Survival_style_cover

معرفی ناشناخته‌ترین بازی‌های سبک بقا برای کامپیوتر

در چند سال اخیر، بازی‌های سبک بقا (Survival) بسیار محبوب شده است. نمودارهای Steam نشان می‌دهد، که بازی‌های سبک بقا و ترسناک، بقا و کلاسیک و بقا و ماجراجویی بیشترین تقاضا را دارند. ازاین‌رو، امروز ما تصمیم گرفته‌ایم که به معرفی چند تا از بهترین بازی‌های سبک بقا بپردازیم، که حداقل میدانیم کمتر شناخته‌ شده‌اند و ارزش بازی را دارند. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

در پایان توضیحات هر بازی، می‌توانید سیستم موردنیاز و تریلر بازی را مشاهده بفرمایید.

بازی هنری در سبک بقا DON’T STARVE

تقریباً، دیگر کمتر بازی با گرافیکی متفاوت از بازی‌های امروزی پیدا می‌شود. اما بازی DON’T STARVE، یک بازی متفاوت با گرافیکی جذاب است. درست است که بازی گرافیک فوق‌العاده عجیبی ندارد، اما گرافیک بازی بسیار فنی و زیباست. این بازی توسط استودیو Klei Entertainment ساخته و توسط همین استودیو نیز منتشر شد.

بازی داستان یک دانشمند را روایت می‌کند که یک شیطان خبیث او را به جهانی دیگر تبعید می‌کند. کاراکتر بازی، چشمان خود را در جهانی باز می‌کند که بویی از تمدن انسانی نبرده است، جهانی مملو از جانوران و حیوانات خطرناک. تنها تلاش شما در این بازی، زنده ماندن است. فقط زنده ماندن، شما در این بازی، مرحله‌ای برای انجام دادن ندارید، شما فقط باید زنده بمانید. البته تلاش کنید که زنده بمانید!

با اینکه، بازی هیچ اشاره‌ای به این ندارد که شما در یک جزیره هستید اما علائم آب هوایی در بازی، همچون باران و برف و طوفان‌های ناگهانی، حاکی از این است که شما در یک جزیره گیر افتاده‌اید. گرافیک بازی، همان‌طور که گفتیم بسیار فنی است. البته می‌توان گفت، در برابر هم‌رده‌های خود کمی ضعیف عمل کرده، اما باوجود انسانی همچون تیم برتون، مگر می‌شود که گرافیک هنری بازی بد باشد!

باید به این نکته اشاره کرد که این بازی، احتمالاً گیمرهای تازه‌کار را سریعاً خسته خواهد کرد. اما گیمرهایی که به داستان بازی، اهمیت می‌دهند، می‌توانند ساعت‌ها با این بازی سرگرم شوند.

سیستم موردنیاز DON’T STARVE:

  • سیستم‌عامل: Windows xp/vista/windows 7/Windows 8/OSX10.7orbetter/Ubuntu ۱۲.۱۰
  • پردازنده: 1.7GHz or better
  • رم: 1GB
  • گرافیک: RAdeon HD5450 or better dedicated ۲۵۶ MB or higher (GMA Cards not supported – see below)
  • فضای ذخیره‌سازی: 500MB HD space

تریلر بازی:

بازی در سبک بقا Subnautica

بازی Sabnautica، یک عنوان بی‌نظیر از استودیو Unknown Worlds Entertainment، با داستانی متفاوت و گرافیک جذاب خود در بین گیمرها خیلی ناشناخته است!. بازی، داستانی را روایت می‌کند که در آن انسان‌ها، در قرن ۲۲ تصمیم به استعمار سیارات دیگر می‌گیرند. آن‌ها کشتی فضایی به اسم Aurora را به فضا می‌فرستند که مراحل ساخت یک کانال برای سفر سریع، به سیارات را فراهم کند.
کشتی فضایی Aurora، در دومین مأموریت خود به برسی سیاره ۴۵۴۶B می‌رود، که قبلاً یک کشتی فضایی قدیمی‌تر، نگاهی به آن انداخته بود اما به دلیل ضعف در تجهیزات، سقوط کرده است. البته انگار، سقوط به دلیل ضعف تجهیزات بوده است!

Sabnautica
زمانی که کشتی Aurora، به آن سیاره می‌رسد، به دلیل سیگنالی عجیب، سقوط می‌کند و منفجر می‌شود شما و چند نفر دیگر، با استفاده از راکت‌های نجات سقوط می‌کنید و در مکانی دورتر از کشتی، در اقیانوس سقوط می‌کنید که بازی از همین لحظه، آغاز می‌شود. تلاش اصلی شما، در بازی این است که از این سیاره فرار کنید و خارج شوید.
اما زمانی که برای بار اول، به درون اقیانوس می‌روید؛ زیبایی فوق‌العاده‌ای را خواهید دید. گرافیک خیره‌کننده، گیم‌پلی بی‌نظیر و داستانی قوی ترکیبی جالب، برای یک بازی در سبک ماجراجویی و بقاست.

 

سیستم موردنیاز Subnautica:

  • نیازمند به سیستم با معماری ۶۴ بیتی
  • سیستم‌عامل: Windows Vista SP2, Windows7, Windows ۸، Windows ۱۰/ (64bit)
  • پردازنده: Intel Haswell 4 cores / 4 threads @ 3.2GHz or equivalent
  • رم: 8GB
  • فضای ذخیره‌سازی: 20GB of storage space
  • دایرکت ایکس: version 11

تریلر بازی :

بازی متفاوت در سبک ماجراجویی و بقا ASTRONEER

بازی ASTRONEER، یک عنوان زیبا و مهیج دیگر در سبک ماجراجویی و بقا بوده که توسط System Era Softworks منتشرشده است.

شما در این بازی، هیچ خط داستانی خاصی ندارید و فقط نقش یک فضانورد را بازی می‌کنید که به سیارات سفرکرده و شروع به جمع‌آوری منابع آن می‌کند تا برای سفر بعدی خود آماده شود. اما نکات بی‌نظیر بازی، از اینجا آغاز می‌شود که به دلیل اینکه در ساخت بازی، از فرمول‌های پیچیده استفاده‌ شده، تمام سیارات پیش‌رو شما به‌صورت تصادفی خلق و ساخته می‌شوند! این، به این معنا است که شما هرگز به سیاره‌ای مشابه بر نخواهید خورد و حتی، امکان دارد شما سیارات متفاوتی در بازی دو گیمر مشاهده کنید!

ASTRONEER

بازی، گیم‌پلی بی‌نظیر و اعتیادآوری دارد. شما هر بار در یک سیاره فرود می‌آیید که به‌صورت متفاوت، در همان لحظه خلق‌ شده است و شما باید به‌سرعت محیط خود را بشناسید. شما در بازی با میلیون‌ها سیاره برای کشف روبرو هستید!

سیستم موردنیاز ASTRONEER:

  • نیازمند به سیستم با معماری ۶۴ بیتی
  • سیستم‌عامل: windows ۷ SP1 (64bit only) / Windows ۸ (۶۴ bit only) / windows ۱۰ (۶۴ bit only)
  • پردازنده: X64 Dual Core CPU, 2+ GHz
  • رم: ۴GB
  • گرافیک: Discrete Non Mobile GPU with 1 GB ram
  • دایرکت ایکس: version 11
  • فضای ذخیره‌سازی: 2GB available space
  • کارت صدا: any
  • توضیحات: نیازمند اتصال اینترنت و بازی چندنفره آنلاین

تریلر این بازی:

بازی زیبا GENSHIN IMPACT

بازی GENSHIN IMPACT، یک بازی خوش‌ساخت و فوق‌العاده زیباست که توسط استودیو Mihoyo Limited، ساخته‌شده است که شما را، به یاد فضای انیمه‌های ژاپنی میندازد.
این بازی، گرافیکی فوق‌العاده دارد که چشمان شما را خیره می‌کند. دنیای GENSHIN IMPACT، پر از اهریمن‌ها و موجودات خبیث است که هرکدام یک رفتار و شخصیت منحصربه‌فرد دارند.

GENSHIN IMPACTاین بازی، گیم‍‌پلی بسیار عالی دارد که دارای عملکردهای بسیار خوبی است. مانند: شنا کردن، پرواز، رفتن بالایِ ساختمان‌ها و تپه‌ها.

شما، در بازی چند کاراکتر متفاوت دارید که بعضی مواقع، لازم است سریع کاراکتر خود را تغییر دهید. مکانیزم جنگ، در این بازی زیاد پیچیده نیست و بسیار خوب، طراحی‌شده است. در این بازی، شروع به نقش‌آفرینی می‌کنید و با افراد به صحبت می‌پردازید. شما باید در دنیا و داستان بازی، پیش بروید و سعی کنید که نابود نشوید و از مبارزات، سربلند خارج شوید.

سیستم موردنیاز GENSHIN IMPACT:

  • سیستم‌عامل: Windows ۷.۸، ۱۰ and 64bit system
  • پردازنده: Intel Core i۵ or similar (minimum), Intel core i۷ or similar (recommended)
  • رم: 8GB (minimum) or 16GB (recommended)
  • گرافیک: Nvidia GeForce GT ۱۰۳۰ (minimum), GeForce GTX ۱۰۶.6GB or higher (recommended)

 

تریلر بازی:

بازی در سب بقا DAUNTLESS

یک عنوان انحصاری برای رایانه‌های شخصی، بازی آنلاین در سبک ماجراجویی و نقش‌آفرینی که البته زنده ماندن در آن کار راحتی نیست. بازی DAUNTLESS، یک بازی آنلاین رایگان (Free To Play), در سبک MMO است که تاکنون، چندین میلیون بازیکن را به خود جذب کرده است.
در این بازی، شما باید یک شخصیت را برای خود انتخاب کنید و مشغول کشتن هیولاهای دنیای بازی شوید. اما، بازی از آنجایی جذاب می‌شود که شما، می‌توانید با دوستان خود به شکار این جانوران بروید و لذت زیادی را تجربه کنید، همچنین در DAUNTLESS، شما باید حتماً از سیستم‌های loot و Crafting استفاده کنید چراکه سیستم loot در روند پیشرفت بازی، به شما خیلی کمک خواهد کرد.

embermane_island_vista_screenshots_dauntless
برای مثال شما برای کشتن هیولایی یخی، نیاز به سلاحی آتشین دارید که برای فراهم کردن آن باید به شکار جانوران دیگر بروید که این امر باعث لذت‌بخش شدن بازی شده است و نباید فراموش کرد که همراه بودن با دوستان در این بازی، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

 

سیستم موردنیاز DAUNTLESS:

  • گرافیک: 660Ti (DX11)
  • پردازنده: i5 SandyBridge
  • رم: 4GB
  • سیستم‌عامل: Windows 7 DX11 Support

تریلر بازی:

بازی در سبک زنده ماندن DREADNOUGHT

استودیوی Yager، سازنده‌ عنوان Spec Ops: The Line، عنوان دیگری را با نام Dreadnought ساخته که جز بهترین‌هاست. یک بازی آنلاین چندنفره بی‌نظیر؛ در این بازی شما باید کشتی‌های فضایی خود را فرماندهی کنید. ناوگانی بزرگ از کشتی‌های جنگی در اختیار شماست تا با آن به نبرد بر سر بقا بپردازید.
Free-PC-games-Dreadnought
شما باید در این بازی، با حریف‌های خود به مبارزه بپردازید و سعی کنید که از آن سربلند خارج شوید.

 

سیستم موردنیاز Dreadnought:

سیستم‌عامل: Windows ۷ (64-bit)
پردازنده: AMD Phenom II X۲ series 3.0GHz / Intel Core ۲ Duo E۷۰۰۰ series 2.6GHz
رم: 4GB
گرافیک: NVIDIA GTX ۴۵۰ / AMD HD ۵۷۵۰ / Intel Iris Pro ۶۲۰۰
دایرکت ایکس: Version ۱۱
شبکه: Broadband Internet connection
فضای ذخیره‌سازی: 25GB available space

تریلر این بازی:

بازی در سبک بقا THIS WAR OF MINE

This War of Mine، یک بازی متفاوت از استودیوی لهستانی ۱۱ Bit Studios بوده که با الهام از نبردهای خونین یوگسلاوی در سبک بقا ساخته‌ شده است.
در این بازی، شما باید با مدیریت و کنترل جنگ‌زدگان و بازماندگان، سعی کنید تا جایی که می‌توانید، زنده بمانید.

 

This-War-of-Mine

منتشر شدن نسخه رسمی فارسی این بازی، می‌تواند آن را گزینه‌ای مناسب برای بازی کردن کند. نسخه فارسی بازی، با همکاری استودیو سازنده آن انجام‌ شده و شما می‌توانید این بازی زیبا را تهیه و اجرا کنید.

 

سیستم موردنیاز This War of Mine:

  • سیستم‌عامل: Windows XP SP3 (۳۲ bit) / Vista
  • پردازنده: Intel (R) Core (TM) ۲ Duo ۲.۴، AMD Athlon (TM) X۲ ۲.۸ Ghz
  • رم: 2GB
  • گرافیک: Geforce ۹۶۰۰ GS, Radeon HD4000, Shader Model ۳.۰، ۵۱۲ MB
  • دایرکت ایکس: Version ۹.۰c

 

تریلر این بازی:

بازی در سبک بقا CRSED: FOAD

یک بازی اکشن و آنلاین در سبک بقا و تل رویال که شما باید در آن، با سایر افراد موجود در بازی بجنگید و آن‌ها را نابود کنید تا خودتان در نهایت زنده بمانید.
این بازی، دارای سلاح‌های متعددی است که مناسب با هر سلیقه و هر نوع نبردی، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

این بازی، سبک‌های متفاوت نبرد را هم دارد. برای مثال می‌توانید نبردهای دور برد را امتحان کنید و یا به‌صورت مخفیانه به دشمنان خود نزدیک شوید و آن‌ها را از بین ببرید.
این بازی، دارای ۴ مکان بسیار زیبا و با رنگ‌های چشم‌نواز است که شما به همراه سایر بازیکنان دیگر، وارد این مکان‌ها می‌شوید و به نبرد می‌پردازید.
نکته غیرقابل مقایسه این بازی، با بازی‌های دیگر سبک بتل رویال، در این است که هر قهرمانی که شما انتخاب می‌کنید، علاوه بر سلاح‌هایی که در اختیار می‌گیرد، دارای مهارت‌های خدادادی است که با استفاده از آن، می‌تواند دشمنان سر راهش را تحت تأثیر قرار دهد.
این بازی، دارای دو سبک نمایش اول شخص یا سوم شخص است که می‌توانید، گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید. از ویژگی‌های دیگر آن می‌توان به این اشاره کرد که شما با دیدن نشانه‌هایی در محیط بازی، می‌توانید به این پی ببرید که تحت مراقبت یکی از بازیکنان هستید برای مثال، اگر یک پروانه یا پرنده در محیط دیدید، بدانید که یکی از بازیکنان در آن نزدیکی است!

 

سیستم موردنیاز CRSED: FOAD:

  • سیستم‌عامل: Windows ۷ 64bit /۸ 64bit
  • پردازنده: Intel Core i۳
  • رم: 8GB
  • گرافیک: Nvidia GeForce ۵۶۰ or better, AMD Radeon 77XX or better
  • دایرکت ایکس: Version ۱۱
  • شبکه: Broadband Internet connection
  • فضای ذخیره‌سازی: 6GB available space

تریلر این بازی:

بازی جذاب در سبک زنده ماندن ARK: SURVIVAL EVOLVED

فرض کنید شما در یک دنیای آخر زمانی و به‌دور از تمدن، زندگی می‌کنید. در یک دنیای زامبی‌زده یا به سبک فیلم شکارچی، شما در یک دنیای ناشناخته، از خواب بیدار می‌شوید.
در حال حاضر، تنها هدف شما زنده ماندن است. قطعاً اولین کار شما این است که بفهمید، در کجا هستید و بعد از آن به دنبال این حقیقت‌خواهید رفت، که آیا تنها هستید یا خیر و اگر تنها نیستید آیا آن‌ها قابل‌ اعتماد هستند یا اینکه باید به‌تنهایی زنده بمانید؟ درواقع این داستان عنوان Ark Survival Evolved، است.

بازی سبک بقا ARK-Survival

شما به‌عنوان یک بازمانده، در یک ساحل بدون هیچ وسیله و چیزی از خواب بیدار می‌شوید. در اطراف شما پر است از انواع دایناسورهایی که ابتدا، بی‌آزار به نظر می‌آیند ولی باکمی گشت‌وگذار در محیط اطرافتان، به دایناسورهای عظیم و وحشی خواهید رسید.

حالا در این دنیا، شما دو راه پیش رو دارید، یک راه احمقانه و یا یک راه کمتر احمقانه! در راه اول، شما باید به‌تنهایی زندگی کنید، به‌تنهایی بجنگید و به‌تنهایی سرپناهی، هرقدر بی‌اهمیت در برابر دشمنان صدها برابر قوی‌تر و باتجربه‌تر خود، بسازید. اما راه دوم شما، عضو شدن در یک قبیله یا ساخت یک قبیله، از صفر است.

این داستان و روش عنوان ARK: SURVIVAL EVOLVED از استودیو Wildcard بود که با همکاری استودیو Instinct Games، Efecto و Virtual Basement در سبک بقا و ماجراجویی ساخته و منتشر شده است.
همچنین این بازی، دارای نسخه اندروید نیز هست.

سیستم موردنیاز ARK: SURVIVAL EVOLVED:

  • پردازنده: Intel Core i5-2400/AMD FX-8320 or better
  • رم: 8GB
  • گرافیک: NVIDIA GTX ۶۷.2GB/AMD Radeon HD ۷۸۷.2GB or better
  • دایرکت ایکس: Version ۱۰
  • سیستم‌عامل: Windows ۷/۸.۱/۱۰ (64-bit versions)
  • فضای ذخیره‌سازی: 60GB available space

تریلر این بازی:

امیدوارم از این لیست لذت کافی را برده باشید و بالاخره بتوانید بازی موردعلاقه خود را پیدا کنید. آیا شما بازی متفاوتی در این سبک می‌شناسید؟

5 در مورد “معرفی ناشناخته‌ترین بازی‌های سبک بقا برای کامپیوتر”

  1. بازی فقط لیمبو ساده فکری
    هرچی ازش بگم کم گفتم
    اینساید هم خوبه ولی نسبت به لیمبو خیلی اسونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH