورد نظر خود را دانلود و نصب کند.

حتی می‌توان ویدئوی کوتاه 5 ثانیه‌ای که مد نظر خود کاربر است را به عنوان واچ فیس انتخاب کرد تا نهایت شخصی‌سازی در این زمینه در اختیار کاربر قرار گیرد.

پکیج کاملی از ارتباطات

یکی از اقدامات ستودنی هواوی در این ساعت پشتیبانی آن از قابلیت سیم‌کارت الکترونیک یا eSIM است که با توجه به پشتیبانی در کشورهای مختلف (از جمله ایران)، امکان استفاده از ساعت به عنوان یک دستگاه مستقل برای برقراری تماس، دانلود نرم‌افزار یا پخش موسیقی را فراهم می‌کند.

جدای از این، یکپارچگی پلتفرم هارمونی به کاربر اجازه استفاده از نرم‌افزار MeeTime برای برقراری تماس صوتی و تصویری را داده و کاربر را قادر می‌سازد که با استفاده از تلویزیون هوشمند یا گوشی خود تماسی که از طریق ساعت دریافت شده را ادامه دهد.

هواوی این ساعت را در کنار ارتباط از طریق سیم‌کارت به وای فای و بلوتوث نیز مجهز کرده و حتی می‌توان با استفاده از آن ابزارهای دیگر بر پایه هارمونی را نیز با یکدیگر هماهنگ کرد. برای مثال این امکان وجود دارد که بتوان اسپیکر هوشمند، تلویزیون یا گوشی را به ساعت متصل و محتوای صوتی را از طریق هر کدام از آنها به صورت مستقل پخش کرد.

تکامل نرم‌افزار همراه با سازگاری کامل سخت‌افزار

دستیار هوشمند Celia دیگر قابلیت جذاب این ساعت است. بدون نیاز به گوشی هوشمند تمامی دستورات صوتی شما با سلیا اجرا شده یا راهکاری برای انجام آنها پیدا می‌شود. تنها کافیست سلیا را صدا زده و از او بخواهید برایتان یک تاکسی خبر کند، ساعت هشدار تنظیم کرده، با دوستتان تماس گرفته و حتی اوضاع آب و هوای شهری که قصد مسافرت به آن دارید را بررسی نمائید.

البته امکان تنظیم شاتر دوربین گوشی هوشمند با قابلیت زوم یا تعویض دوربین جلو و پشت نیز در این حالت وجود دارد.

این تمام ویژگی‌های نرم‌افزار ساعت واچ 3 نیست و می‌توان از بین صدها نرم‌افزار اختصاصی عرضه شده در فروشگاه App Gallery، نرم‌افزار مورد نظر خود را دانلود و روی ساعت نصب نمود.

پایش شاخص‌های سلامتی، هوشمندتر از همیشه

مانند همیشه ابزارهای هواوی از بهترین‌ها برای اندازه‌گیری پارامترهای تندرستی هستند. اندازه‌گیری ضربان قلب به صورت دائمی و 24 ساعته، ارائه گزارش ضربان قلب در بازه‌های مختلف و همچنین اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون که به لطف سنسورهای ارتقا یافته و الگوریتم‌های هوش مصنوعی جدید، دقتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبلی خود دارند، از ویژگی‌های مرتبط با سلامت قلب این ساعت هستند.

هواوی امکان اندازه‌گیری تب (یا همان دمای سطح پوست کاربر) را نیز فراهم کرده که به شما اجازه می‌دهد به صورت مداوم وضعیت جسمانی خود را پایش کنید.

قابلیت‌هایی مانند سنجش روند خواب، نوار قلب، اندازه‌گیری میزان استرس و تشخیص هوشمند افتادن از ارتفاع (و در صورت نیاز تماس با مراکز امدادی) از دیگر ویژگی‌های سلامتی این ساعت هستند.

هواوی یک مربی کامل ورزشی با قابلیت شناسایی 19 حالت تمرینی (نوع ورزش) و بیش از 100 حرکت ورزشی را فراهم کرده که در همه حالات امکان گزارش‌گیری و پایش کامل فرایند نیز در اختیار کاربر قرار دارد.

شارژدهی تا 21 روز

با توجه به یکپارچگی نرم‌افزار و سخت‌افزار، هواوی شارژدهی سطح بالایی را در سری ساعت‌های واچ 3 فراهم کرده است. طبق تست‌های انجام شده توسط آزمایشگاه‌های هواوی، واچ 3 قابلیت شارژدهی تا 3 و واچ 3 پرو تا 5 روز طی فعالیت و روند عادی روزمره را دارند.

البته در صورت استفاده از یک حالت ویژه صرفه‌جویی در مصرف انرژی به نام Ultra-Long Battery Life Mode، مدت زمان شارژ دهی نسخه پایه تا 14 و نسخه پرو تا 21 روز افزایش می‌یابد.

برای شارژ این دو ساعت نیز از شارژر بی‌سیم همراه دستگاه استفاده می‌شود. همچنین امکان شارژ با استفاده از قابلیت شارژ معکوس گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز وجود خواهد داشت.

در نهایت باید گفت، هواوی با معرفی ساعت‌های سری واچ 3 بر پایه سیستم‌عامل هارمونی نشان داد که یکپارچگی نرم‌افزار و سخت‌افزار و بهینگی آنها تا چه حد می‌تواند موجب ارتقای کارایی یک ساعت هوشمند شود.

قابلیت‌های گسترده نرم‌افزاری در کنار ویژگی‌های سلامتی و تندرستی این ساعت‌ها را که کنار شارژدهی بالای آنها بگذاریم مسلماً واچ 3 و واچ 3 پرو را به یکی از بهترین انتخاب‌ها در این حوزه تبدیل می‌کنند که سطح بالای قابلیت‌ها و ارزش خرید را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

2 در مورد “معرفی ساعت هوشمند پرچمدار هواوی Watch 3 و Watch 3 Pro”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH