کمپانی HMD از فیچرفون‌های جدید با اسامی نوکیا 110 4G و نوکیا 105 4G رونمایی کرد

کمپانی HMD Global احتمالا هنوز به‌عنوان یکی‌ از بازیگران قدرتمند در بازار جهانی اسمارت‌فون قلمداد نمی‌شود. اما هنگامی‌که نوبت به فیچرفون‌ها می‌رسد؛ نوکیا هر ساله با فروش میلیون‌ها دستگاه از این هندست‌ها قدرت خود را به رخ سایرین می‌کشد. گزارش جدیدا منتشر شده توسط موسسه Counterpoint Research نشان می‌دهد که کمپانی فنلاندی تنها در 3 ماهه نخست سال 2021 موفق به فروش 11 میلیون دستگاه فیچرفون شده است. کمپانی HMD به منظور افزایش سهم خود از این بازار اقدام به معرفی 2 فیچرفون جدید با اسامی نوکیا 110 4G و نوکیا 105 4G نموده است.

قابلیت اتصال به شبکه 4G مهم‌ترین ویژگی این 2 هندست به‌شمار می‌رود؛ مشخصه‌ای که در گوشی اخیرا عرضه شده itel Magic 2 4G نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. گوشی‌های 4G جدید احتمالا همانند itel Magic 2 4G از قابلیت‌های وای‌فای و اتصال هات‌اسپات بی‌بهره هستند؛ اما این هندست‌ها از قابلیت برقراری تماس‌های صوتی اچ‌دی با کیفیت بالا در بستر VoLTE برخوردار هستند. در عصری که بسیاری از شرکت‌های مخابراتی به‌دنبال کنار گذاشتن شبکه 2G هستند؛ گوشی‌های جدید نوکیا دسترسی چندساله کاربران به این شبکه‌ها را تضمین می‌کنند.

گوشی‌های نوکیا 110 و نوکیا 105 نخستین بار در سال 2019 معرفی شدند؛ اما در آن مقطع زمانی این هندست‌ها تنها از اتصال 2G پشتیبانی می‌کردند. اکنون این مدل‌ها علاوه بر بهره‌مندی از قابلیت اتصال LTE بهبودیافته با پیشرفت‌هایی در زمینه طراحی عرضه می‌شوند. این گجت‌ها همانند مدل‌های نسل پیشین خود کماکان از ساختاری کوچک و جمع‌وجور بهره می‌‌گیرند؛ اما قالب طراحی آن‌ها متفاوت است. اکنون وجود کمی انحنا در قسمت‌های فوقانی و تحتانی بدنه موجب خلق الگویی با طراحی متقارن‌تر شده است.

هر 2 مدل مجهز به یک نمایشگر 1.8 اینچی با رزولوشن 120×160 پیکسلی هستند. نوکیا 110 4G مجهز به یک دوربین در قسمت پشتی است؛ در حالی‌که روی پنل پشتی نوکیا 105 4G هیچ دوربینی به چشم نمی‌خورد. هر 2 هندست مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون هستند. درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی گوشی‌ها تا سقف 32 گیگابایت را فراهم نموده و کاربران به رادیو FM نیز دسترسی خواهند داشت. کاربران برای استفاده از رادیو FM نیازی به اتصال جک صوتی هدفون نخواهند داشت؛ موضوعی که یقینا مایه خرسندی خواهد بود. بعلاوه هر 2 گوشی به‌همراه یک چراغ قوه LED در لبه فوقانی بدنه به بازار عرضه می‌شوند.

نهایتا انرژی موردنیاز هر 2 مدل توسط یک باتری 1020 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. این باتری از قابلیت استندبای چند روزه گوشی پشتیبانی نموده و قادر به تامین انرژی موردنیاز جهت برقراری حداکثر 5 ساعت تماس صوتی خواهد بود. در صورت استفاده از گوشی در بستر شبکه‌های 3G و 2G این مدت زمان افزایش خواهد یافت؛ به گونه‌ای که کاربران قادر به برقراری حداکثر 16 ساعت تماس صوتی در بستر شبکه 2G خواهند بود.

نوکیا 105 4G در مدل‌های رنگی مشکی، آبی و قرمز روانه بازار خواهد شد؛ در حالی‌که نوکیا 110 4G با رنگ‌آمیزی مشکی، زرد و آبی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. در رابطه با قیمت‌گذاری و زمان عرضه این هندست‌ها هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست.

2 در مورد “کمپانی HMD از فیچرفون‌های جدید با اسامی نوکیا 110 4G و نوکیا 105 4G رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH