سامسونگ از سنسور دوربین موبایلی ISOCELL JN1 با رزولوشن 50 مگاپیکسل رونمایی کرد

شرکت سامسونگ اخیرا از جدیدترین سنسور دوربین خود برای اسمارت‌فون‌ها با نام ISOCELL JN1 رونمایی کرده است. این حسگر از رزولوشن 50 مگاپیکسلی برخوردار است. اندازه هر یک از پیکسل‌های سنسور تنها معادل 0.64 میکرون است؛ رقمی که نشان‌دهنده کوچکترین اندازه پیکسل در سنسورهای دوربین تولید شده توسط سامسونگ تا به امروز است. این در حالیست که اندازه کلی سنسور برابر با 1/2.76 اینچ است.

این سنسور جهت استفاده در تمامی اسمارت‌فون‌ها؛ از مدل‌های میان‌رده گرفته تا نمونه‌های پرچم‌دار تولید شده است. حسگر جدید به منظور جداسازی پیشرفته پیکسل‌ها و کاهش وضعیت تداخلی میان آن‌ها از تکنولوژی ISOCELL 2.0 بهره می‌گیرد. به لحاظ تئوری این پدیده به افزایش میزان حساسیت نوری و تثبیت کیفیت رنگ‌ها کمک کرده و به‌کارگیری مواد اولیه ارتقایافته در میان فیلترهای رنگی مانع از نشت نور از یک پیکسل به درون پیکسل‌های مجاور خواهد شد.

حسگر ISOCELL JN1 از فناوری تتراپیکسل بهره می‌گیرد. در این تکنولوژی 4 پیکسل مجاور پس از اتصال با یکدیگر به یک پیکسل درشت 1.28 میکرونی تبدیل می‌شوند. بدین‌ترتیب تصاویر 12.5 مگاپیکسلی با روشنایی بالا و سطح نویز پایین به ثبت می‌رسند. بعلاوه فناوری فوق دسترسی کاربران به حالت HDR آنی را امکان‌پذیر می‌کند. در این حالت 2 تصویر با نورپردازی متفاوت به‌طور همزمان ثبت می‌شوند.

عملکرد فوکوس با قابلیت تشخیص فاز نیز بهبود یافته و اکنون از آن تحت‌عنوان Double Super PD یاد می‌شود. سامسونگ در سنسور جدید ISOCELL JN1 میکرو لنز تعبیه شده روی حسگر را بازطراحی نموده است. این اقدام موجب افزایش سرعت و دقت فوکوس خودکار خواهد شد. این سنسور قادر به ضبط ویدیوهای 4K با حداکثر سرعت 60 فریم برثانیه و ویدیوهای 1080p با سرعت 240 فریم برثانیه است. البته دسترسی کاربران به این قابلیت‌ها منوط به پشتیبانی تراشه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌ها خواهد بود.

تولید انبوه سنسور ISOCELL JN1 شرکت سامسونگ هم‌اکنون آغاز شده است. به همین دلیل نخستین هندست‌های مجهز به این حسگر احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور به بازار عرضه خواهند شد.

2 در مورد “سامسونگ از سنسور دوربین موبایلی ISOCELL JN1 با رزولوشن 50 مگاپیکسل رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH