ال‌جی به‌دنبال عرضه یک تلویزیون جدید با قابلیت رول شدن در راستای افقی است

اگرچه شرکت ال‌جی تولید اسمارت‌فون‌های خود را متوقف نموده است؛ اما ظاهرا برای قدرت‌نمایی در عرصه تولید تلویزیون آمادگی دارد. بر اساس اعلام وبسایت LetsGoDigital، شرکت ال‌جی به‌‌عنوان نخستین تولیدکننده تلویزیون رول شونده در جهان به پیشرفت‌های مضاعفی در زمینه تولید این محصولات دست یافته است. اکنون یکی از پتنت‌های جدید تلویزیونی این شرکت منتشر شده است. بنابراین چنان‌چه کمپانی تصمیم به عرضه این محصول بگیرد؛ در این‌صورت بی‌تردید شور و هیجان مضاعفی در بازار ایجاد خواهد شد.

شرکت ال‌جی ضمن برگزاری رویداد CES در سال 2018 از نمونه اولیه تلویزیون 65 اینچی رول شونده خود رونمایی کرد. در اکتبر سال 2020 این تلویزیون رول شونده موسوم به Signature OLED R بالاخره با برچسب قیمتی 100 میلیون وون (حدودا 88 هزار دلاری) در بازار کره‌جنوبی عرضه شد.

اکنون پتنت طراحی جدید ال‌جی برای یک تلویزیون مجهز به نمایشگر رول شونده منتشر شده است. پتنت جدید ال‌جی در روز 4 ژوئن 2021 (14 خرداد ماه) توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسیده است.

شرکت ال‌جی به‌دنبال عرضه یک تلویزیون جدید با طراحی پیمایشی افقی است

با بررسی پتنت ثبت شده می‌توان دریافت که تلویزیون ال‌جی از یک پایه و واحد اصلی در قسمت فوقانی آن تشکیل شده است. این محصول بسیار جمع‌وجور به‌نظر می‌رسد. دستگاه اصلی از 2 ماژول مکعبی‌شکل با ظاهری مشابه بلندگوها تشکیل شده و نمایشگر درون این بخش‌ها مخفی می‌شود.

نمایشگر تلویزیون از طراحی رول شونده در راستای محور افقی برخوردار است. این الگوی طراحی تا حدودی به یک اسمارت‌فون با نمایشگر رول شونده شباهت دارد. با جمع شدن نمایشگر، 2 واحد مکعبی‌شکل موازی به یکدیگر متصل شده و مساحتی معادل پایه تلویزیون را تشکیل می‌دهند. با باز شدن نمایشگر نیز 2 ماژول مکعب مستطیلی متصل به واحد اصلی در طرفین چپ و راست آن قرار می‌گیرند. با بازگشایی کامل نمایشگر اندازه فضای نمایشی آن در مقایسه با حالت بسته حدودا 3 تا 4 برابر افزایش خواهد یافت.

در قسمت پشتی نیز به‌نظر می‌رسد که نمایشگر تلویزیون توسط قاب T شکل نصب شده در قسمت میانی پایه حمایت می‌شود. این پایه احتمالا به منظور صاف‌تر نگه داشتن تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر پیرامون اندازه نمایشگر تلویزیون هیچ‌گونه جزئیات خاصی در دست نیست؛ اما بر اساس تصویر ضمیمه شده به پتنت می‌توان حدس زد که این نمایشگر از نسبت ابعاد 16:9 بهره خواهد برد.

طراحی این محصول با تلویزیون اولد رول شونده TCL CsOT شباهت بسیار زیادی دارد؛ محصولی که ضمن برگزاری کنفرانس جهانی اکوسیستم نمایشگر (DTC 2020) در اکتبر سال 2020 به معرض نمایش گذاشته شد. ظاهرا شرکت سامسونگ نیز روی توسعه محصول مشابهی کار می‌کند.

برای عرضه تلویزیون جدید ال‌جی به بازار هیچ تضمینی وجود ندارد

در حال حاضر روشن نیست که آیا تلویزیون جدید ال‌جی نهایتا در اختیار کاربران نهایی قرار خواهد گرفت یا خیر. با این‌حال شرکت ال‌جی تاکنون چندین تلویزیون رول شونده را به بازار عرضه کرده است. این تلویزیون‌ها اساسا از قابلیت رول شدن به سمت بالا و پایین برخوردار هستند. بنابراین کاملا منطقی است که تصور کنیم تولیدکننده کره‌ای قادر به پیاده‌سازی طرح مفهومی مورد اشاره خواهد بود.

میزان محبوبیت تلویزیون‌هایی با قالب طراحی رول شونده در گذر زمان مشخص خواهد شد. البته عرضه چنین محصولاتی می‌تواند به منزله مزیتی بزرگ برای بازار تجاری قلمداد شود. تلویزیون شفاف نیز در همین طیف طبقه‌بندی می‌شود؛ محصولی که در اوایل سال جاری توسط ال‌جی دیسپلی به معرض نمایش گذاشته شد. ضمنا کمپانی شیائومی نیز محصول مشابهی را به بازار عرضه کرده است.

2 در مورد “ال‌جی به‌دنبال عرضه یک تلویزیون جدید با قابلیت رول شدن در راستای افقی است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH