مشتریان واکسینه شده برای حضور در اپل استورهای آمریکا ملزم به پوشیدن ماسک نخواهند بود

از روز سه‌شنبه 15 ژوئن (25 خرداد ماه) کلیه مشتریان واکسینه شده بدون نیاز به پوشیدن ماسک مجاز به ورود به فروشگاه‌های اپل استور در خاک آمریکا خواهند بود. بر اساس اعلام خبرگزاری بلومبرگ، شرکت اپل فرآیند اطلاع‌رسانی به کارمندان خود پیرامون این تغییر سیاست را آغاز نموده است.

اپل اعلام کرده که کارمندان این شرکت ملزم به درخواست تائیدیه تزریق واکسن از مشتریان نخواهند بود. در برخی ایالت‌های آمریکا از جمله فلوریدا، آژانس‌ها و مشاغل دولتی مجاز به درخواست ارائه مدرک مبنی بر اثبات تزریق واکسن توسط مشتریان نیستند.

کارکنان اپل نیز برای اثبات تزریق واکسن توسط مشتری مجاز به درخواست ارائه تائیدیه از وی نیستند 

شرکت اپل به کارمندان خود اعلام کرده که آن‌ها کماکان بایستی در محل خرده فروشی‌ها از ماسک استفاده کنند. بعلاوه اپل با انتشار یادداشتی به کلیه کارمندان شاغل در دفاتر شرکت در ایالات‌متحده اعلام کرده که این افراد در صورت تزریق کامل دوزهای واکسن دیگر نیازی به استفاده از ماسک نخواهند داشت.

اپل یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که نسبت به شیوع بیماری کووید 19 در جهان واکنش نشان داد و در روز 13 مارس سال 2020 (23 اسفند ماه 98) فروشگاه‌های خود در کشور چین را تعطیل کرد. بعلاوه اپل جزو نخستین شرکت‌هایی بود که مجوز فعالیت دورکاری کارمندان خود از محیط منزل را صادر کرد.

کمپانی اپل طی یادداشتی اعلام کرد: “با توجه به پیشرفت حاصل شده در زمینه مقابله با بیماری کووید 19 در ایالات‌متحده اکنون می‌خواهیم به شما اطلاع دهیم که تعدادی از سایت‌های فروش شرکت به مرحله بعدی از سرگیری فعالیت وارد شده و تحت پروتکل‌های فاز 3 فعالیت‌های خود را آغاز خواهند کرد. پروتکل‌های حفاظتی اپل در فاز 3 به‌روزرسانی شده و مجوز استفاده اختیاری از ماسک برای افراد واکسینه شده صادر می‌شود. در این مرحله مقررات سخت‌گیرانه برای رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی نیز تعدیل خواهند شد.”

اپل به کارمندان خود اعلام کرده که برای بازگشت به دفاتر کاری شرکت طی ماه سپتامبر آمادگی داشته باشند. بعلاوه غول کوپرتینویی مشغول تست برنامه جدیدی است که به کارگران امکان می‌دهد تا برای مدت 2 روز در هفته درون منزل فعالیت نموده و در هر سال نیز برای مدت حداکثر 2 هفته به فعالیت از راه دور بپردازند.

مشتریان اپل استور که دوزهای ضروری واکسن را به‌طور کامل دریافت نموده‌اند؛ دیگر ملزم به پوشیدن ماسک درون فروشگاه‌های اپل نیستند

اگرچه شرکت اپل پیش‌تر سیاست خود پیرامون استفاده از ماسک در برخی کشورها نظیر استرالیا را کنار گذاشته است؛ اما صدور مجوز ورود کارمندان واکسینه شده به دفتر مرکزی شرکت در منطقه کوپرتینو ایالت کالیفرنیا بدون استفاده از ماسک با برنامه‌ دولت مبنی بر بازگشایی مجدد کسب‌وکارها و تعدیل مقررات محدودکننده برای افراد واکسینه شده از روز سه‌شنبه مطابقت دارد.

طی دوران شیوع ویروس کرونا کارمندان اپل استورها حتی در زمان اجرای قرنطینه خانگی نیز کماکان از حقوق و مزایای کامل برخوردار بودند

بیش از یک سال پیش و در ماه مه سال 2020 شرکت اپل تعدادی از فروشگاه‌های خود در ایالات‌متحده که پیش‌تر مجددا بازگشایی شده بودند را به ناچار تعطیل کرد. این فروشگا‌ه‌ها در شهرهای پورتلند، فیلادلفیا، بروکلین، سالت لیک سیتی، لس‌آنجلس، چارلستون، واشنگتن دی‌سی، اسکاتسدیل و سانفرانسیسکو قرار داشتند و به‌دنبال اعتراضات خشونت‌آمیز برای مرگ جورج فلوید فعالیت خود را تعطیل کردند. در این میان برخی معترضان دست به غارت اموال زده و چندین اپل استور را مورد حمله قرار دادند. با این‌حال برخی افرادی که اقدام به سرقت آی‌فون از اپل استورها نموده یا مدل‌های سرقت شده را با قیمتی ارزان‌تر از غارتگران خریداری کردند؛ متوجه شدند که هندست‌ آن‌ها کار نکرده و احتمالا توسط نیروهای پلیس ردیابی شده است.

اپل به کارکنان اپل استورها وعده داد که حتی با وجود تعطیلی فروشگاه‌های کمپانی، حقوق و مزایای کارمندان را به‌طور کامل پرداخت خواهد کرد. در این میان تعدادی از کارمندان به منظور ارائه خدمات پشتیبانی فنی از محیط منزل تحت آموزش قرار گرفتند و یک دستگاه کامپیوتر مک 27 اینچی نیز جهت استفاده آن‌ها ارسال شد. کارکنان صرفنظر از تصمیم خود برای ارائه خدمات پشتیبانی فنی از محیط منزل یا رسیدگی به امورات شخصی به هیچ عنوان از سوی اپل تحت فشار قرار نگرفتند؛ حتی اگر تعدادی از آن‌ها بابت تبعات ناخوشایند عدم پذیرش مسئولیت پشتیبانی از راه دور نزد مدیران و همکاران خود نگران بودند.

2 در مورد “مشتریان واکسینه شده برای حضور در اپل استورهای آمریکا ملزم به پوشیدن ماسک نخواهند بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH